אא

מנכ"לית רט"ג: "נדרשת עבודה רבה וסיזיפית בשינוי תרבות היציאה לטבע"

גם השנה, למרבה הצער, המוני מטיילים הותירו אחריהם ערימות אשפה. מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "השנה השקענו רבות בהסברה בנושא ניקיון במטרה להעלות את המודעות בקרב מטיילים. נדרת עבודה ארוכת טווח". בתוך כך, במהלך החג נרשמו עשרות מקרי סיוע למטיילים במצוקה

אשפה בטבע. צילום: shutterstock אשפה בטבע. צילום: shutterstock
מי לא מכיר את המראות הקשים והמכוערים של ערימות אשפה שמטיילים ישראלים משאירים אחריהם בשמורות ובאתרי הטבע ברחבי הארץ? השנה במהלך חג סוכות יצא אל חיק הטבע מספר שיא של 1.5 מיליון מטיילים וברשות הטבע והגנים מדווחים על אותה התנהגות קלוקלת עם שיפור קל. "השנה השקענו רבות בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ו'עמותת נקי', בהסברה ייעודית בנושא ניקיון המרחב הציבורי במטרה להעלות את המודעות בקרב המטיילים ללקיחת אחריות על הפסולת שהם כמטיילים יוצרים", אמרה רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים. עוד לדבריה, "זו התחלה חשובה ונדרשת בנושא זה עדיין עבודה רבה, סיזיפית וארוכת טווח בשינוי תרבות היציאה לטבע".

עשרות מקרי סיוע למטיילים במצוקה

ולא רק אשפה. במהלך כל ימי חג הסוכות, טיפלו פקחי רשות הטבע והגנים בעשרות מקרים של סיוע למטיילים עקב חולשה, קושי לסיים את המסלול, איבוד דרך וכניסה לחשכה. מתוכם נרשמו 49 אירועי חילוץ מטיילים שנפגעו במהלך הטיול בעיקר עקב התייבשות, מחסור במים ופגיעות גפיים כתוצאה מהחלקה או נפילה. מתוך המקרים בלטו מספר אירועים של מטיילים שנזקקו לעזרה עקב הליכה במסלולי טיול שאינם מתאימים ליכולתם/כושרם וב-12 מהם הנפגעים הלכו בשביל לא מסומן בניגוד להנחיות. ב-4 אירועים, הנפגעים פונו באמצעות מסוק של צה"ל ולוחמי יחידת 669 עקב תנאי השטח ומצב הנפגעים. בחלק מאירועי החילוץ השתתפו מתנדבי יחידות החילוץ, מד"א, לוחמי כיבוי האש, צה"ל והמשטרה. בתוך כך, טיפלו פקחי רשות הטבע והגנים במהלך ימי החג וחול המועד ב-12 אירועי שריפה בשמורות ובגנים הלאומיים בהם נשרפו למעלה מ-3,200 דונם. חלק מפעולות הכיבוי התבצעו בשיתוף לוחמי האש מכב"ה, עובדי קק"ל, חקלאים, בוקרים ומערך הכיבוי האווירי. קיים חשד כי 3 מאירועי השרפה נגרמו כתוצאה מהצתה ו-2 שריפות נוספות כתוצאה מרשלנות מטיילים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותבארץמבזקיםרשות הטבע והגנים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: