אא

מנכ״ל מלונות ״Six Senses״: ״יש מקום לעוד מלונות שלנו בישראל, בהמשך יהיו לנו חדשות משמעותיות בנושא״

ניל ג׳ייקובס, מבקר בישראל במסגרת כנס עולמי בנושא Wellness. בראיון בלעדי, מדבר על הכוונות לפתוח מלונות נוספים בישראל - ״בהמשך החודש יהיו לנו חדשות משמעותיות בנושא״, על השפים הישראלים, על הקורונה, התוכניות הקרובות ועוד

Six Senses בסיישל, הסוויטה הנשיאותית. צילום: יח״צ, Six Senses Six Senses בסיישל, הסוויטה הנשיאותית. צילום: יח״צ, Six Senses
מועדון חברים חדש, מלונות נוספים בישראל ומספר מלונות שצפוי להכפיל את עצמו בחמש שנים האחרונות: ניל ג׳ייקובס, מנכ״ל רשת מלונות העולמי של Six Senses Resorts and Spas ב-12 שנים האחרונות, הגיע לישראל כדי להשתתף בכנס ה-Wellness הגדול בעולם שנערך השנה בהילטון, בתל אביב. בראיון בלעדי לפספורטניוז, ג׳ייקובס סיפר על התוכניות של הרשת בישראל, על התגובות שמקבלים על המלון בשחרות, מועדון החברים החדש שצפוי להקים, ולמה הוא לא רוצה שתקראו לרשת ״יוקרתית״. i

אחרי המתנה ארוכה, גם בישראל יש Six Senses, מה דעתך על המלון? 

״ביקרתי שם הרבה פעמים, ואני גם נוסע לשם מחר. רואים את התשוקה של בעל המלון (רוני דואק), זה פרויקט נהדר. דואק איש יוצא דופן, ובאמת מרשים לראות את כמות הזמן והאנרגיות שהוא השקיע במלון כדי ליצור משהו כל כך ייחודי. המלון מתחבר עם הערכים שלנו כמותג וגם בכל מה שקשור בר קיימא. המלון מכבד את העמק, המדבר והסביבה. הוא מאוד מיוחד״. 

יש Six Senses אחד בשחרות, אתה חושב שיש מקום לעוד Six Senses בישראל?

״בישראל? בוודאי. אפילו כמה. תדבר איתי בהמשך החודש ויהיו לנו חדשות משמעותיות בנושא״. 

אז התוכנית לפתוח מלונות נוספים בישראל? 

״בהחלט. זה מרגש, אבל אני לא יכול להגיד עדיין מה הדבר הבא״.

מה הוביל אתכם לחשוב על לפתוח עוד מלונות בישראל? 

״אני אוהב לקרוא לזה ׳מעגל׳. עשינו את זה במדינות אחרות. ישראל היא מדינה ייחודית, עם תרבות והיסטוריה ייחודית. יש הרבה מה לראות והרגשתי שיש לנו מחויבות לעשות יותר. תחשוב שזה יסגור את המעגל של דרום (שחרות), מרכז וצפון״. 

המלונות הנוספים בישראל יהיו בשיתוף הבעלים של שחרות? 

״זה יהיה במודל אחר, רוני עשוי להיות מעורב בעסקאות אחרות או לא, אני מקווה שהוא כן יצטרף. אני מרגיש שאנחנו חייבים לפנות לעוד אנשים שאוהבים את ה-Wellness ורוצים להוסיף את זה לחייהם, וכאלו שאוהבים אוכל ושתייה. לדוגמה, היקבים בגולן, הסיפור פה נכון״.
אחרי עשור: מלון שחרות של רשת בתי המלון Six Senses יפתח השבועאחרי עשור: מלון שחרות של רשת בתי המלון Six Senses יפתח השבוע
מלון שחרות. צילום: עמית גירון

החיבור שלכם לארץ ולישראלים לא מובן מאליו. אייל שני הוא השף של ה-Six Senses באיביזה

״השפים הישראלים מיתגו את עצמם טוב מאוד ויצאו עכשיו מחוץ לישראל. האוכל מאוד בריא, ואם היית שואל אותי מה סוג האוכל הבריא ביותר, אז הייתי אומר ים תיכוני. מה שהשפים הישראלים עושים הוא כל כך טעים, זה כל כך כיף. אוכל פשוט, שנראה פשוט אבל בסוף הוא מאוד מתוחכם, עם מרכיבים טובים, הרבה ירקות״.

איך אתם בוחרים את מיקומי המלונות? יש לכם מלון בעומאן, מקום מאוד יוצא דופן וייחודי, אבל זו לא בדיוק בירת התיירות העולמית

״המקומות  צריכים להיות מעניינים, הם צריכים לדבר אלינו והקרקע מאוד חשובה. במקרה של שחרות לדוגמה, רוני כבר התחיל עם הבנייה ואנחנו נכנסו לתמונה באמצע, מה שהפך את כל העניין למעט מורכב עבורנו כי אנחנו אוהבים להיות מעורבים החל מההתחלה. אבל הגענו לכאן ועדיין הצלחנו להשפיע על נושא העיצוב ולהוסיף עוד אלמנטים שקשורים למותג שלנו. אבל אנחנו פשוט מחפשים מקומות מאוד מיוחדים מסביב לעולם. אנחנו גם עושים מלונות אורבניים, אנחנו נפתח בשנה הבאה את המלון בלונדון, בניו יורק, שנגחאי, מקומות שיש בהם ״עסקי פנאי״. אבל אנחנו גם לא מפחדים ממיקומים מרחוקים. תקח לדוגמה את סיישל, יעד שהפך למאוד פופולרי. המלון שלנו ממוקם על אי נפרד.הגענו גם לבוטאן שהוא יעד מאוד מיוחד. אנחנו עכשיו בונים מלון באיי גלפגוס, ואנחנו הרשת הראשונה שהממשלה אישרה את הגעתנו״.

אמרת שאתם פותחים בלונדון וניו יורק, אבל זה קצת… אורבני ומנוגד לטבע שלכם. לא? 

״לא, כפי שאמרתי לגבי אורבניות - יהיו לנו מלונות במקומות שיש תיירות עסקית חזקה. נמשיך להשקיע במקומות המיוחדים״. 

״אנחנו עובדים על מועדון חברים ייחודי״

״אנחנו מתכננים להקים מועדון חברים, שיהיה קודם כל מועדון חברתי, אבל על בסיס עולם ה-Wellness. החברות המקומית או הגלובלית תאפשר להיכנס למתקני הספא של המלון, ולצד זה יהיה גם אזור ייעודי למועדון. יהיה לנו תפריט מיוחד, משקאות ובר נהדר בכל מקום שנוכל, לצד גג. זה יהיה בלונדון, ברומא, בניו יורק. המחלה מספר אחת של העולם היא הבדידות. אתה שומע את זה כל הזמן. ישראל קצת שונה ולכולם יש חברים בישראל, אבל בעולם זה שונה״.  Six Senses בסיישל, הסוויטה הנשיאותית. צילום: יח״צ, Six Senses

״אני אומר לעיתים תכופות - אנחנו לא לכל אחד״ 

״לעיתים קרובות אני אומר שאנחנו לא בשביל כולם. אני חושב שהחלק החשוב היום הוא מותג בתי המלון, והבעיה הנפוצה היא שלא לכל מלון יש אישיות ונרטיב. אני גם חושב שהלקוח משתנה והם רוצים משהו שמדבר אליהם. היום להרבה מותגי מלונות יוקרה יש מיטה טובה, אוכל טעים ושירות טוב, אבל כשאתה ״משחק״ במשחק הזה, אתה צריך לעלות רמה, לתת משהו אחר ללקוחות, משהו שישאר עם הלקוחות גם כשהם עוזבים. אבל אנחנו מנסים לא להשתמש במילה ״יוקרה״, אני לא אוהב את הקונוטציה לעולם היוקרה, אז אנחנו משתמשים באלטרנטיבות״. 

״הקורונה גרמה לנו להיות רלוונטיים מתמיד״

״אנחנו לא ייעד לספא, אנחנו גם לא הקניון רנץ׳, וזה לא המודל שאנחנו רוצים. אם אתה רוצה להגיע למלון שלנו ולא לעשות שום דבר - זה בסדר, אתה לא צריך. אבל אפילו זה שאתה לא עושה שום דבר, זה בריא יותר בגלל הסביבה, בגלל האוכל שאנחנו מבשלים, הרכיבים שאנחנו משתמשים. או שאתה יכול לבחור לעשות הכל, אז הגישה שלנו היא מאוד בשכבות, וזה השוני בנו. אין פה טוב או רע, פשוט שוני מהמתחרים. תמיד חשבנו שאנחנו רלוונטיים כבר לפני הרבה זמן, אבל הקורונה גרמה לנו להיות רלוונטיים מתמיד. זה הופך לשבט, זה הופך לקהילה. נכון, זה סובב סביב עולם ה-Wellness, אבל זה לא רק זה. זה פשוט להרגיש נכון במקום הנכון, בסביבה הנכונה״.

אתם מקיימים בימים אלו פסטיבל מאוד ייחודי באיביזה, תוכל לספר על זה?

״נכנסו במודע לעסקי הפסטיבלים. זה עסק מסוג אחר, וזה מהדהד את המסרים שלנו. השבוע יש לנו פסטיבל ב-Alma באיביזה, כנס שנערך באיביזה בנובמבר. הכל נמכר מראש והמלון sold out לחלוטין. מכיוון שזו השנה הראשונה של המלון, החלטנו לסגור אותו לחורף. בדרך כלל לוקח 3-4 שנים עד שהמלון מתייצב, אבל גילינו ביקושי שיא והמלון פתוח כל השנה״. סיקס סנסס בוטן. צילום: יח״צ, Six Senses

"חשוב לנו שכל מלון יראה אחרת אבל ישמור על ערכים זהים״

"כולנו פילוסופים, והצוות שלי מאוד מונע מהברנד. אנחנו מבינים את המותג וחושבים איך כל מלון יראה אחרת, אבל ישמור על ערכים זהים. לדוגמה המלון בעמק הדורה בפורטוגל היה מלון אחר לפני כן. הבעלים הקודם חשב שהמלון צריך להיראות כמו באלי. כשהחלטתי לרכוש אותו הצוות שלי חשב שאני משוגע, אבל אמרתי להם שאני ממש לא משוגע, אנחנו רק לעצב אותו מחדש, לסגור למשך שישה חודשים ואז להציג אותו מחדש כבית כפרי פורטוגלי וזה מה שעשינו. פתחנו אותו ואמרנו שנסגור אותו לשלושה-ארבעה חודשים בשנה, אבל בפועל מאז שהוא נפתח הוא מעולם לא נסגר. זה המלון המצליח ביותר בפורטוגל. הבאנו מעצב שהלך לכל שוק בפורטוגל ושאב השראה ופריטים למלון כמו אריחים, קרמיקה ישנה, ופסיפס".

לבני אדם יש חמישה חושים, אתם נקראים ״החוש השישי״. מהו החוש השישי? 

"אנחנו לא מדברים על זה הרבה ואני לא יודע למה, כי זה בהחלט חשוב. החוש השישי הוא אינטואיציה".  ומה הלוגו מסמל?  "כשהנזירים הבודהיסטים בתאילנד מבקרים אותך בבית, במשרד או בעסק, אז אחרי שהם אוכלים, הם מברכים את המרחב שלך. במשרד שלי בתאילנד הם מגיעים פעם בשנה, וכשהם עוזבים יש להם קערה של קמח לבן ומעט מים. הם לוקחים את האגודל ועושים את זה על הזכוכית בחלון. הם עושים כמו פרמידה קטנה ואם תסתכל מקרוב על הלוגו שלנו, אלו לא עיגולים מושלמים. יש עליהם כמו זנב קטן והם הדפסי האגודל של הנזיר".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: