נורוויג'ן אייר ביקשה ממחזיקי האג"ח שלה לדחות את פרעונן בשנתיים
חברת הלואו קוסט ביקשה בתחילת השבוע ממחזיקי האג"ח שלה לדחות את פרעונן בשנתיים נוספות ההחלטה של בעלי האג"ח צפויה להתקבל בעוד כשבועיים. השנה גייסה נורוויג'ן 335 מיליון דולרים מבעלי מניותיה, וב-2018 היא מכרה גם 5 מטוסי אירבוס A-320
נורוויג'ן אייר. צילום: 123RF
נורוויג'ן אייר, חברת הלאו-קוסט ממשיכה להדאיג את נושיה. החברה המתקשה לנהל את משק המזומנים שלה ביקשה בתחילת השבוע ממחזיקי האג"ח שלה לדחות את פרעונן בשנתיים נוספות. מדובר באגרות חוב שערכן הוא 380 מיליון דולר. ההחלטה של בעלי האג"ח צפויה להתקבל בפגישה שתתקיים בשבוע הבא, ב-16 בספטמבר. אגרות החוב אמורות להיפדות בדצמבר השנה ובאוגוסט 2020. רשת CNN ציטטה אנליסט שאמר: "הם מנהלים את המשבר הכי טוב שהם יכולים אבל הם ניצבים על קצה הצוק". הרשת דיווחה שכהבטחה לנושיה מוכנה חברת התעופה להעמיד כערבון את הסלוטים שלה בשדה התעופה גיטוויק שבלונדון. "זה סימן טוב שהחברה עושה כל שביכולתה כדי למתן את הבעיות הכספיות. זה פתרון נכון אך עלינו לראות אם בעלי האג"ח יחשבו כך", אמר אנליסט אחר לסוכנות רויטרס. נורוויג'ן אייר, שנוסדה ב-1993 היא חברת הלאו-קוסט השלישית באירופה אחרי ריינאייר ואיזיג'ט. היא צמחה במהירות במילניום הנוכחי ויש האומרים במהירות רבה מדי שהייתה לה לרועץ. בשנת 2012, החליטו מנהליה להיכנס כחברת לאו-קוסט לקו הטרנס אטלנטי ולהרחיב את פרישתה. רק ב-2018 היא הוסיפה 35 קווים לרשת שלה וגם נתב"ג נכלל בהם. המחירים הנמוכים שבהם הוצעו מושביה זעזעו את השוק אך היקנו ביקוש לטיסותיה. ב-2018 הטיסה החברה 37 מיליון נוסעים. במקביל עם כניסתה לקו האטלנטי, החברה הזמינה 222 מטוסים וכמובן שהזמנה בסדר גודל כזה - הגדולה בתולדות התעופה האירופית – יש לה מחיר. היקף חובותיה לא הותיר לה מרחב נשימה ובמשבר הראשון שאליו נקלעה התברר שהיא מתקשה להחזיר את חובותיה. השנה גייסה נורוויג'ן 335 מיליון דולרים מבעלי מניותיה, וב-2018 היא מכרה גם 5 מטוסי אירבוס A-320 שנוספו ל-8 מטוסי בואינג 737 שמכרה קודם לכן. אך לא היה בכל אלה כדי לחלצה מקשייה הפיננסיים. בנוסף, נורוויג'ן אייר נאלצה להפסיק טיסותיה בין אירלנד לצפון אמריקה ב-15 בספטמבר כאשר נאלצה לקרקע את 18 מטוסי הבואינג 737-MAX שלה. ערך המניה של החברה צנח השנה בכ-65%. בחודש יולי פרש המנכ"ל והמייסד שלה Bjoern Kjos בן ה-72, שהוא גם בעל המניות הגדול בחברה. לדברי אנליסטים אחרי פרישתו יהיה קל יותר למכור את החברה. שיחות בעניין זה שנוהלו עם חברת האחזקות IAG, הבעלים של בריטיש איירווייס, נכשלו בראשית השנה. לכתבות נוספות על חברת נורוויג'ן אייר: נורוויג'ן אייר: שנה שנייה של הפסדים כבדים. 'נורוויג'ן אייר' על המדף ב"מחיר הנכון". נורוויג'ן: לופטהנזה נכנסה לתמונת הרכישה, מניית החברה זינקה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}