אא

מידרוג על ישרוטל: ״בעלת מיצוב גבוה באופן המגביר את יכולתה לעמוד בפני משברים ואירועים אקסוגניים"

כלכלני חברת דירוג האשראי מידרוג בדו"ח על רשת מלונות ישרוטל: ״לחברה גמישות פיננסית בולטת לחיוב הנובעת מהיקף המשמעותי של נכסים שאינם משועבדים"

בריכת מלון גומא, צילום יחצ ישרוטל בריכת מלון גומא, צילום יחצ ישרוטל
חברת דירוג האשראי מידרוג ניתחה את רשת מלונות ישרוטל לטובת מחזיקי האג"ח. לדעת כלכלני מידרוג, "לישרוטל רווחיות יחסית ומינוף מתון. לחברה גמישות פיננסית בולטת לחיוב הנובעת מהיקף המשמעותי של נכסים שאינם משועבדים". עוד מציינים הכלכלנים כי, "תרחיש הבסיס של מידרוג מניח כי החברה תציג גידול לא מהותי בהכנסות בשנים 2022-2023 לעומת שנת 2021 ושחיקה ברווח התפעולי בשנים 2022-2023 בהשוואה לשנת 2021, עקב היותה של שנת 2021 חריגה לאחר משבר הקורונה. בשנה זו מספר הנוסעים לחו"ל היה נמוך יחסית, ובתי המלון בארץ נהנו מביקושים גבוהים יחסית שהובילו לגידול בתעריפי הלינות. מגמה זו תקוזז מצד גידול בהכנסות ממלונות חדשים ( גומא בכנרת, פורט ואלברטו בת"א) וכן מגידול בתיירות הנכנסת. להערכת מידרוג, היקף הרווח התפעולי בשנת 2022 יעמוד על כ-415 מיליון שקל ובשנת 2023 יעמוד על כ-485 מיליון שקל".
ישרוטלישרוטל
מידרוג: באילת יש לישרוטל כ-49% ממספר חדרי המלון של החברה. צילום 123rf עוד מציינים במידרוג כי באילת יש לישרוטל כ-49% ממספר חדרי המלון של החברה, כאשר אחריה ניצבת תל אביב עם 12% מהחדרים. שיעור ההכנסות מבתי המלון באילת עמד על כ-54% מהכנסות החברה ב-2021. "ריכוזיות הפעילות באילת חושפת את החברה לתנודות ביקושים לתיירות באילת. יחד עם זאת, סיכון זה מתמתן לאור יכולת מוכחת של החברה להמשיך ולייצר הכנסות ושיעורי רווחיות יציבים גם בעתות משברים כלכליים עולמיים וגם תחת השפעות גיאופוליטיות שונות, באופן הממתן את היקף החשיפה. יצוין כי החברה אף פועלת להקטנת התלות בפעילות בעיר אילת בשנים האחרונות והגדלת פיזור מיקום בתי המלון וזאת באמצעות ייזום בתי מלון חדשים, חלקם בבעלות מלאה או חלקית וחלקם בשכירות ותפעול". עוד מוסיפים במידרוג, "ישרוטל פעילה בקטגוריות מלונאות שונות, המאפשרת פיזור ע"פ סוג התיירות (פנים וחוץ) - בעוד המלונות באילת ובים המלח ממוצבים לתיירות ונופש, חלק מהמלונות בת"א מיועדים לתיירות עסקית. לאור האמור לעיל, מידרוג רואה את החברה כבעלת מיצוב גבוה באופן המגביר את יכולתה לעמוד בפני משברים ואירועים אקסוגניים". מידרוג נתנה לישרוטל דירוג יציב, "המשקף את הערכת מידרוג כי החברה תשמור על ביצועים תפעוליים חזקים של בתי המלון ופרופיל פיננסי בולט לחיוב לרמת הדירוג".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםליאור רביבמלון בראשיתישרוטל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: