נמכרת? תכנית ההצטיידות של ישראייר בכ-100 מיליון דולר
בזמן שאי.די.בי מנהלת מו"מ למכירת ישראייר, חברת התעופה ממשיכה בתכנית ההצטיידות הגדולה שלה כרגיל: רכישת 3 מטוסי איירבוס מדגם A220 שיקלטו בצי בתחילת 2021
נמצא באיירבוס. יוני צברי
בזמן שאי.די.בי ממשיכה לנהל מו"מ למכירת ישראייר, חברת התעופה ממשיכה כרגיל בתכנית ההצטיידות הגדולה שלה. יוני צברי, סמנכ"ל הכספים של ישראייר נמצא יחד עם נציגים נוספים מישראייר במפעל איירבוס בטולוז שבצרפת ומנהלים מו"מ לרכישת 3 מטוסי איירבוס A220 שאמורים להגיע בתחילת 2021. בישראייר מתכוונים לרכוש 3 מטוסים חדשים בסכום המוערך בכ-100 מיליון דולר. המטוסים, על פי תכנית ההצטיידות הגדולה של החברה, אמורים להגיע בתחילת 2021 ולהחליף את שלושת מטוסי ה-atr הנמצאים בשירות ישראייר. המטוסים החדשים אמורים לטוס עד לטווח של כ-6 שעות טיסה, ולשרת את ישראייר ביעדים הבינוניים שלה. ישראייר עומדת בימים אילו על המדף ובפני פרשת דרכים, אך לצד זה מנהלי החברה מבינים שהיא חייבת להמשיך בתכניות שלה ולא לעצור אותם, אחרת בעתיד הלא רחוק תיקלע לבעיה. מי שמנהל כעת את המו"מ היותר אינטנסיבי לרכישת החברה הוא איש העסקים מני ויצמן יחד עם רשת המלונות בראון. ויצמן כזכור הציע כ-70 מיליון דולר, בלי קשר לתביעות עתידיות. אך טייסי החברה וכן הנהלת ישראייר מתנגדים להצעה של קבוצת ויצמן מבחינת מימון העסקה שתצטרך לשפר אותה כדי לרכוש את החברה. ישראייר סיימה את הרבעון השלישי של 2018 עם הכנסות של כ-144 מיליון דולר, רווח גולמי של כ-24 מיליון דולר, עם רווח נקי של כ-15 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2018 החברה רשמה הכנסות בסך של כ-296 מיליון דולר, עם רווח גולמי של כ-34 מיליון דולר ורווח נקי של כ-8 מיליון דולר. היקף החוב הכספי נטו של החברה לבנקים עמד בסוף הרבעון השלישי על כ-13 מיליון דולר בלבד. כבר אז ציינו בישראייר כי רמת החוב הנמוכה תאפשר לחברה לממש את תכנית ההשקעות השאפתנית שלה בתחום התיירות וההצטיידות מה שקורה כעת. וזה מה שכתב אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר בפייסבוק שלו
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}