אא

נתוני רשות שדות התעופה: גידול של 63% בתנועה האווירית וצפי ל-19 מיליון נוסעים לישראל

לדברי רשות שדות התעופה, במהלך חודש אוקטובר חצו את המרחב האווירי הישראלי 15,663 מטוסים, מתוכן 12,130 טיסות לנתב״ג. עוד צופים כי יעברו 19 מיליון נוסעים במהלך 2022

נתב"ג. צילום: פספורטניוז נתב"ג. צילום: פספורטניוז

רשות שדות התעופה מפרסמת את הנתונים לחודש אוקטובר עם הערכה אופטימית למעבר של 19 מיליון נוסעים בישראל במהלך 2022. לדברי רשות שדות התעופה, במהלך חודש אוקטובר חצו את המרחב האווירי הישראלי 15,663 מטוסים, מתוכן 12,130 טיסות לנתב״ג.

מדובר בגידול של 63 אחוז יחסית לאוקטובר שנה שעברה. נזכיר כי כל טיסה שחוצה את המרחב האווירי של ישראל משלמת על כך כסף, ומדובר בהכנסה משמעותית שהמדינה מקבלת בגין שימוש במרחב האווירי. 

מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 134,926 טיסות מסחריות בינלאומיות. החזרה לשיגרה לאחר הקורונה, הסכמי אברהם ופתיחת השמיים הובילה לעלייה דרמטית גם במספר המטוסים החוצים את ישראל ממזרח למערב וממערב למזרח בדרכם מירדן, למזרח הרחוק והמפרץ הפרסי לאירופה וצפון אמריקה ובחזרה.

פתיחת שמי ישראל והתחרות של חברות התעופה על החצייה של לישראל הוזילו לחברות התעופה את עלות הטיסות בין המזרח למערב. הפעלת טיסות סדירות בקווים לישראל וממנה והגדלה משמעותית בתדירויות הטיסה /על טיסות ישירות למערב ומזרח אירופה וטיסות דרך מערב ומזרח אירופה ליעדי המשך רחוקים יותר, מוסיפה על העומס הקיים בתעבורה האווירית בישראל.

הרחבת הפעילות של הטיסות החוצות יהיה בתיאום ובשיתוף חיל האוויר. אישורי מעבר הטיסות המסחריות לטסים בתחומה של המדינה מנוהלים ע"י פקחי הטיסה של רשות שדות התעופה המנהלים את התעבורה האווירית האזרחית בכל המרחב האווירי של ישראל, את הטיסות המצטרפות וממריאות אל/מ נתב"ג ממערב וממזרח ואת הטיסות החוצות את המרחב מיחידת הבקרה הקפריסאית – דרך המרחב הישראלי - בניהול, פיקוח ובקרה של יחידות הבקרה האזרחיות של רשות שדות התעופה - למרחב הבקרה הירדני וכנ"ל בכיוון ההפוך.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהתיירותמבזקיםרשות שדות התעופהנתב״ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: