סין שואפת להתחיל לספק את מטוס ה- CR929 בשנת 2023
חברת COMAC, יצרנית ה'דרימליינר הסיני', מיזם משותף של סין ורוסיה, התגברה על העיכוב וצפויה להתחיל למסור את המטוס ב-2023 לחברות תעופה סיניות, ועד שנת 2035 לייצר 1,000 מטוסים מהדגם
CR929. צילום הדמיה: COMAC|
המעצב הראשי של החברה הסינית, COMAC, יצרנית ה'דרימליינר הסיני', CR929, מיזם משותף של סין ורוסיה, צ'ן יינגצ'ון, אומר כי למרות העיכוב, פיתוח המטוס מתנהל על פי תוכנית הייצור, כפי שפרסמנו לפני כשנה. "עפ"י הערכתנו, ביקוש השוק העולמי הכולל למטוסי סילון רחבים בין השנים 2023 ל-2045 יעמוד על כ-10,000, מתוכם 989 הזמנות יהיו עבור ה-CR929", אמר אתמול יינגצ'ון בפסגה הבינלאומית של התעשייה האווירית הסינית, כשמרבית ההזמנות הראשונות יגיעו מסין. להערכתו, עד שנת 2023, מועד ההשקה של המטוס החדש, סין צפויה להפוך לשוק התעופה הגדול בעולם. ה-CR929 יוכל לפעול ברוב הקווים הנוכחיים במדינה ולשרת גם קווים ארוכים לחוף המזרחי של צפון אמריקה. המיזם המשותף של COMAC הסינית ו-UAC הרוסי, ה-CR929, הוצג לראשונה כמטוס ארוך טווח של דור חדש בשנת 2016. באמצע 2020 המיזם נתקל בקשיים ועיכובים, שכן הרוסים והסינים לא יכלו להסכים על האחריות על מכירת המטוס, וכלי תקשורת ברוסיה אף דיווחו כי תחילת משלוחי המטוס מתעכבת עד 2027-2029. בחודש שעבר שר התעשייה והמסחר הרוסי, דניס מנטורוב, ושר התעשייה והטכנולוגיה הסיני, שיאו יאקינג, הסכימו לפתור את המחלוקות ולהמשיך בפיתוח, ודבריו של יינגצ'ון בפסגת התעשייה האווירית הסינית מעידים, שהמחלוקת הסתיימה וב-2023 תחל פעילותו המסחרית של ה'דרימליינר הסיני'.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}