עידן חדש באל על: עמיקם בן צבי הוא מעתה האיש החזק בחברה
מי שמונה אתמול רשמית לתפקיד סגן יו"ר הדירקטוריון בעידן החדש של אלי רוזנברג יהפוך במהרה להיות הדמות הדומיננטית בחברת התעופה. עוד לפני הכניסה הרשמית, עסק מאחורי הקלעים לא מעט בנושאים הקשורים לחברת התעופה
צילום: Shutterstock
הדרך החדשה של אל על תחת אלי רוזנברג יצאה אתמול לדרך, לאחר אישור מינויים של חברי הדירקטוריון החדש בחברת התעופה. אל על הודיעה כי עמיקם בן צבי, ישמש מעתה כסגן יו"ר בדירקטוריון החברה לדוד ברודט, אך עד מהרה יתברר כי הדמות החזקה כיום במודל החדש של אל על 2020, הוא בן צבי. עוד לפני כניסת רוזנברג, מאחורי הקלעים, בן צבי היה מעורב ברכישת אל על, ונחשב לאדם שיודע היטב להוציא לפועל דברים. בתחילה היו מי שחשבו שבן צבי יישאר דווקא מחוץ לדירקטוריון, אך זה היה ברור שבן צבי הוא דמות המפתח של הרוכש החדש של אל על. בן צבי, 70, תושב פ"ת, עשה בהצלחה שורת תפקידים בכירים לאורך השנים. היה מנכ"ל חברת עמידר, מנכ"ל המשביר לצרכן, מנכ"ל חברת נחושתן השקעות ומעליות, ומילא תפקידים בקונצרן כלל. הכותרות הגדולות סביב סגן יו"ר אל על היו דווקא כאשר החזיק בעבר בכ-5% ממניות חברת דן, ואף ניהל עבורה מכירת כ-300 יחדות דיור בפרויקט צמרות דן. דן רשמה בזמנו הכנסות של 434 מיליון שקל, ובן צבי רשם הכנסה של דמי ניהול בסך של כ-49 מיליון שקל. בנו עופר, היה בזמנו יועץ משפטי של הפרויקט, וגם על כך המשפחה רשמה עוד תשלום מכובד, כאשר בסך הכול הכניסו יחדיו כ-62 מיליון שקל. בן צבי, שהיה בעבר גם יו"ר מכון התקנים והיה מעורב גם בפרויקטים נוספים בתחום הנדל"ן כאמור, בחודשים האחרונים מאחורי הקלעים, בן צבי כבר החל להיות מעורב בעקיפין בדברים הקשורים באל על והחל ללמוד את עולם התעופה שהוא חדש עבורו. בן צבי נחשב לאיש עסקים מוערך, שיכול להיות כוחני כאשר נדרש לכך . מי שיחליף את גונן אוסישקין כמנכ"ל החברה, יצטרך להביא בחשבון שיש בדירקטוריון החברה החדש אנשים מאוד דומיננטיים בעלי ניסיון רב בעולם העסקי, אך כמעט כולם חסרי ניסיון בענף התעופה. מעל כולם צפוי להיות בן צבי איש המפתח.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}