תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

היום בערב ייפתח הכנס הבינלאומי הראשון בישראל לתיירות וביטחון

לראשונה: ירושלים תארח כנס בינלאומי לתיירות ובטחון - ITSS, ביוזמת לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל ובשיתוף משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים. הכנס יעסוק בקשר בין תיירות ובטחון, בעידן של חוסר ודאות פוליטית וביטחונית ברחבי העולם

Shutterstock Shutterstock

האם תעשיית התיירות העולמית ערוכה להתמודד עם אירועי הטרור הבאים? איך להשתמש נכון בתקשורת וברשתות החברתיות בעת משבר? ואיך לשקם את התדמית והתיירות? בשאלות אלה תעסוק ועידת התיירות והביטחון הבינלאומית, ה-ITSS- International Tourism & Security Summit הראשונה מסוגה שתחל היום (7 לספטמבר) במלון ענבל בירושלים.

נושא הוועידה בא כחלק מההבנה שבשנים האחרונות בעיית הטרור הפכה גלובלית והגיעה לערים רבות בעולם. כך למשל, נתוני התיירות באירופה באוגוסט 2016 מצביעים על ירידה דרסטית, כשהגבוהים בנתונים מציגים ירידה של 18% בתיירות בבריסל, לאחר שלושת פיגועי התאבדות שהתרחשו בעיר במהלך חודש מרץ של אותה השנה וירידה של כ-14% במספר התיירים בפריז, בעקבות מתקפת הטרור המשולבת שהייתה בעיר בנובמבר 2015. אתגרים ביטחוניים אלו דורשים פתרונות גלובליים שנשענים על שילוב ידיים ועל נכונות של כולם לחלוק את הידע, הניסיון, הטכנולוגיות והלקחים. לאירועים ביטחוניים יש השלכות מרחיקות לכת והירידה בתיירות מורגשת חודשים לאחר הפיגועים, משפיעה על ערים שלא הושפעו ישירות מהטרור וגורמת לנזקים כלכליים משמעותיים. מתוך הבנת ההשפעות הביטחוניות על התיירות - מטרתה המרכזית של הועידה היא לשתף את הידע והכלים המעשיים להתמודדות עם טרור ומשברים אחרים לרבות השלכותיכם על התיירות הנכנסת. הועידה נוצרה, מתוך הבנה כי הסוגיות הגלובליות איתן מתמודדות תעשיות התעופה והתיירות בכל העולם, מצריכות שיתוף פעולה של גורמים שונים בתעשייה (פרטיים וממשלתיים) מכל העולם, במטרה לחבור יחדיו לטובת הנחלת אסטרטגיה ופרקטיקה נכונה ולמודת ניסיון - שתשמר את כוחה של התיירות בערי העולם ותחזק את הידע בניהול תדמית נכון - במהלך משבר ואחריו. הכנס ירכז את מומחי השיווק, אנשי המקצוע המובילים ומנהלי התיירות הבכירים לשלושה ימי דיונים, ניתוחי מקרה ותובנות מעשיות לניהול תקשורתי של אירועי משבר בתיירות. תכנית הכנס כוללת מספר מושבים בנושאים של טרור גלובלי והשלכותיו על ניהול משברים בפועל; שיווק תיירותי באמצעות מדיה חברתית במהלך משבר ואחריו; שיקום והחייאת התדמית החיובית של יעדים תיירותיים ושיווק המתמקד בהשבת תיירים למקום בו אירע אסון; הדרכת תיירים לאחר משבר וניהול השפעות המשברים על תיירות ה-MICE וכן תערוכה מקצועית שתתקיים במקביל לוועידה ותציע לאנשי התעשייה הזדמנות ייחודית לבקר את ישראל ולהציג תוצרים ושירותים חדשניים בתחום התיירות בהיבטי בטחון, שיווק ופרסום. ירושלים. צילום 123rf   יוסי פתאל מנכ"ל הלשכה הוסיף על הכנס: "בימינו הביטחון האישי מהווה מרכיב חשוב בתהליך קבלת החלטות של התיירים ברחבי העולם לפני החלטתם על יעד נסיעתם מחוץ לארצם לחופשה. בטחון בענף התיירות מהווה עדיין ה״פיל הלבן” שכולם מודעים לקיומו בחדר אך טרם החליטו האם וכיצד להתייחס אליו. שר התיירות, ח"כ יריב לוין: "ישראל נמצאת בעיצומה של מהפכה גדולה בענף התיירות. ב-2018 יישבר שיא נוסף והיא מסתמנת כשנה חסרת תקדים. במסגרת הזו מארחת ישראל לראשונה כנס אשר יעסוק בכל ההיבטים של ביטחון התיירים, דבר שיש לו השפעה הולכת וגדלה על התפתחות הענף בעולם כולו. קיום הכנס בישראל הוא מהלך חשוב נוסף של ישראל ככוח עולה בעולם התיירות הגלובאלי".  

הוועידה הינה יוזמה משותפת של המשרד לירושלים ומורשת, משרד התיירות, הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) ולשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, והיא תפגיש בין מקבלי ההחלטות, המפעילים, אנשי המקצוע ונציגי החברות המובילים בעולם בתחומי תיירות. במהלך הועידה, יינתנו כלים מעשיים לניהול תיירות שוטף בעתות משברים ואירועים ביטחוניים שעשויים להשפיע על דעת הקהל והתיירות הנכנסת ליעדים פופולריים ברחבי העולם. בין הדוברים בועידה: נציגים בכירים מאיחוד ה-OECD, ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO), לשכת התיירות של לאס-וגאס, משרד התיירות של טורקיה, בכירי החברות TripAdvisor,Google, Expedia, לצד בכירי התיירות בישראל: שר התיירות יריב לוין; מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי; לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל יוסי פתאל; הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים אילנית מלכיאור; דובר צה"ל לשעבר, תא"ל (במיל') אבי בניהו, וכן אנשי אקדמיה מהארץ ומהעולם ועוד. אגב, הבחירה לקיים את הכנס דווקא בירושלים, נובעת מהעובדה שירושלים מהווה דוגמא לעיר תיירותית, שמתמודדת לאורך השנים עם משברים הנובעים מפיגועי טרור באזור, ועל אף זאת מייצרת צמיחה תיירותית מתמשכת באמצעות יישום מיטבי של העקרונות לניהול תקשורתי של משברים. בעקבות המצב, פיתחה ירושלים כלים להתמודדות עם הפגיעה התדמיתית והחזרתם של התיירים (מפנים ומחוץ) לעיר. ההשפעה הייתה מיידית וניתן לראות כי בעשור האחרון ישנה עלייה במספר הלינות בעיר וגידול של 47% בתיירות נכנסת לעיר.   להרשמה ופרטים נוספים לחצ/י כאן קוד הנחה למנויי פספורט PASS20  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: