על קו הסיום: הצעת בן משה נראית בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לזכיה במכרז לרכישת ישראייר
5 הצעות הוגשו לרכישת חברת התעופה, כאשר מרכיב המזומן של הבעלים של דור אלון הגבוה ביותר. רמי לוי הציע 70 מיליון במזומן ועוד כתבי אופציה, כנפיים הציע מזומן של 31.6 מיליון שקל ואג"ח בסכום דומה. קבוצת מסילות הציעה כ-80 מיליון שקל, וארקיע הציעה מיזוג בלי מזומן. ומה עם ההצעות מאיחוד האמירויות?
צילום: 123rf
5 הצעות הוגשו בסופו של דבר לרכישת ישראייר, כאשר אף הצעה לא התקבלה מאיחוד האמירויות למרות ההתעניינות וההצהרות שהגיעו משם. בשורה התחתונה, נכון להערב (ראשון), נראה כי ההצעה של מוטי בן משה, מבעלי דור אלון והריבוע הכחול, הינה הגבוהה ביותר. בן משה, הגיש הצעה בגובה של כ-100 מיליון שקל עם מזומן של כ-80 מיליון שקל. רמי לוי באמצעות בי.ג'יי. איי, נשאר עם הצעה של 70 מיליון שקל במזומן . לוי הציע בנוסף מניות וכתבי אופציה, כך שבעלי האג"ח יוכלו להגיע לעוד כ-20 מיליון שקל בעתיד. סך הכול הצעתו של לוי מעורכת בכ-92 מיליון שקל. מתמודדת נוספת כפי שפורסם הבוקר בפספורטניוז, היא חברת כנפיים של תמי בורוביץ' מוזס בעלת השליטה לשעבר באל על, שהציעה באמצעות גלובל כנפיים ליסינג והציעה תשלום במזומן בסך של 31.6 מיליון שקל והנפקת אג"ח לחברה, או סדרה חדשה של אג"ח למחזיקי האג"ח של החברה בסכום דומה. ההצעה של כנפיים עומדת על כ-60 מיליון שקל, מה שמעמיד אותה בנחיתות לעומת המתחרים. הרעיון לא רע, אך אם הסכום היה גבוה יותר אזי נראה שהיתה להצעה סיכוי גדול יותר. כמו כן, ישנה הצעה המוערכת בכ-80 מיליון שקל של אמנון סלע, מסע נדל"ן וקבוצת מסילות. מי שהיה לצדו עד לאחרונה זה קובי ברוט, טייס ישראייר ויו"ר ועד הטייסים לשעבר. ברוט טען בסוף השבוע כי הוא אינו עומד יותר מאחורי אף הצעה לרכישת ישראייר. ההצעה החמישית היא זו של חברת ארקיע שמציעה למזג בין החברות, כאשר המחיר של ישראייר יהיה כ-130 מיליון שקל ושל ארקיע כ-90 מיליון שקל, כאשר החברה המאוחדת תסחר בבורסת ת"א. ארקיע סבורה שבדרך זו מחזיקי האג"ח יעלו את הערך של שתי החברות יחד עם פוטנציאל צמיחה משמעותי. אולם, ידוע שבעלי האג"ח מחפשים לקבל כסף במזומן ולא להפוך להיות הבעלים של חברת תעופה.
ישראייר
מטוסי ישראייר. צילום: עידו וכטל
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}