ענף התעופה: השקעות ענק בטכנולוגיה לשירות הנוסעים
עפ"י נתוני האיגוד הבינלאומי לתקשורת תעופתית, SITA, חברות התעופה ונמלי התעופה השקיעו 50 מיליארד דולר בשנת 2018 בשיפור הטכנולוגיה והמידע לשירות לנוסעים, והשנה ההשקעה אף צפויה לגדול
עמדות צ'ק-אין בנמל התעופה בהונג קונג. צילום: 123rf
על מנת לשפר את חוויית הטיסה של הנוסעים, חברות תעופה ונמלי תעופה השקיעו שיא של 50 מיליארד דולר בשנת 2018. נתונים, שפורסמו לראשונה ע"י SITA, מראים כי השקעה זו הביאה לשיפור משמעותי הן ברמת שביעות הרצון של הנוסעים והן בהליך שלפני הטיסה. SITA, האיגוד הבינלאומי לתקשורת תעופתית, Société Internationale de Télécommunications Aéronautiques, שהוקם ע"י חברות תעופה בראשות אייר פראנס בשנת 1949, פרסם את הסקירה, המעידה על האינטרס של התעשייה להשקיע בשיפור ובשכלול טכנולוגיית המידע לשירות הנוסעים, השקעה משתלמת בסופו של דבר. עפ"י הנתונים, 60% מחברות התעופה מדווחות על שיפור ממוצע של 20% בשביעות הרצון של הנוסעים. במקביל, 45% מהן גם רשמו שיפור של 20% בהליך הצ'ק אין והעלייה לטיסה. התשואה הבולטת על ההשקעה הטכנולוגית באה לידי ביטוי גם בנמלי התעופה, שדיווחו על עלייה דומה באותם מדדים. יתר על כן, הן חברות התעופה והן נמלי התעופה דיווחו כי ההשקעה הביאה גם לשיפור משמעותי בתוצאות העסקיות. הדוח השנתי של SITA מראה כי הענף ממשיך להגדיל את ההשקעות הטכנולוגיות שלו לטובת הנוסעים, ולאחר שנים של השקעה מינימלית, בשנת 2018 ההשקעה הגיעה ל-50 מיליארד דולר, והתחזיות לשנת 2019 צופות שההשקעות ימשיכו לגדול. מנקודת מבט תפעולית, חברות תעופה ושדות תעופה משקיעים יותר ויותר בטכנולוגיה ובמודיעין בכדי לספק לנוסעים תצוגות בזמן אמת על מגוון פעולותיהם, החל מזרימת מזוודות ותנועת נוסעים, וכלה בנתונים על מגרשי החנייה ואמצעי התחבורה לרשות הנוסעים.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}