אא

מה יקבלו עובדי אגף התחזוקה וההנדסה באל על בהסכם שהושג?

תוספת לשכר יסוד, תמריץ שנתי לעובדים קבועים, פיצוי לטכנאים מוטסים, עדכון תעריפי רכב, צבירת ימי המחלה ועוד. כל המספרים מאחורי ההסכם שגובש עם עובדי התחזוקה באל על

תחזוקת מטוסים. צילום: shutterstock תחזוקת מטוסים. צילום: shutterstock
אל על חתמה אתמול (ד') על הסכם עם עובדי מגזר התחזוקה וההנדסה שייצר לה שקט עד סוף שנת 2026. "תודה להסתדרות, לוועד העובדים במגזר תחזוקה והנדסה, להנהלת החברה ובעליה על הסכם מאוזן בשיתוף פעולה פורה ובהבנה הדדית", כתב באגרת לעובדים, יו"ר ועד תחזוקה והנדסה, שרון בן יצחק, שהוביל בשם העובדים את המו"מ על ההסכם החדש. מה יקבלו עובדי מגזר התחזוקה וההנדסה באל על? תמריצי שכר שונים: החל ממשכורת חודש ספטמבר 2022, ישולם לעובדי מגזר תחזוקה והנדסה תשלום שיקרא "תמורות תחזוקה והנדסה 2022 א", בשיעור של 5% משכר היסוד. החל ממשכורת ינואר 2023 יוגדל התשלום הנ"ל לשיעור של 10% משכר היסוד. החל ממשכורת חודש אוגוסט 2023 סך של 3% משכר היסוד. החל ממשכורת חודש ינואר 2024 ואילך יוגדל התשלום הנ"ל לשיעור של 6% משכר היסוד. החל ממשכורת חודש דצמבר 2025 ואילך ישולם 10% משכר היסוד. החל ממשכורת דצמבר 2026 ואילך יוגדל התשלום הנ"ל לשיעור של 165 משכר היסוד.
עובדי תחזוקה באל על דורשים שיפור תנאיםעובדי תחזוקה באל על דורשים שיפור תנאים
מטוס אל על. צילום: ספיר פרץ תמריץ שנתי לעובדים קבועים: החל ממשכורת ינואר 2024 ישולם אחת לשנה בשכר חודש ינואר, לכל עובד קבוע במגזר תחזוקה והנדסה אשר יעמוד בתנאי הזכאות, תמריץ בגובה שכר היסוד. תמריצים בתקופת ההסכם במשכורת חודש אוגוסט 2022 ישולם לכלל עובדי מגזר תחזוקה והנדסה תמריץ בגובה 3,000 שקל. בחודשים ספטמבר עד דצמבר 2022 החברה תהיה רשאית לפנות לעד 450 עובדים, שמועסקים בתפקידים בליין ובתפקידי האנגר שמתגברים בליין העובדים באגף אחזקת מטוסים, באחזקת מטוסים ישירה במקצועות גוף מנוע ואוויוניקה. עובדים אלה יוכלו להיות זכאים לתמריץ בסך של 2,000 בכל אחד מהחודשים ספטמבר עד דצמבר 2022, שבהם יעמדו בתנאים המקדמיים, וזאת בשל תפקידיהם בחברה. אותו דבר גם בשנת 2023, החברה תהיה זכאית לבחור עד 450 עובדים שיקבלו תמריץ בסך של 2,000 שקל בכל אחד מהחודשים. בשנת 2024 אל על תוכל לבחור האם להפעיל את מנגנון התמריצים במשך 4 חודשים שייבחרו על ידה. בשנים 2025, 2026 הפעלת התמריצים תיעשה בהסכמה עם ועד תחזוקה והנדסה. מעמד חתימת ההסכם עם מגזר עובדי התחזוקה וההנדס. צילום: דובר ההסתדרות פיצוי לטכנאים מוטסים כפיצוי על הפסקת טיסות ובתמורה לכך. טכנאים מוטסים, בתפקיד מפקח צוות במינוי קבוע, מנהל עבודה, מנהל מחלקה, עובד באחת המחלקות התומכות שביצע טיסה כטכנאי מוטס בפועל ב-5 שנים שקדמו על חתימה על הסכם זה, יקבל החל ממשכורת ספטמבר 2022 "פיצוי טכנאי מוטס" בשיעור של 5% משכר היסוד. כמו כן, מגדיר ההסכם את דרגות קליוה ופז"ם ולדרגה 36 לעובדים חדשים. עדכון תעריפי אחזקת רכב החל ממשכורת חודש אוגוסט 2023 ואילך תעודכן לעובדי מגזר תחזוקה והנדסה טבלת תעריפי אחזקת רכב בתוספת של 20%. צבירת ימי מחלה החל ממועד חתימת ההסכם, תוסר המגבלה על צבירת ימי מחלה. כך שעובד קבוע במגזר תחזוקה והנדסה, שהחל את עבודתו בחברה לאחר יום 1.1.1992 לא יהיה מוגבל בצבירת 600 ימי מחלה. דמי הבראה לעובדים קבועים דמי ההבראה שישולמו במשכורת חודש אפריל 2024 לעובדים קבועים יעודכן - עובד בוותק של עד 5 שנים -12 ימי הבראה. עובד בוותק מ-6 עד 10 שנים-13 ימי הבראה עובד בוותק מ-11 שנים ומעלה -16 ימי הבראה. כמו כן, יהיה פיצוי ותוספות לשיבוץ טכנאי מוטס המועסק במשמרות קשיחות וכן פיצוי לעובד במשרות קשיחות אשר ישובץ ויבצע קורס במהלך אותה תקופה. גם  במהלך תקופת ההסכם יוענקו דרגות אישיות. הפסקת מחיקת יום חופש ומנוחה החל מחודש ינואר 2023 ואילך, קרי בחודשים ינואר 20-23 בשנים 2024-2025 לא תבוצע עוד מחיקה של יום חופשה ומנוחה. זאת ועוד, ההסכם שגובש מתייחס עד לפרטים הקטנים. כך למשל, מהלך תקופת ההסכם תוכל החברה להוציא עד 5 מטוסים לביקורת תחזוקה במכוני בדק חיצוניים. כמו כן, בתקופה של עד 4 שנים מועד חתימת ההסכם תתאפשר הוצאת 6 כני נוסע של מטוסי 737 לשיפוץ במכוני בדק חיצוניים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלועד עובדי אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: