אא

ציפייה מביהמ"ש המחוזי לשלוח את המעוניינים ברכישת ישראייר לסבב התמחרות נוסף

מחזיקי האג"ח, החברות המתחרות והנאמן - כולם יגיעו הבוקר (ב') לאולם ביהמ"ש שיכריע בעניין מכירת ישראייר. מחזיקי האג"ח מבינים שעיכובים במכירת החברה עלולים להיות לרעתם נוכח גילוי המוטציה, החשש מסגר נוסף והכוונה להפוך את כל המדינות לאדומות

מטוס ישראייר בשדה התעופה בדובאי. צילום: יח"צ ישראייר מטוס ישראייר בשדה התעופה בדובאי. צילום: יח"צ ישראייר
הדרמה סביב מכירת ישראייר תמשך גם היום (שני) ותגיע לאחד משיאיה כשכל המעורבים במכירת החברה יגיעו לאולמו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט חגי ברנר, שיצטרך להכריע בנושא. בשבוע שעבר מחזיקי האג"ח סדרה ט' של אי.די.בי פיתוח דחו את הצבעתם לאחר שהקבלן, יגאל דמרי, הגיש הצעה משופרת אחרי המועד שנקבע להגשה. דמרי מציע תמורת ישראייר כ-170 מיליון שקל, המחולקים לסך של 140.4 מיליון שקל במזומן ועוד כ-17% ממניות ישראייר אותה מתכוון לרשום במסחר בבורסת ת"א. דמרי מציין כי אם בתוך 18 חודשים ישראייר לא תירשמנה למסחר הוא ישלם למחזיקים סך של 29.5 מיליון שקל תוספת על ה-140.4 מיליון שקל. זאת בנוסף לוויתור על חובה של אי.די.בי פיתוח לישראייר בסך של כ-10 מיליון שקל, מה שמעמיד את כלל ההצעה על כ-180 מיליון שקל. מנגד, מוטי בן משה, בעלי דור אלון, שהציע תמורת ישראייר 168.4 מיליון שקל במזומן טוען כי מאחר והצעתו של דמרי הוגשה אחרי הזמן יש להכריז עליו כזוכה. מנגד, בעלי האג"ח טוענים כי גם בן משה שיפר את ההצעה שלו אחרי הזמן שנקבע. רמי לוי מצידו טוען כי נאמן אי.די.בי פיתוח, עו"ד אופיר נאור, הכריז בבית המשפט כי ההצעה שלו היא הזוכה וכך צריך להיות. לוי הציע 101 מיליון שקל, בנוסף לשליש ממניות ישראייר בכ-50 מיליון שקל שיהיו בידי מחזיקי האג"ח שהשווי שלהם עוד יכול לעלות בזכות אפסייד שרק בעתיד יוכלו לדעת את השווי שלו. בהצבעה של בעלי האג"ח, כ-97% מהם הצביעו בעד ההצעה של דמרי ובכך למעשה באו חשבון עם בן משה שבעבר נסוג ברגע האחרון מרכישת חברת אפריקה ישראל. בתוך כך, הממונה על חדלות הפירעון מציע לעשות התמחרות על ישראייר. עו"ד הדר נאות, ב"כ הממונה על חדלות פירעון – תאגידים, ממליץ לבית המשפט לעשות התמחרות לגבי מכירת ישראייר. ההמלצה שלו ניתנה אתמול לבית המשפט. "באופן מקדמי מבקש הממונה לציין כי השתלשלות האירועים הנוגעת להליך המכר כמו גם הניתוח המשפטי אשר הוצגו בעמדת הנאמן, מעידים (שוב...) על פוטנציאל המתח הגלום בין ניהולו התקין של הליך מכר ע"י בעל תפקיד לבין מקסום התועלת הכלכלית לנושים. לעיצומם של הדברים, עמדת מחזיקי האג"ח במכתבם נושא תאריך מיום 17.12.2020, כי הם אינם כפופים ללוח הזמנים שהתווה ע"י הנאמן, אינה מקובלת על הממונה. עם זאת, הואיל ולהתרשמות הממונה יש לאפשר את מיצוי הליך המכר כדבעי, באופן שעשוי לייתר את כלל המחלוקות והטענות נשוא הבקשות דנן, מוצע כי בית המשפט הנכבד הוא שיקצוב לוח זמנים סופי להגשת הצעות המתמודדים על רכישת ישראייר, כמו גם לקיום הצבעת מחזיקי האג"ח על הצעות אלה". לכן, המעורבים בעניין העריכו אמש כי השופט ברנר ישלח היום את המתמודדים להתמחרות נוספת וסופית על חברת התעופה/תיירות. כאשר יקבע זמן קצוב לגבי ההתמחרות עם הוראות מדויקות של בית המשפט וכך לא יוכלו יותר לסטות מהם. בסביבת מחזיקי האג"ח מבינים כי דחיית מכירת ישראייר עלולה להיות לרעתם נוכח גילויה של המוטציה החדשה של נגיף הקורונה, החשש מסגר נוסף בישראל והכוונה להפוך את כל המדינות לאדומות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: