אא

רעש מטוסים: רש"ת תדון באיסור נחיתת מטוסים עם 4 מנועים בנתב"ג

כפי שפרסמנו כאן, החל מחודש מארס השנה מטוסים בעלי 4 מנועים לא יורשו לנחות בנתב"ג. ביאט"א - ארגון הגג הבינלאומי של חברות התעופה, זועמים על ההחלטה ומתכוונים להילחם בה. "ההגבלה הזו לא קיימת באף מקום"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
החל מחודש מארס השנה מטוסי נוסעים בעלי 4 מנועים לא יורשו, כפי שפרסמנו כאן בתחילת ספטמבר, לנחות בישראל. זאת כחלק מהצעדים לשיפור האקלים הסביבתי והפחתת רעש המטוסים בישובים המושפעים מפעילות נמל התעופה. יאט"א - ארגון הגג הבינלאומי של חברות התעופה, מתנגד להחלטה זו. נציג הארגון בישראל, קובי זוסמן, שיגר מכתב זועם לרשות שדות התעופה (רש"ת) ובו דרישה שתחזור בה מהחלטתה זו. בעקבות כך, ברשות שדות התעופה מתכוונים לקיים בקרוב דיון בנושא האיסור. ביאט"א אומרים כי הפגיעה העיקרית, כתוצאה מיישום החלטה זו, תהיה בחברות המטיסות מטען, להן מטוסים בעלי 4 מנועים וכי ברש"ת עצמה מציינים שאין כיום אף חברת תעופה שמגיעה לישראל ומפעילה מטוסי נוסעים עם 4 מנועים.
הטסת מטענים ביולי 2022הטסת מטענים ביולי 2022
קאל מטענים. צילום: ספיר פרץ זאת ועוד, בסביבת יאט"א לא מקבלים את הסברי הרשות ואומרים, "זה עיקרון מאוד חסר תקדים, הגבלה זו לא קיימת באף מקום. נכון שזה קשור כיום לחברות מטען, אך יבוא יום כשחברת התעופה אמירייטס תרצה לטוס לישראל עם האיירבוס 380 A שלה ולא תורשה לנחות בישראל". עוד נאמר ש"יש דרך לצמצם רעשים בשדה תעופה. רשות שדות התעופה עשתה מעשה שהוא חריג בכל קנה מידה ויאט"א לא תוכל לאפשר לזה לעבור בקלות. אנחנו גם לא מבינים את ההיגיון למה לייצר את הדרמה המיותרת הזו?". מנכ"ל רש"ת, חגי טופולנסקי, שהתבטא באחרונה בנושא אמר, "מרכיב בשיפור השירות הוא גם היכולת לשפר את האקלים הסביבתי. הגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים בנתב"ג הוא אתגר סביבתי. הנחתי את גורמי המקצוע ברש"ת לבצע פעולות לצמצום היקפי הרעש לצורך שיפור האקלים הסביבתי והפחתת רעש המטוסים בישובים המושפעים מפעילות נתב"ג. בכוונתי להוביל את רש"ת ונתב"ג לא רק בתחומי הדיגיטציה, אלא גם להוביל בעולם התעופה את איכות הסביבה והקיימות, הפסקת נחיתת מטוסי 4 מנועים בנתב"ג זהו צעד אחד וראשון בתכנית רחבה יותר המגובשת בימים אלו".
קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"אקובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א
שיגר מכתב זועם נגד ההחלטה. קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל. צילום: תמר מצפי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גיאט"א

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: