רשות שדות התעופה: צפי ל-18.8 מיליון נוסעים בשנת 2023
ברשות שדות התעופה מעריכים עוד כי הגירעון התזרימי המצטבר של הרשות בשנים 2022 ו-2023 יסתכם בכ-1.650 מיליארד שקל וכ-2.040 מיליארד שקל בהתאמה. כמה נוסעים צפויים לעבור עפ"י התחזית בטיסות בינלאומיות ופנימיות עד סוף השנה?
נמל התעופה בן גוריון. צילום: פספורטניוז
תחזית תנועת הנוסעים של רשות שדות התעופה (רש"ת) עומדת על כ-13 מיליון נוסעים בשנת 2022 וכ-18.8 מיליון נוסעים בשנת 2023. זאת נוכח הזינוק במספר הטסים בטיסות בינלאומיות ופנימיות (בקו לאילת). בהתאם לתחזית, מעריכה הנהלת הרשות כי הגירעון התזרימי המצטבר שלה לשנים 2022 ו-2023 יסתכם בכ-1.650 מיליארד שקל וכ-2.040 מיליארד שקל (בהתאמה). ברשות מציינים כי נכון למועד אישור הדוחות הכספיים, חתמה עם בנקים שונים על מסגרות אשראי בסך של 2 מיליארד שקל, מתוך 2.5 מיליארד שקל אותם הרשות רשאית לגייס בהתאם לאמור בחוק הרשות בהתאם לאישורה של ממשלת ישראל. לא כולל גיוס בהיקף של 600 מיליון שקל להשלמה האקטוארית החזויה לצורך הקמתה של קופה מרכזית לקצבה. ברשות מציינים עוד כי צעדי הייעול בהם נקטה, אפשרו לה לצלוח את הגירעון התזרימי באמצעות שימוש במקורותיה העצמאיים ויתרת עודף המזומנים שעמדה לה ערב משבר הקורונה בדצמבר 2019 בסך של כ-1.872 מיליארד שקל. הגירעון התזרימי בשנת 2020 הסתכם בכ-1.610 מיליארד שקל, שמומן ממקורותיה של הרשות. על אף תחזיותיה של הנהלת הרשות בתחילת שנת הדו"ח לגירעון תזרימי של כ-1.150 מיליארד שקל, עמד הגירעון התזרימי המצטבר לסוף שנת 2021 על 899 מיליון שקל. הגירעון השוטף מומן באמצעות יתרת המזומנים שעמדה לרשות בדצמבר 2020 בסך של כ-262 מיליון שקל ובאמצעות מסגרות אשראי שנחתמו עם הבנקים השונים. נכון לדצמבר 2021, עמדה יתרת מסגרות האשראי המנוצלות על 665 מיליון שקל ויתרת מזומנים בסך 28 מיליון שקל. הנהלת רשות שדות התעופה סבורה כי ככל שיידרש, יהיה בכוחה לבצע התאמות נוספות, כך שגם אם תחזיותיה בדבר תנועת הנוסעים לא תתקיימנה במלואן, הגירעון התזרימי המצטבר הצפוי בעתיד הנראה לעין לא יעלה על 2.5 מיליארד שקל.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}