קו התעופה לונדון הית'רו- ניו יורק JFK העסוק ביותר באירופה
הנהנית העיקרית בקו תעופה זה, שבו טסו 2,919,864 נוסעים, היתה בריטיש-איירוויס שהציעה כ-40% מן המושבים בקו, וירג'ין-אטלנטיק עם 28.5% מן המושבים, אמריקן-איירליינס עם 20.6% מן המושבים ודלתא – 10.2%
צילום: shutterstock
כשלושה מיליון נוסעים טסו במשך שנת 2018 מנמל התעופה היתרו שבלונדון לשדה התעופה JFK שבניו-יורק וחזרה. נתיב חוצה אוקיינוס זה, שאורכו כ-5,500 ק"מ, הוכח כעמוס ביותר מבין קווי התעופה האירופאיים הסדירים על פי דוח של חברת Routesonline. הנהנית העיקרית בקו תעופה זה בין שתי הערים, שבו טסו 2,919,864 נוסעים, היתה ככל הנראה בריטיש-איירוויס שהציעה כ-40% מן המושבים לקו זה. מתחרתה הבריטית, וירג'ין-אטלנטיק (שתחל בקרוב לטוס לנתב"ג) הציעה 28.5% מן המושבים בין היתרו ל-JFK. אמריקן-איירליינס הציעה 20.6% מן המושבים בנתיב ודלתא – 10.2%. הקו השני העמוס בנתיבי אירופה ב-2018 היה בין היתרו לדובאי שבאיחוד האמירויות, ואשר טסו בו 2,674,872 נוסעים. בנתיב זה נרשמה ירידה משמעות של 16% במספר הנוסעים בהשוואה ל-2017. לעומת שני הקווים הארוכים המוליכים את הדרוג, אורכו של הנתיב במקום השלישי הוא 449 ק"מ בלבד – בין היתרו לדבלין בירת אירלנד. בריטיש-אירוויס ואייר-לינגוס האירית, שבשליטת החברה הבריטית, הן הדומיננטיות בקו הזה שבו טסו 1,810,131 נוסעים. שדה התעופה הלונדוני משמש בסיס נחיתה והמראה לשמונה מעשרת הקווים העסוקים באירופה. הרשימה הזאת כוללת גם את הנתיבים לאמסטרדם, לוס-אנג'לס, סינגפור, הונג-קונג ופרנקפורט. שני הנתיבים היוצאים מן הכלל הם בין איסטנבול (שדה אתא-טורק) לטהרן, במקום הרביעי, עם 1,745,243 נוסעים וגידול של כ-10% לעומת 2017. במקום התשיעי ניצב הנתיב בין CDG בפריז ל-JFK.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}