אין יותר קוקה קולה בטיסות מסן פרנסיסקו?
התחרות בין חברות הקייטרינג והאינטרסים הלאומיים של חברות התעופה גורמים לכאוס באספקת המזון והמשקאות לנוסעים בחברות התעופה השונות
צילום: shutterstock
בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, כשטיסה של לופטהנזה הייתה מוכנה לטיסה ארוכת הטווח שלה לגרמניה, הדיילות קיבלו הודעה מחברת הקייטרינג LSG בסן פרנסיסקו, שחסרים להם פריטי מזון ומשקה רגילים רבים. והסיבה פשוטה. קוקה קולה, מים, בירה, שמפניה ופריטים רבים אחרים מתוצרת גרמניה נשלחים באונייה מגרמניה לקליפורניה כדי להעמיס אותם על מטוסי לופטהנזה הטסים חזרה לגרמניה. LSG Sky Chefs, המספקת מזון ומשקאות לטיסות, ידועה כאחת מחברות הקייטרינג הגדולות בעולם התעופה. Sky Chefs נוסדה על ידי אמריקן איירליינס בטקסס בשנת 1942, והיא הייתה חברת הקייטרינג העצמאית הוותיקה בעולם. LSG נוסדה בגרמניה על ידי לופטהנזה בשנת 1966 כחברה עצמאית. לאחר התחזקות Sky Chefs ברחבי ארצות הברית ואמריקה הלטינית, LSG רכשה נתח בחברה בשנת 1993. שתי החברות החלו לשווק את פעילות הקייטרינג שלהן תחת המותג "LSG Sky Chefs". בשנת 2001 LSG רכשה אחזקה מלאה של Sky Chefs. מאז LSG Sky Chefs המשיכה את ההתרחבות הגלובלית שלה, בעיקר באמצעות מיזמים משותפים ושותפויות ברחבי אסיה ואפריקה. כיום LSG Sky Chefs מספקת למעלה מ-560 מיליון ארוחות בשנה ונוכחת ב-205 שדות תעופה ב-53 מדינות. באופן יוצא דופן LSG כבר לא פועלת בגרמניה. חברה בשם 'גייט גרופ' השתלטה על הפעילות בגרמניה וברחבי מדינות אירופה, בעוד LSG מתרחבת מעבר לאירופה, כולל ארצות הברית. עם זאת, LSG, שנוסדה במקורה ע"י לופטהנזה בגרמניה, מזמינה פריטים רבים לקייטרינג שלה עדיין מגרמניה, וזה עובד בשני הכיוונים. למשל, אמריקן ויונייטד איירליינס שולחות את 'אמריקן ווטר' לפרנקפורט לטיסותיהן חזרה לארה"ב. כמו כן, מסתבר כי המאפייה המשוכללת שלGate Group בנמל התעופה של מינכן אינה בשימוש על ידי חברות תעופה אמריקניות. ליונייטד איירליינס, למשל, יש חוזה עם חברה אחרת, ובמקום ש-gate Group תספק לה לחם טרי וארוחות טריות, האוכל של יונייטד נשלח קפוא ממקום אחר באירופה, ו-Gate Group מחממת את האוכל הקפוא הזה ומספקת אותו לטיסות יונייטד. ההיגיון העקום הזה גורם כל הזמן למחסור ולתמרון של הרגע האחרון. או למשל, פעמים רבות אוזלת ב-Gate Group החמאה האירית, שנקנתה עבור יונייטד איירליינס או אמריקן איירליינס באירלנד, והן צריכות להשתמש בחמאה טרייה מחווה סמוכה. הנוסע מקבל מוצר טוב יותר, אבל Gate Group עדיין חייבת להתנצל בפני חברת התעופה. ככל הנראה, יש גם גאווה לאומית בהגשת קוקה קולה גרמנית במטוס גרמני או מים תוצרת ארצות הברית בחברת תעופה אמריקנית. בעיית הקייטרינג בטיסות אינה בעיה שנוצרה לאחרונה. במשך שנים רבות, למשל, שלחה ANA מים מיפן לגרמניה, כך שניתן היה לספק אותם לנוסעים שלה בטיסות חזרה לטוקיו. רק בעקבות הצונאמי והתאונה הגרעינית ביפן בשנת 2011, אף אחד לא רצה יותר את המים האלה, והיפנים החוזרים הביתה שותים מים תוצרת גרמניה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}