קריסת 'תומס קוק': ביקורת נוקבת על ממשלת בריטניה
שנתיים מאז פשיטת הרגל של 'מונארך' והממשלה לא נערכה לתרחיש דומה, מבקרים אמצעי התקשורת ומציינים שהחזרת הנופשים הבריטיים תעלה יותר מסיוע להמשך פעילות התאגיד. קריאה להקמת ועדת חקירה, שתבדוק גם את שכרם של קברניטי 'תומס קוק'
מונארך איירליינס - ממשלת בריטניה לא נערכה לתרחיש דומה. צילום: יח"צ
בקרב הציבור הבריטי ובאמצעי התקשורת מתנהל החל מהבוקר, עם הידיעה על קריסת תאגיד 'תומס קוק', קמפיין נוקב של ביקורת נגד הממשלה, שמאז קריסת חברת התעופה 'מונארך' לפני כשנתיים, לא נקטה כל אמצעים לטיפול במקרה דומה. והנה שוב קורסת חברת תיירות ותעופה, ומותירה מאות אלפי בריטים בחו"ל, יותר מאשר בקריסת 'מונארך', ושוב צריכה הממשלה לגייס אמצעים ומשאבים ולהחזירם הביתה. מבצע ההחזרה יעלה הרבה מאד למשלם המיסים הבריטי, טוענים אמצעי התקשורת, והיה זול יותר לסייע לחברה להתגבר על קשיי נזילות ולהמשיך לפעול. בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, הגיב לטענות והצדיק את החלטת הממשלה לא לתמוך כספית ב'תומס קוק', כיוון שזה עלול להוות תקדים, וכל חברה שתהיה בקשיים עלולה לבקש סיוע ממשלתי. במקביל, שרת העסקים הבריטית, אנדריאה לידסום, ביקשה מרשות 'חדלות הפירעון' לקיים חקירה מהירה על הנסיבות, שהובילו לקריסתה של 'תומס קוק', כולל בדיקת סכומי השכר והבונוסים הגבוהים, שנטלו לעצמם קברניטי התאגיד. פטר פרנקהאוזר, המנכ"ל, למשל, הרוויח 8 מיליון ליש"ט בחמש השנים האחרונות, כולל בונוס של 2.9 מיליון ליש"ט ב-2015. עפ"י ה'דיילי טלגרף', מנהל הכספים הראשי, מייקל הילי, ומחליפו, ביל סקוט, שנכנס לתפקיד רק בתחילת השנה, קיבלו יחד 7 מיליון ליש"ט מאז 2014. יותר מ-4 מיליון ליש"ט שולמו גם לחברי ההנהלה הלא פעילים, כולל היו"ר הבלגי, פרנק מייסמן, שקיבל 1.6 מיליון ליש"ט. חברי 'ממשלת הצללים' ממפלגת הלייבור אף פרסמו קריאה פומבית להחזרת כספים של חברי הנהלת 'תומס קוק' עקב "ניהול לקוי". בוריס ג'ונסון, ראש הממשלה, אמר: "אנחנו צריכים לבחון דרכים כיצד מפעילי תיירות, בדרך זו או אחרת, יכולים להגן על עצמם מפני פשיטות רגל כאלה...בכל מקרה המדינה צריכה לסייע לנופשים הנפגעים".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}