קתאי פסיפיק נכנסת למהלך של ארגון מחודש
קבוצת התעופה נפגעה קשות ממשבר הקורונה, וכזכור, גם משביתות והפגנות ההמונים אשתקד, ובלית ברירה היא נאלצת לנקוט מהלכים קשים, וביניהם: הפסקת פעילות חברת הבת, 'קתאי דרגון', וצמצום משמעותי במספר העובדים
צילום: Shutterstock
קבוצת קתאי פסיפיק הודיעה על כניסה להליך של ארגון מחדש בתגובה להמשך ההשפעה של מגפת הקורונה על שוק התעופה. יש לזכור כי חברת התעופה של הונג קונג נפגעה כבר באופן חמור בשנה שעברה כתוצאה מהפסקות וצמצום פעילות עקב השביתות והפגנות ההמונים. עקב מצבה הפיננסי הקשה הקבוצה תפסיק את פעילותה של חברת הבת, 'קתאי דרגון', תצמצם משמעותית את כוח העבודה ואת הקיבולת לנוסעים, תוך הסתגלות למציאות החדשה בענף. הארגון המחודש יאפשר לחברה להבטיח את עתידה תוך יצירת עסק קטן יותר, ממוקד יותר, יעיל ותחרותי יותר, והיא תנצל יותר את הפוטנציאל של חברת הלואו-קוסט שלה, HK Express. המרכיבים העיקריים של הארגון מחדש כוללים: • צמצום של כ-8,500 משרות בכל הקבוצה, כ-5,900 מהם באמצעות הקפאת גיוס ושחיקה טבעית. • קתאי דרגון, חברת הבת האזורית שבבעלותה המלאה של הקבוצה, תפסיק את פעילותה מיידית. רוב נתיבי 'דרגון' יופעלו על ידי קתאי פסיפיק ו-HK אקספרס, חברת הבת בבעלות מלאה. • אנשי צוות האוויר, כולל הטייסים של קתאי פסיפיק, יתבקשו להסכים לשינויים בתנאי העבודה שלהם, שנועדו להתאים את התגמול לפריון ולהגביר את התחרות בשוק. • קיצוץ שכר הבכירים יימשך לאורך שנת 2021 ותיכנס לפועל תוכנית חופשה מיוחדת מרצון לעובדים שאינם נחוצים במחצית הראשונה של השנה הבאה. • לא יהיו תוספות שכר בשנת 2021 וגם לא תשלום בונוס שנתי לשנת 2020 לכל העובדים. מנכ"ל קתאי פסיפיק, אוגוסטוס טאנג, אמר: "למגפה העולמית ממשיכה להיות השפעה הרסנית על התעופה והאמת הקשה היא שעלינו לבנות מחדש את הקבוצה באופן בסיסי כדי לשרוד. עלינו לעשות זאת כדי להגן על כמה שיותר משרות ולעמוד באחריותנו כלפי מרכז התעופה בהונג קונג ולקוחותינו. אנו עצובים מאוד להיפרד מעמיתינו המוכשרים והמוערכים, ואני רוצה להודות להם על העבודה הקשה, ההישגים והמסירות שלהם". טאנג הוסיף: "נקטנו בכל פעולה אפשרית כדי למנוע אובדן עבודה עד לנקודה זו. צמצמנו את הקיבולת בהתאמה לביקוש, דחינו קבלת מטוסים חדשים, ביטלנו הוצאות שאינן חיוניות, יישמנו הקפאת גיוס עובדים, קיצצנו בשכר הבכירים והפעלנו שני סבבי תוכניות חופשה מיוחדות. אבל למרות המאמצים הללו, אנו ממשיכים לשרוף 1.5-2 מיליארד דולר מזומנים של HK לחודש (כ-200-250 מיליון $). השינויים שהוכרזו היום יפחיתו את 'שריפת' המזומנים שלנו בכ-500 מיליון דולר HK לחודש. (כ-65 מיליון $) אימצנו את הגישה האחראית ביותר לשמר כמה שיותר משרות. למרות זאת, ברור לגמרי שההתאוששות הולכת להיות איטית. אנו מצפים לפעול פחות מ-25% בהיקף הנוסעים של 2019 במחצית הראשונה של 2021 ומתחת ל-50% במשך כל השנה".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}