תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

רווח שיא בכל הזמנים של 106.534 מיליון דולר לאל על ב 2015

זאת לעומת הפסד של 28 מיליון דולר בשנת 2014. החברה, בראשות המנכ"ל דוד מימון, שמרה על הכנסותיה, בזכות הירידה בהוצאות ההפעלה, כאשר הוצאות הדלק קטנו בכ-32%. הרווח התפעולי הסתכם לסך של 169.7 מיליון דולר. החברה מחלקת דיבידנד של 15 מיליון דולר

Shutterstock Shutterstock
חברת אל על סיימה את שנת 2015 עם רווח שיא של כל הזמנים בסך של 106.534 מיליון דולר לעומת הפסד של 28 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. למרות הירידה במחירי הטיסות ההכנסות קטנו בכ-1.3% בלבד והסתכמו ב-2.054 מיליארד דולר לעומת 2.081 מיליארד דולר בשנת 2014, בזכות הירידה בהוצאות הדלק שקטנו בכ-32%, והגדלת מספר הנוסעים בכ-8% ליותר מ-5 מיליון לעומת כ-4.7 מיליון נוסעים בשנת 2014 , בין היתר בזכות מותג ה-UP, שזכה להצלחה. החברה הגדילה את הסחר האלקטרוני שלה לכ-270 מיליון דולר לעומת כ-230 מיליון דולר בשנת 2014. הרווח הגולמי צמח לכ-461.1 מיליון דולר לעומת סך של 278.6 מיליון דולר אשתקד, עלייה של 22.3%, הרווח התפעולי צמח לסך של 169.7 מיליון דולר לעומת הפסד של 12.7 מיליון דולר אשתקד. הוצאות ההנהלה וכלליות ירדו לסך של 93.2 מיליון דולר לעומת סך של 100.8 מיליון דולר, ירידה של כ-7.5%, כתוצאה מהתחזקות הדולר ביחס לשקל, לרבות השפעות חיוביות של גידור החשיפה. שיעור התפוסה עמד על כ-82.6% לעומת 82.5% בשנת 2014, עלייה של 0.2%. חלק השוק בנתב"ג ירד ל32.5% לעומת 33.3%, ירידה של 2.1% . ברבעון הרביעי של 2015 אל על הפסידה 2.112 מיליון דולר כאשר ההכנסות הסתכמו לסך של 476.2 מיליון דולר. כתוצאה מההצלחה מחלקת החברה דיבידנד של 15 מיליון דולר לבעלי המניות. בזכות המאזן הנהדר המנכ"ל דוד מימון זוכה למענק של 3 מיליון שקל, בנוסף לשכר של 1.806 מיליון שקל, סך הכל מקבל בשנת 2015 שכר של 4.815 מיליון שקל ברוטו. המנכ"ל דוד מימון, שהצעיד את החברה לרווח הגדול בתולדותיה, אמר היום: "בזכות עובדים מצוינים, שיפור דרמטי ביעילות התפעולית בשל הירידה במחיר הדלק, הכנסת מטוסים חדשים, טיסות בתמחור מודולרי במותג UP שהגדילו את הביקוש, השקעה ניכרת באתר הסחר האלקטרוני וחתימה על הסכם שכר היסטורי – אנחנו מציגים תוצאות שיא. אל על ניצבת היום בשורה הראשונה של חברות התעופה העולמיות לא רק מבחינת התשואה למשקיעים, אלא גם בהיבט החדשני, כמתחייב מהיותנו אומת סטארט-אפ. אני מקווה שנחתום בקרוב גם על הסכם התייעלות שכר עם הטייסים שיאפשר התייעלות נוספת ושיפור שכרם על ידי חלוקת החיסכון בין החברה לבינם וכך נוכל להמשיך בפיתוח מואץ של החברה ושל השירות לנוסעינו על רקע התחרות הגוברת בשוק התעופה העולמי". דגנית פלטי, סמנכ"לית הכספים: "אנו שמחים לסכם את שנת 2015 עם תוצאות שיא ברווחיות ועם שיפור משמעותי במדדים התפעוליים, התזרימיים והפיננסיים. ההוצאות התפעוליות של החברה פחתו ב-2015 ב- 210 מיליון דולר בעיקר בשל הירידה במחירי הנפט, למרות העלייה בהיקפי הפעילות של החברה. החברה פועלת להקטנת העלויות ולהמשך השיפור במדדים התפעוליים שלה. השיפור בתוצאות ואיתנותה הפיננסית של החברה מתבטאים, בין היתר, בעלייה חדה ב-EBITDA לכ-331 מיליון דולר, ובנזילות גבוהה המשתקפת בקופת המזומנים והפיקדונות של החברה, שהסתכמה בסוף 2015 בכ-189 מיליון דולר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהדוד מימוןכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: