שינויים בצי המטוסים של ישראייר: בדרך להיפרד מה-ATR
ישראייר הגיעה להסכמה על החזרת מטוס ATR חכור כשנה וחצי לפני פקיעת מועד הסכם חכירת המטוס האמור. תחזיר את המטוס בסוף החודש ותקלוט מטוס חכור בחכירה יבשה. בעלת השליטה בישראייר, הודיעה לבורסה: "מגמה מסתמנת של חזרה לשגרת תיירות בדומה לתקופה שקדמה למשבר הקורונה",
מטוס ATR של ישראייר. צילום: יח"ת
ישראייר מבצעת בימים אלה שינויים בצי המטוסים שלה. פועלת להתאמת הצי לרוח "הסכמי אברהם" שנחתמו עם איחוד האמירויות ובחריין והובילו לשינו של מפת נתיבי הטיסות של החברה. בחברה מבינים שעם מטוסי ה-ATR בצי, לא ניתן יהיה לעמוד לאורך זמן בכל נתיבי הטיסות החדשים. לפיכך, ישראייר הגיעה להסכמה על החזרת מטוס ATR החכור שברשותה. זאת, כשנה וחצי לפני מועד פקיעת הסכם החכירה. ישראייר תשיב את המטוס בסוף החודש. חברת התעופה סיימה לאחרונה שיפוץ תקופתי של המטוס והגיעה למסקנה שאם תמשיך להפעילו טרם מועד ההחזרה, תצטרך לבצע שיפוץ יקר נוסף. מנגד, ישראייר הצליחה להגיע להסכם לפיו בתמורה לדמי החכירה החודשיים ששילמה עבור המטוס האמור בסכום מוערך של כ-150 אלף דולר, היא תחכור, בחכירה יבשה, מטוס איירבוס 320 בהסכם שיהיה בתוקף עד לחודש יוני 2026. ישראייר צפויה לקלוט את האיירבוס 320 לצי המטוסים שלה במהלך הרבעון השלישי של 2022. צי המטוסים של ישראייר, לאחר קליטת המטוס, ימנה 6 מטוסי איירבוס 320, מתוכם שניים מהם בבעלות החברה ו-4 חכורים בחכירה יבשה ו-2 מטוסי ATR72 נוספים המצויים בבעלות החברה. כפי שזה נראה כעת, ישראייר בדרך להפוך לחברה שתחזיק צי מטוסים מסוג אחד נוכח השינויים האזוריים ותיפרד בסופו של דבר מצי ה-ATR. בי.ג'י.איי השקעות, בעלת השליטה בישראייר, הודיעה לבורסה לניירות ערך בת"א כי ישראייר חזרה לשגרת פעילות דומה לזו של 2019 טרום הקורונה. "מגמה מסתמנת של חזרה לשגרת תיירות בדומה לתקופה שקדמה למשבר הקורונה", ציינה בהודעתה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}