אא

שלמה SIXT: רשות שדות התעופה פועלת נגד חברות השכרת רכב ומחבלת בשירות לנוסעים

אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה: "רשות שדות התעופה, במקום להרים את הראש ולעמוד איתנה לצד שלמה SIXT ושאר ספקיה, כמו בוחרת 'להוציא את הרוח מהמפרשים' ומאיימת בעיצומים בסכומים אדירים ומנופחים של עשרות אלפי שקלים"

השעון הדיגיטלי של שלמה SIXT בנתבג. צילום: ספיר פרץ זילברמן השעון הדיגיטלי של שלמה SIXT בנתבג. צילום: ספיר פרץ זילברמן
זעם בחברת שלמה SIXT על התנהלות רשות שדות התעופה. חברת שלמה SIXT החלה באחרונה להפעיל מובילית רכבים, המובילה במקבצים רכבים למסירה ללקוחות ממגרש האחסנה בטרמינל 1 לחניית המסירה בטרמינל 3, בצמוד לנקודת השירות. "השימוש במובילית המשנעת מספר רכבים יחד, הינו תחליף לטכניקה מיושנת של העלאת הרכבים לחניון באופן ידני במרחק של מספר קילומטרים, אחד-אחד, פעולה שנמשכת זמן רב, לא ממצה ביעילות את כח האדם ואף מזיקה לאיכות הסביבה", מסבירים בשלמה SIXT. עוד טוענים בחברה כי "המובילית הינה כלי סטנדרטי שנועד לסייע לעמוד בקצב המסירות ובביקושי הענק, תוך מיצוי כח האדם המוגבל העומד לרשותה לטובת המשימה. מסיבה שאינה ברורה, במקום להירתם למאמץ קיצור התורים בנתב״ג ושיפור השירותים הניתנים בשדה לתיירים ונוסעים נכנסים, בחרה רשות שדות התעופה לצאת במאבק בירוקרטי כפייתי וטורדני על ידי השתת עיצומים והטלת קנסות ענק על השימוש במובילית". בעקבות כך שיגר יו"ר קבוצת שלמה, אסי שמלצר, מכתב זועם למנהלי רשות שדות התעופה, ובו כתב כך: "אין לתאר עד מה רבה הייתה פליאתנו עת התקבל אצלנו מכתבכם אשר כמו בא להטיל מורא ופחד דווקא בימים בהם שיתוף הפעולה, הערבות ההדדית ושילוב הידיים נדרשים יותר מתמיד. אין זה סוד כי מסדרונות ומבואות נמל התעופה מלאים יום-יום עד אפס מקום בישראלים ותיירים, יוצאים ושבים ממדינת ישראל, משתרכים בתורי ענק בלתי נגמרים, תוהים ומשתאים על חוסר יכולתה של רשות שדות התעופה להתמודד באופן סביר ויעיל, עם דורשי השירות הרבים". עוד כתב שמלצר, "הלחץ שלא נגמר, ספקי שירות רצוצים ושטף תלונות בלתי פוסק אינם אלא תוצאה של חסר גדול (ואף גובר) של אנשי שירות אצל רשות שדות התעופה בעצמה, אדרבא אצל ספקיה השונים לרבות חברות השכרת הרכבים ובראשן, שלמה סיקסט כנותנת שירות מובילה. במיוחד בימים אלה, בהם כלל נותני השירות מתאמצים לשלב ידיים, לעמוד ולספק את סטנדרט השירות הגבוה והיעיל, שלמה סיקסט עושה מעל ומעבר ומשקיעה משאבים אדירים – ביצירתיות, בהגדלת ראש ובהשקעה בכח אדם – על מנת להמשיך ולעמוד איתנה מול תנועת שוכרי הרכבים הגוברת. והרשות, מצדה, במקום להרים את הראש ולעמוד איתנה לצד שלמה סיקסט ושאר ספקיה, כמו בוחרת 'להוציא את הרוח מהמפרשים' מאיימת ו"מנפנפת" בעיצומים בסכומים אדירים ומנופחים של עשרות אלפי שקלים".
שלמה החזקותשלמה החזקות
"הרשות בוחרת להוציא את הרוח מהמפרשים". אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה. צילום: עזרא לוי יו"ר קבוצת שלמה מוסיף וכותב לרשות שדות התעופה לה התמנה השבוע מנכ"ל חדש, "אין זה סוד שענף התיירות כולו סובל מזה חודשים ארוכים, מחוסר גדול בכח אדם וכך גם חברות השכרת הרכב הפועלות בנתב"ג - חוסר עצום בכח אדם. כמעט בכל עמדה ועמדה, החל מדיילי השירות, דרך שוטפי הרכבים ועד לנהגים עצמם. לאחר כשנתיים ארוכות בהן ענף התיירות התרסק כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה, אנחנו סוף סוף בפתחו של קיץ פורה ועשיר בתנועה ערה ורבה של נוסעים". שמלצר פונה להנהלת רשות שדות התעופה בבקשה "לסייע לנו וליתר נותני השירות בנתב"ג לספק ללקוחות שלכם (ושלנו) את השירות הכי טוב שאנחנו יכולים לתת, הרי בסופו של יום – השירות הטוב שלנו הוא גם הפנים שלכם בנמל התעופה. לגופו של עניין, חניון הפרדס הוא מקום מסודר ומאורגן ופעילותנו שם נועדה והינה למנוע, בין היתר, פקקי ענק בתנועת הנוסעים (היוצאים והשבים מהטרמינל), וזאת, על פי דרישת הרשות על פי המכרז. המחסור הגדל בכח אדם לא יאפשר לנו להעניק את השירות הנדרש ללקוחות שדה התעופה, אלא אם נפעל יחדיו למתן השירותים בדרכים יצירתיות בצוק העתים, ובין היתר, שימוש במוביליות ברחבי הטרמינל חלף נהגים". זאת ועוד מציין שמלצר במכתבו, "מתוך כלל מפעילות שירותי השכרת הרכבים שבשדה, בימים אלה רק שתי חברות השכרה מבצעות שימוש בחניון פרדס ומשכך, פריקת רכבים במקום לא מהווה כל מכשול או מטרד. נהפוך הדבר, לדעתנו, פריקת הרכבים בחניון פרדס מהווה פתרון זמני ויצירתי אשר כל כולו נועד ליעל את השירות הניתן ללקוחות הרשות והחברה, לצמצמם את זמני ההמתנה של הלקוחות לרכבי ההשכרה ולסייע לתנועה הזורמת של באי נמל התעופה. 12. לכן, אנו מבקשים כי תחזרו בכם מהודעת העיצום וכן, כי תיקבע פגישה דחופה לצורך מציאת פתרונות הולמים משותפים אשר יסייעו לנו – וגם לכם – לעבור את חודשי הקיץ העמוסים בצורה מכובדת ומכבדת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםהשכרת רכבשלמה SIXTאסי שמלצר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: