תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

אושרה תביעה ייצוגית נגד חברת התעופה לוט

הבקשה לתביעה ייצוגית נגד לוט הוגשה לביהמ"ש המחוזי מרכז לוד בטענה שביטלה מקטעי טיסה מבלי להשיב כסף. ביהמ"ש קיבל בקשה לתביעה ייצוגית נוספת נגד חברת התעופה אוקראין אינטרנשיונל איירליינס, שההליכים נגדה עוכבו עד לסיום המלחמה בין אוקראינה לרוסיה

חברת התעופה לוט. צילום: ספיר פרץ חברת התעופה לוט. צילום: ספיר פרץ
בית המשפט המחוזי מרכז בלוד אישר בקשת תביעה ייצוגית נגד חברת התעופה הפולנית לוט בעילה של תנאי מקפח בחוזה אחיד ובעילה של עשיית עושר. השופטת אסתר שטמר אישרה את התביעה לפני פרישתה. מבקש התביעה הוא עדי קלאוס, המיוצג באמצעות עורכי הדין רונן עדיני ואפי שאשא. לטענתו, רכש 2 כרטיסי טיסה בנתיב ת"א-ורשה- טוקיו-ורשה-ת"א ולאחר מקטע הטיסה הראשון, כשהגיע לשער היציאה בוורשה, נמסר לו כי הטיסה נסגרה ובוטלו כל מקטעי הטיסה האחרים, לרבות החזרה לישראל. המבקש רכש כרטיסים חלופיים בחברות אחרות. המבקש טען כי במקום שנוסע רכש כרטיסי טיסה שבהם מקטעי טיסה אחדים ולא התייצב לאחד מהם, חברות התעופה מבטלות את כל המקטעים הבאים ואינן משיבות לנוסעים את כספם. במקרה שהנוסע מבקש להשיב את הכרטיס על כנו, הוא נדרש לשלם סכומי כסף נוספים. לוט טענה מנגד כי כשהתברר כי קלאוס לא רכש את הכרטיסים בעצמו, אין לו עילת תביעה אישית, לפחות לא לגבי כל נטען בשלב הטרום חוזי. השופטת שטמר כתבה בין השאר בהחלטתה כי, "בניגוד לעמדת לוט, אני מתקשה למצוא את השלילה באפשרות שאדם ילמד את מדיניות התמחור וינצל אותה לשם רכישת כרטיס טיסה זול יותר. מדובר במידע גלוי ובתחרות חופשית ולא ראיתי מניעה חוקית, גם לא מוסרית, בניצולם ע"י הלקוח". השופטת שטמר לא קיבלה את הטענה העיקרית של לוט, כי "אין מדובר בעילה משותפת לחברי הקבוצה" אלא מדובר במדיניות שהחברה מפעילה באופן תדיר. כלומר, שקיימת קבוצת נוסעים שאוחזים באותה עילת תביעה. בשים לב לנושא התובענה, שמאגד עניינם של רבים, ברי כי התובענה הייצוגית היא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת. כמו כן, לא ראיתי סיבה לחשוש שמא המבקש ובאי כוחו לא ייצגו את הקבוצה וינהלו את עניינה בדרך הולמת ובתום לב". בבקשת האישור נתבקשה הגדרת הקבוצה על ידי חלוקתה לשני תתי קבוצות: 1."נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה עם מספר מקטעים והתייצבו במועד אך לא הורשו לעלות לטיסה מכל סיבה או שהתייצבו זמן סביר לאחר ההמראה, קרי, החמיצו את הטיסה בתום לב ולמרות זאת המשיבות ביטלו להן באופן אוטומטי, גורף וחד צדדי את כל יתר מקטעי הטיסה, לרבות את טיסות החזור, ולא השיבו להם את התמורה בגין שווי המקטעים אשר לא נוצלו על ידם. 2.נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה עם מספר מקטעים ולא התייצבו לאחד ממקטעי הטיסה, מכל סיבה לגיטימית כגון: מחלה, מילואים, תאונה וכדומה, ולמרות זאת המשיבות ביטלו להן באופן אוטומטי, גורף וחד צדדי את כל יתר מקטעי הטיסה, לרבות את טיסות החזור, ולא השיבו להם את התמורה בגין שווי המקטעים אשר לא נוצלו על ידם". כמו כן, נקבע כי לוט תישא בהוצאות המבקש בגין חלק סה של התביעה, בסכום כולל של 36,000 שקל. הצדדים יפרסמו הודעה על כך בשני עיתונים יומיים. לוט תגיש כתב הגנה תוך 45 יום. יצוין כי תביעה דומה הוגשה גם נגד חברת התעופה אוקראין אינטרנשיונל איירליינס, אך בהסכמת בא כוח המבקש, עוכבו ההליכים נגד החברה לנוכח המלחמה בין אוקראינה ורוסיה, עד 14 יום לאחר סיומה או עד מתן החלטה אחרת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםלוט איירליינסאוקראין אינטרנשיונל איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: