"תעודות חיסון דיגיטליות חייבות להחליף את מגבלות הנסיעה והבידוד"
קרסטן שפור, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, הציג את התוצאות של קבוצת התעופה בשנה שעברה – הפסד נקי של 6.7 מיליארד אירו, ובמקביל התווה את המתכון לצמיחה מחודשת בשנה הקרובה
קרסטן שפור. צילום: לופטהנזה
קרסטן שפור, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, הציג באופן רשמי את מצבה של קבוצת התעופה נוכח המשבר החמור של מגפת הקורונה, ועם זאת ציין כי הקבוצה מתכוננת לצמיחה חזקה של הביקוש בשנת 2021. תוצאות 2020 הביקוש צנח באופן דרמטי בשנה של מגפת קורונה ומגבלות הנסיעה הנלוות לכך. ההכנסות בקבוצת לופטהנזה צנחו ל 13.6 מיליארד אירו בשנת 2020 (שנה קודמת: 36.4 מיליארד יורו). עלויות כוח האדם הופחתו משמעותית באמצעות צמצום כוח האדם, הסכמים עם שותפים ועבודה בהיקף מוגבל. בסוף שנת 2020 מספר העובדים היה 110,000, נמוך בכ-20% לעומת השנה הקודמת. שנת 2020 הסתכמה בהפסד של 6.7 מיליארד אירו, לעומת רווח נקי של 1.2 מיליארד אירו בשנת 2019. החוב הנקי כולל התחייבויות חכירה גדל לכ-9.9 מיליארד אירו (שנה קודמת: 6.7 מיליארד אירו). נכון ליום 31 בדצמבר 2020, לקבוצת לופטהנזה הייתה נזילות פיננסית זמינה בסביבות 10.6 מיליארד אירו, מתוכם 5.7 מיליארד אירו מתוך התמיכה הממשלתית הלא מנוצלת. "העסקאות האחרונות הראו כמה אמון יש בשוק לחברה שלנו. קבוצת לופטהנזה ממומנת היטב מעבר לשנת 2021. זאת גם בזכות אמצעים שלא נוצלו בעבר, בהם אנו יכולים להיעזר במידת הצורך בכדי לחזק את המאזן שלנו", אמר רמקו שטנברגן, מנהל הכספים הראשי של לופטהנזה. “השנה האחרונה הייתה המאתגרת ביותר בתולדות החברה שלנו - עבור לקוחותינו, עובדינו ובעלי המניות שלנו. מגבלות הנסיעה והסגרים הובילו לשפל ייחודי בביקוש לטיסות. כעת תעודות חיסון דיגיטליות, וגם אישורי בדיקות, חייבות להחליף את מגבלות הנסיעה והבידוד, כך שאנשים יוכלו לבקר שוב משפחה וחברים, לפגוש שותפים עסקיים או ללמוד על מדינות ותרבויות אחרות", אמר שפור. תשקיף לעתיד בשנה שעברה מספר העובדים צנח בכ-28,000 עובדים. בגרמניה יצטמצמו 10,000 משרות נוספות. צי הקבוצה יופחת ל-650 מטוסים בשנת 2023. באמצע העשור, הקבוצה צופה שרמת הקיבולת תחזור ל-90 אחוזים. במשך שנת 2021 כולה, הקבוצה צופה כי יכולת ההצעה תגדל ל-40 עד 50 אחוזים מרמות 2019, והצפי כי רווח תפעולי חיובי ייווצר כאשר הקיבולת המוצעת תהיה מעל 50 אחוזים. עם התרחבות אסטרטגית של עסקי התיירות והמשך פעילות מטען חזקה, הקבוצה מצליחה לנצל את הזדמנויות השוק בטווח הקצר. "הודות לאמצעי המימון האחרונים שלנו, יש לנו נזילות מספקת כדי לעמוד בסביבת שוק שנותרה קשה. השלב הבא הוא לחזק את המאזן שלנו ולהפחית את החוב. נפחית את העלויות שלנו באמצעות ארגון מחדש מוצלח. ניהול המשברים והעלויות שלנו נכנס לתוקף הרבה יותר מהר ממה שתוכנן במקור. במקביל, העסק שלנו התאושש לאט יותר ממה שקיווינו בתחילה. בנוסף להחזר כספי התמיכה הממשלתיים, מטרת האסטרטגיה הפיננסית שלנו היא שהשווקים הפיננסיים יעריכו מחדש את יכולת האשראי שלנו", אומר רמקו שטנברגן. על ההתפתחות העתידית של קבוצת לופטהנזה אמר קרסטן שפור: "המשבר הייחודי מאיץ את תהליך השינוי בחברה שלנו. 2021 תהיה עבורנו שנה של חידוש ומודרניזציה. אנו בוחנים להותיר את כל המטוסים מעל גיל 25 מקורקעים לצמיתות. החל מהקיץ ואילך אנו מצפים שהביקוש יעלה שוב כשמגבלות הנסיעה יופחתו נוכח התקדמות הבדיקות והחיסונים. אנו מוכנים להציע עד 70 אחוז מהיכולת שלנו לפני המשבר ככל שהביקוש יגדל. עם קבוצת לופטהנזה קטנה וזריזה יותר, אנו רוצים לשמור על עמדתנו המובילה בעולם ולהבטיח את משרותיהם של כ-100,000 עובדים בטווח הארוך".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}