אא

הישג לטייסים: בית הדין האזורי אסר על ק.א.ל לבצע חכירות רטובות

בית הדין קיבל את עתירת הטייסים נגד החברה, וכמו כן אסר על החברה לעשות שימוש במטוס החילופי נוכח עיצומי הטייסים. על הצדדים לקיים מו"מ אינטנסיבי בהוראת בית הדין

צילום: דניאל רוברטס צילום: דניאל רוברטס
הישג לטייסי חברת צ'אלנג' איירליינס, שהייתה עד לאחרונה חברת ק.א.ל, כאשר בית הדין האזורי לעבודה קיבל את עתירתם נגד החברה. בהחלטתו בית הדין הוציא צו זמני האוסר על החברה, עד להחלטה אחרת, לבצע חכירות רטובות ולנסות לשבור את השביתה, בה פתחו הטייסים לאור התנהלות החברה. כמו כן הוציא בית הדין צו זמני האוסר על החברה, עד להחלטה אחרת, לעשות שימוש במטוס האלפא אותה רצתה להפעיל נוכח התנגדות הטייסים. כמו ניתן צו המורה לחברה לספק להסתדרות נתונים שוטפים מתוך המערכת, שיעידו על עמידת החברה בהוראות הצווים.

כפי שפרסמנו בחודש שעבר, ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה נוכח החיכוך בין ההנהלה לטייסים. ההסתדרות וועד הטייסים פנו לבית הדין וביקשו צו האוסר על ק.א.ל לבצע חכירות רטובות, שכן הדבר מהווה שבירת שביתה שלא כדין ומנוגד להסכם הקיבוצי. בית הדין קבע כי הפעילות, שביצעה החברה להעברת עבודת הטייסים השובתים לחברות אחרות באמצעות חכירות רטובות מהווה פגיעה בזכות השביתה של הטייסים. בית הדין אף ציין כי לא רק שאין גידול בפעילות החברה אלא ישנה אף האטה. בית הדין ציין: "תכליתה של ההוראה האוסרת על השימוש בחכירות רטובות נועדה בדיוק למצב שהטייסים ביקשו להימנע ממנו, אותו מצב שעומד ברקע לסכסוך הקיבוצי ולשביתה. נזכיר, הטייסים ביקשו למנוע פגיעה בהיקף עבודתם ובשכרם כתוצאה מגריעת אחד ממטוסי החברה טרם הגעתם של המטוסים החדשים. גריעת מטוס הבראבו ממצבת מטוסי החברה הובילה לפגיעה בהיקף עבודת הטייסים ובשכרם". בית הדין אסר על החברה לבצע חכירות רטובות עד להחלטה אחרת, אסר על החברה להפעיל את המטוס המושבת על ידי טייסים אחרים. כמו כן קבע בית הדין כי הצדדים יקיימו במהלך השבוע מו"מ אינטנסיבי, בתום לב ובמטרה לקדם את יישוב חילוקי הדעות ביניהם, ויודיעו את התוצאות לבית הדין עד ליום 11.9.22. את ועד הטייסים מייצגת עו"ד יעל רובינשטיין, שותפה וראש מחלקת דיני עבודה במשרד מטרי, מאירי וכט ושות'. את ההסתדרות מייצגת עו"ד מוריה גליק ממשרד עו"ד אלעד מורג ושות'. מטעם ההסתדרות מלווים את הוועד אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה, ועו"ד קרן קלפר, מנהלת חטיבה אווירית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםקאל מטענים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: