אא

ששת הכללים שיגרמו לכם להתאהב בעיר ולהשקיע בה

מכירים את הרגע הזה בחופשה הרומנטית או המשפחתית שאתם מתחילים לשאול את עצמכם כמה עולה פה דירה? אם כן, הכתבה הזו בשבילכם

פריז: המלונות יתייקרו. צילום: Shutterstock פריז: המלונות יתייקרו. צילום: Shutterstock

יש השקעה בנדל"ן שהיא השקעה כלכלית נטו, ויש השקעה שיש בה גם אלמנטים רגשיים. להתאהב בעיר ולרצות לחיות בה, או לפחות לפנטז על זה. אולי משהו לפנסיה ואולי מקור השקעה שיש בו גם תשואה וגם תשוקה. "עיר צריכה להיות אטרקטיבית (לא רק פונקציונלית), אומרת לנו בלה ברדה ברקת, עו״ד ומומחית להשקעות נדל״ן, "היא צריכה להיות ראויה לתואר הזה. ובאמת שזה לא רק עניין אסתטי. זה נושא בעל חשיבות בינלאומית כי כיום, למעשה בכל יום, מאות אלפי אנשים עוברים לגור בערים, בעיקר בחלקו הדרומי של הגלובוס". יש ערים ספורות ברחבי בעולם שהן יפות באמת, ובהן כמה פינות חמד: המדרגות הספרדיות של רומא, השכונות ההיסטוריות של פריז, הנוף הירוק של סנטרל פארק, הרחובות המשופעים בפאבלות של ריו דה ז'נירו, הבארות המסתחררות של ג'איפור, או הגשרים הרומנטיים בוונציה. אם תשימו לב אף אחת מהן לא נבנתה בשנים האחרונות, וחבל. מומחים מצאו שישנם שישה כללים בסיסיים שמגדירים ערים יפות. והם שגורמים לנו להתאהב בהן, וכמובן לרצות להשקיע בהן. בין אם במחשבות על פרישה וחיים ביעד נחשק ובין אם כדי לחלום על חופשות משפחתיות מפנקות.

כלל 1: מקום טוב באמצע בין סדר לבלגן

ב'עיר מסודרת מדי' יש סימטריה מושלמת וחזרה (מייגעת) על צורה וצבע. המונוטוניות הזו גורמת לפחות נחת רוח וליותר קדרות. לעומת כאשר העיר כאוטית מדי, יש תחושה שאין תכנון מראש, שאין מי שאחראי על הצורה ועל הבחירות הארכיטקטוניות, כמו למשל גורד שחקים שצץ בלב שכונה צפופה ונמוכת בתים. בערים צריך שיהיה גם סדר וגם גיוון, ביחד, כדי ליצור מורכבות מאורגנת. למשל, העיר 'טלק' בצ'כיה דורשת שכל בית יבנה באותו רוחב ובאותו גובה, אבל עדיין מאפשרת לכל בית לבחור לעצמו צורה וצבע כאוות נפשו. הבחירה הזו מאפשרת להדגיש את ההבדלים בלי לסבול מבלגן ויזואלי.

כלל 2: חיים שמשתלבים בנוף

ערים מודרניות בדרך כלל מאופיינות בבנייני משרדים מנוכרים, שמסתירים את החיים שמתנהלים מאחורי קירות, ומסביב רחובות אפורים שמחברים בין כבישים מהירים. אבל, אם תשימו לב, הרחובות הפופולריים, שאנשים אוהבים, תמיד מלאי חיים ופעילות, תנועה שוקקת, בתי קפה, מסעדות וחנויות עם חלונות ראווה מעוצבים שנותנים לנו הצצה לאנשים, מוצרים או התרחשות כלשהי.

כלל 3: העיקר זו הכיכר

בערים היפות באמת יש כיכרות ציבוריות שוקקות חיים, שבהן אנשים יכולים לשבץ לקרוא, לשתות קפה, ואם גם זה מרגיש לכם 'זקן', אז לגלוש בניידים. האורך האידיאלי של כיכרות כאלה הוא 30 מטרים. הן צריכות להיות אינטימיות מספיק, כדי שירגישו כמו חצר גדולה של בית, אבל גדולות מספיק כדי לתת תחושת מרחב.

 

כלל 4: אוריינטציה ומסתורין

בערים יפות ונוחות יש רחובות וסמטאות, שנעים 'ללכת בהם לאיבוד' לפעמים, וזאת לצד שדרות רחבות שקל לנווט בהן ולהרגיש בנוח. קרבה לשכנים גם היא דבר חשוב, שכן אנשים נוטים להיות יותר נחמדים אחד לשני כאשר הם רואים את פניהם שוב ושוב.

כלל 5: קנה מידה

הבחירות הארכיטקטוניות של עיר מצביעות על סדרי העדיפויות של החברה. כיום ניתן לראות כמעט בכל עיר מודרנית מגדלי ענק שמאכלסים תאגידי ענק גדולים עוד יותר. לעתים קרובות ניתן למצוא בערים גורדי שחקים אייקוניים - בין אם אלה 'מגדלי סירס' בשיקגו, 'בניין קרייזלר' בניו יורק או ה'פירמידה הטרנס-אמריקנית' בסן פרנסיסקו. הגושים הגדולים האלה שממלאים את קו השמים מראים מה החברה שחיה שם מקדשת. לעומת זאת תחשבו על ברצלונה או פריז – אלו בניינים תופסים את מירב תשומת הלב שלכם? הכנסיות כמובן.

כלל 6: היופי לא קובע?!

לכל עיר יש אופי ותרבות משלה. ערים צריכות לחבר את אופיין עם בחירת צורות מקומיות וחומרים מקומיים וייחודיים. בסיאטל, למשל, עושים שימוש בארזים עשירים ובאבן חול מקומית. בירושלים זו 'האבן הירושלמית' המפורסמת שמעטרת את בתי העיר. ההגדרה הזו נותנת לעיר תחושה של מקום וזהות ייחודיים. אם העיר היא כללית מדי ולא מיוחדת, אין סיבה מיוחדת לחיות בה, לעבוד בה, או לבקר בה על פני כל עיר אחרת. לעתים קרובות מדי יופייה של עיר מתפוגג לטובת שיקולים של תפקוד ויעילות. אז הפונקציונאליות אולי מושלמת, אבל איפה הנשמה וההשראה? מצד שני עיר יפהפייה ללא פונקציונליות ראויה - היא תקלה בפני עצמה. מציאת האיזון בין היופי לאופי עומדים במרכז הנוסחה ליצירת עיר מושלמת שכמובן שווה להשקיע בה. אז מי אמר שהשקעה בנדל"ן היא רק רציונלית וכלכלית? גם לרגש ולרומנטיקה מסתבר יש מקום בהחלטה איפה להשקיע. בזמן שאתם מנסים להחליט על העיר המועדפת להשקיע בה בנדל"ן, קבלו 10 חוויות ואתרי נופש שווים במיוחד לחופשה אקזוטית עוצרת נשימה. למען הסר ספק, המידע באתר הינו בגדר המלצה בלבד ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ.

בזמן שאתם מנסים להחליט איזו עיר היא המועדפת להשקיע בה בנדל"ן, קבלו 10 חוויות ואתרי נופש שווים במיוחד לחופשה אקזוטית עוצרת נשימה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםנדל"ן חו"לנדל"ן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: