אא

אחרי עשור: מטוס אל על נחת בטורקיה

היסטוריה באיסטנבול: מטוס אל על עם 24 טון ציוד הומניטרי נחת הבוקר (א') בטורקיה. בכך נשבר רצף של עשור במהלכו לא הורשו מטוסים ישראלים לנחות על אדמת טורקיה. צפו בתמונות

מטוס מטען של אל על נחת בטורקיה. צילום: דוברות אל על מטוס מטען של אל על נחת בטורקיה. צילום: דוברות אל על

כשבוע אחרי שהגישה בקשה רשמית לטורקיה להטיס מטען, נחת הבוקר (א') בשעה 07:00 מטוס אל על באיסטנבול. בכך למעשה, אל על שוברת רצף של עשור במהלכו לא הורשו מטוסים ישראלים לנחות על אדמת טורקיה.

מטוס הדרימליינר של אל על, שהוסב לפעילות מטענים, הוביל 24 טון ציוד הומניטרי למלחמה בקורונה. המטען יעשה את דרכו מטורקיה לתל אביב ומתל אביב לניו יורק במטוס המטען של אל על שפועל באופן קבוע בקו תל אביב-ליאז' ותל אביב-ניו יורק בשלב זה טורקיה אישרה לאל על להפעיל השבוע 2 טיסות מטען לצרכים הומניטריים. אל על מצידה הגישה לרשויות בטורקיה בקשה לאישור הפעלת טיסות מטען באופן קבוע. יצוין כי אל על מפעילה בימים אלה את כל צי המטוסים רחבי הגוף שלה לצורכי הטסת מטענים. מטיסה ציוד הומניטרי מ-10 יעדים בסין לרחבי העולם.

מטוס מטען של אל על שנחת הבוקר בטורקיה. צילום: דוברות אל על
אל על בטורקיהאל על בטורקיה
24 טון ציוד הומניטרי. צילום: דוברות אל על

כפי שפורסם לראשונה בפספורטניוז, אל על הגישה בקשה להטיס מטען לטורקיה נוכח הביקושים הגוברים בשוק הייצוא לטורקיה. החברה פנתה בנושא, באמצעות חברות המטפלות בשוק המטענים, לנשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הנוהג לטפל באופן אישי בכל הקשור בישראל. כאמור, האישור ניתן בסופו של דבר. יש לציין כי בזמן שחברות ישראליות נדרשות לקבל את אישורו של רדואן לנחות על אדמת טורקיה, חברת התעופה הלאומית של טורקיה, טורקיש איירליינס, טסה לישראל ללא כל הפרעה או מגבלה.

אל על בטורקיהאל על בטורקיה
אחרי עשור - מטוס ישראלי על אדמת טורקיה. צילום: דוברות אל על

עוד בענייני טורקיה, בתחילת חודש אפריל, חברת ישראייר ביקשה לטוס לאיסטנבול על מנת לחלץ משם סטודנטים ערבים מישראל הלומדים במדינה. הדבר התאפשר רק בהתערבותו של ח"כ אחמד טיבי שפנה ללשכת נשיא טורקיה. האחרון אומנם אישר אך התנה זאת בכך שלא יהיו מאבטחים ישראלים חמושים ליד המטוס בהתאם לדרישות של גורמי הביטחון בישראל. הטיסה בסופו של דבר לא יצאה לפועל. הסטודנטים חולצו בסופו של דבר באישורו של ארדואן, שהסכים להעמיד מטוס טורקי שהטיס את 110 הסטודנטים, בהם 40 סטודנטים ממזרח ירושלים.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלטורקיהוידאו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: