בדרך להדממה? המו"מ בין טייסי חברת ק.א.ל להנהלת החברה הגיע למבוי סתום
ועד טייסי קאל במכתב לעובדים: ״החברה בעצם מודיעה, כי היא מתכוונת להוציא את אחד משני המטוסים שלה למרות שאין לה אישור לכך מרת"א ולמרות שהמשמעות האופרטיבית היא קרקוע שני המטוסים והדממת החברה״. תגובת חברת קאל: "החברה בקשר רציף עם הוועד במטרה לקיים החלפה מסודרת של צי המטוסים"
קאל מטענים. צילום: ספיר פרץ
בהמשך לפרסום בפספורטניוז בנוגע לסכסוך בין ועד הטייסים של חברת קאל והנהלת החברה, לפי שעה, המו"מ בין ועד הטייסים להנהלת חברת קאל מצוי במבוי סתום. גורמים בוועד טייסי ק.א.ל מציינים כי הנהלת החברה הודיעה אמש לטייסים כי ככל שהצדדים לא יגיעו להסכמות ביממה הקרובה, היא מתכוונת להוציא לפועל את תוכניתה להוציא את מטוס הג'מבו 747 - מיידית. כפועל יוצא, תיוותר קאל עם מטוס ג'מבו אחד בלבד בצי המטוסים שלה, למשך תקופה של ככל הנראה קרוב לשנה (לפי המידע הקיים היום). ההנהלה פנתה היום לעובדי החברה במכתב והודיעה על כוונתה להוציא את המטוס, על כך שאין לה אישור כרגע מרת"א לכך וכי הדבר עלול להוביל להדממה של החברה. בתגובה פנה ועד טייסי קאל היום (שלישי) לעובדי החברה במכתב: ״עמיתינו עובדי חברת קאל/צ׳אלנג׳ ישראל. גם אנחנו כמוכם קראנו את מכתב העדכון של מנכ"ל החברה בנושא החלפת צי המטוסים. אנחנו בטוחים שאתם עוקבים אחר ההתפתחויות בימים האחרונים בדאגה. גם אנחנו. במכתב, החברה בעצם מודיעה, כפי שהיא הודיעה לנו אתמול, כי היא מתכוונת להוציא את אחד משני המטוסים שלה למרות שאין לה אישור לכך מרת"א ולמרות שהמשמעות האופרטיבית היא קרקוע שני המטוסים והדממת החברה! ההנהלה לא הציעה שום מתווה לפתרון שיש בו עתיד לחברה ואופק לעובדים שלה מלבד ה"סברה״ שלה שניתן לשנות את ההחלטה של רת״א. אנו טייסי החברה חשים שזו אחריותנו להרים את הדגל ולדרוש ממקבלי ההחלטות לא לפעול בחופזה וייתכן יאמרו אף בחוסר אחריות ולנקוט צעדים שייגרמו נזק בלתי הפיך לחברה. טובת החברה וטובת כל עובדיה הם לנגד עינינו. אנחנו מבקשים לעדכן אתכם שאנחנו פועלים ללא לאות כדי לוודא שבמהלך הזה לא תוצא עבודה עברית החוצה, לחברה הבלגית ואולי בעתיד לחברה שקמה במלטה (או לכל חברה אחרת). כדי להצליח במשימה המשותפת הזו אנחנו צריכים שיתוף פעולה ושקיפות מצד ההנהלה במהלכים שהיא עושה ובתוכניותיה לעתיד. כולנו רואים שמיום הקמת החברה הבלגית התחיל תהליך של הוצאת עבודה/קווי טיסה אשר בוצעו על ידנו מזה שנים, והדבר נעשה ללא שיתופנו. בתהליך הוצאת מטוסי ה- 747 בצורה לא מסודרת ולא מתואמת עם העובדים התעצם המהלך הנ״ל עם חששות רבים לעתיד כולנו, עובדי החברה זו הסיבה שאנו בוחרים לשתף כל אחת ואחד מכם, אנחנו כולנו הרקמה שמרכיבה את החברה הנפלאה הזו.״ ועד טייסי קאל מסיים את המכתב לעובדים ואומר כי: ״אנחנו נמשיך לחתור להביא לסיום סכסוך העבודה הזה בדרך של שיתוף פעולה, הגינות ושקיפות, מתוך ראיית טובת החברה ובאופן שיגן על כולנו ועל עתידנו.״ מחברת קאל נמסר: "החברה בקשר רציף עם הוועד במטרה לקיים החלפה מסודרת של צי המטוסים. לצערנו הוועד מנצל את ההזדמנות ומציב דרישות שאינן ממין העניין. על השולחן מונחת הצעה פשוטה המבטיחה את המשך פעילות החברה והטייסים. מפתיע שנציגות העובדים בוחרת לדחות אותה". בחברה מציינים עוד כי "בעניין רתא - החברה פועלת ותמשיך לפעול לפי כל התקנות והסטנדרטים הנדרשים." "
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}