מנכ"ל האוצר: "האופציה המועדפת מבחינתנו היא להגיע להסדר עם הערבות של המדינה"
עוד אמר שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר לקראת הדיון המכריע יותר מאוחר היום (ראשון) על עתידה של אל על: "ארקיע וישראייר לא יכולות להחליף את אל על. הן לא טסות לאיפה שאל על טסה. הן חברות שבנויות בצורה אחרת"
צילום: 123rf
משרד האוצר יקיים היום (ראשון) אחה"צ דיון מכריע בראשות, שר האוצר, משה כחלון, על עתידה של חברת אל על. בזמן הדיון צפויים עובדי אל על להפגין מול משרדי האוצר בירושלים. באוצר טוענים כי המדינה מעדיפה להגיע להסדר ערבות מדינה להלוואה שאל על מבקשת מהבנקים בסכום של כ-400 מיליון דולר במידה ואל על תצליח ליישם התייעלות אגרסיבית כפי שדורש ממנה האוצר. במידה ולא, באוצר לא פוסלים את האפשרות לשלוח את אל על להקפאת הליכים. שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר מבהיר הבוקר, "ארקיע וישראייר לא יכולות להחליף את אל על. הן לא טסות לאיפה שאל על טסה. הן חברות שבנויות בצורה אחרת". באשר להתנגדות הבנקים לאשר לאל על הלוואה של כ-400 מיליון דולר בערבות מדינה של 75% בלבד, עובדה החושפת אותם עם 25% הנותרים, אומר באב"ד, "הבנקים כרגע מוכנים לקחת עליהם רק 15% חשיפה. הם טוענים כי מצב החברה גורם להם חשיפה גדולה אם ייקחו עליהם 25%". עוד לדבריו, "האופציות של אל על, הקפאת הליכים או להגיע להסדר לגבי ההלוואה הכספית. האופציה המועדפת מבחינתנו היא להגיע להסדר עם הערבות של המדינה. אבל אם נצטרך, החברה תכנס להקפאת הליכים, כאשר המדינה תנהל אותה עד למציאת משקיע כפי שקרה כבר במקומות אחרים. לאחר הדיון שנקיים היום, שר האוצר יכריע לגבי החברה". מנגד, באל על מצפים שהמדינה תגדיל את הערבות לצורך ההלוואה כפי שקרה במקומות אחרים בעולם, בהם המדינה נתנה לחברות התעופה לא רק הלוואות כספיות אלא גם מענקים כספיים. באל אל אומרים, "מה כבר יקרה למדינה אם תגדיל את הערבות בעוד כ-10%? היא תהיה חשופה בעוד כ-40 מיליון דולר, בגלל זה לתת לחברה ליפול?". על פי ההערכות, המדינה תגדיל את הערבות שלה לאל על מ-75% לכ-80%.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}