3 שעות לאיסוף המזוודות: העומסים בנתב״ג שוברים שיאים
לא רק המתנה ביציאה לחו״ל, אלא גם בחזרה: נוסעים שנחתו היום (שני) בנתב״ג התלוננו על עומסים חריגים בקבלת המזוודות, שהגיעו אף ל-3 שעות המתנה
העומסים נוצרים מחוסר התאמה של כוח האדם לכמות הטיסות. במהלך תקופת הקורונה והסגרים, פוטרו והוצאו לחל״ת אלפי עובדים בשלל המחלקות, לרבות הביטחון. נזכיר כי התחזיות על 2022 הצביעו על חזרה חלקית לשגרה, אך הן פספסו את התחזיות, כשבפועל נוצרה התנפלות המונית ועומסים חריגים נרשמו בנתב״ג, מה שהוביל בין היתר גם לסגירת חלק מחניוני נמל התעופה.
הנתונים המעודדים על שבירת השיא בנתב״ג נתמכים גם על ידי דבריו של מנכ״ל ישראייר, אורי סירקיס. באגרת לעובדי החברה ערב חג הפסח, ציין כי היקף הפעילות של החברה גדל בכ-50% בהשוואה לפסח 2019. "אחרי הצמצומים בשנתיים האחרונות, בפסח הזה, הגדלנו עצמינו לטובת החיים. קלטנו לצי המטוסים שלנו, מטוס איירבוס חמישי, תגברנו את הצי בשישה מטוסים חכורים ובנינו את פסח העמוס ביותר בתולדות ישראייר. בשבוע שעבר (ה') ביצענו בהצלחה כ-35 טיסות ביום אחד. היקף הפעילות שלנו גדול בכחמישים אחוזים בהשוואה לפסח 2019״, אמר סירקיס.