אא

מניו יורק ועד סלוניקי: חודש הגאווה יוצא לדרך

היכן יתקיים מצעד הגאווה הכלל-אירופי? מה צריך לדעת לפני שמגיעים למצעד בניו יורק? אילו חגיגות מתכננים בבירות הגדולות בעולם ומה קורה בישראל? פספורטניוז עם המדריך המקוצר למצעדי הגאווה המרכזיים בעולם

מניו יורק בגאווה (צילום: SHUTTERSTOCK) מניו יורק בגאווה (צילום: SHUTTERSTOCK)

זה לא עוד חודש גאווה ישראלי. למרבה הצער, בשנה בה התרחשו אירועי 7 באוקטובר, אנחנו לא יכולים לדבר על מצעד גאווה, על מוזיקה ומשאיות, ועל חגיגות שמחות ברחובות תל אביב.

אירועי הגאווה בישראל הותאמו למצב בארץ. המצעד הירושלמי שנערך בחמישי האחרון הותאם למצב ועיריית תל אביב תקיים עצרת במקום המצעד, למרות הקריאה לקיים מצעד אלטרנטיבי שפורסמה לראשונה כאן בפספורטניוז.

מצעד הגאווה 2022. צילום: גיא יחיאלי, עיריית תל אביבמצעד הגאווה 2022. צילום: גיא יחיאלי, עיריית תל אביב

ובכל זאת, למי שמרגיש כי הוא רוצה ויכול לחגוג השנה, יש לא מעט אופציות בחו"ל ובראש ובראשונה נמצא המצעד הכלל-אירופי, ה-EUROPRIDE שיתקיים השנה בסלוניקי, יוון.

המדינה שאישרה השנה את הנישואים החד-מיניים בחוק זוכה לארח את המצעד הכלל אירופי ב-29 ביוני. עוד לפני כן, במשך שבוע שלם, יתקיימו בסלוניקי אירועי גאווה הכוללים פסטיבל קולנוע גאה, מסיבות וכנסים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

נזכיר גם כי עוד לפני כן ב-15 ביוני יתקיים מצעד הגאווה של אתונה שייצא מכיכר סינטגמה המרכזית. סביב המצעד של בירת יוון יתקיימו מספר אירועים, מסיבות וחגיגות נוספות.

ב-15 ביוני תתקיים גם צעדת הגאווה האלטרנטיבית של תל אביב שתצא מרחבת רוטשילד 1 ותצעד ברחובות העיר.

במהלך יוני יתקיימו מצעדים רבים נוספים ביניהם ב-1 ביוני בבנגקוק, בזאגרב ובדאלאס שבטקסס. ב-2 ביוני יתקיים המצעד בסאו פאולו, ב-7 ביוני באיביזה.

גאווה ביוון (צילום: SHUTTERSTOCK)גאווה ביוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

מינכן בירת מדינת בוואריה שבגרמניה תחגוג כמו שרק היא יודעת במשך כשלושה שבועות, מ-8 ביוני עד 23 ביוני, בשלל מסיבות ואירועים נוצצים וכמובן גם מצעד ססגוני שיצעד ברחובות המרכזיים של מינכן.

מצעד הגאווה הענק של ניו יורק יצעד ב-9 ביוני, כאשר על המגיעים לדעת שבניגוד למה שאנחנו מכירים, המצעד מגודר ותחום, ומי שלא לוקח בו חלק פעיל כאחד הארגונים לא יכול "לצעוד עם המשאיות" כמו שאנחנו מכירים מאצלנו.

המצעד של רומא יתקיים ב-15 ביוני, של אוסלו ב-21 ביוני עד 29 ביוני, של שיקגו ב-23 ביוני, ושל דבלין ב-29 ביוני. באותו יום יתקיים גם המצעד של לונדון, של פריז ושל סן פרנסיסקו. ב-30 ביוני יתקיים המצעד של סיאטל שם מציינים השנה 50 שנה לקיומו.

אחד מאירועי הגאווה המעניינים הוא "דיסני אחרי החשיכה", חגיגות גאווה בדיסנילנד ב-18 וב-20 ביוני, שיתקיימו החל מ-18:00 בערב. בניגוד לאירועי הגאווה האחרים מדובר באירוע בתשלום (די גבוה) לפארק העומד על 159$ לאדם.

בחודש יולי יתקיימו אירועי גאווה נוספים, בין היתר בברלין, במונטריאול וב-2 באוגוסט מצעד התעלות באמסטרדם – על כולם נספר לכם בהמשך.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מצעד הגאווהשבוע הגאווה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: