אא

לאחר שרשות התחרות לא אישרה עד כה: הוקפא מיזם התיירות המשותף של אל על - איסתא

בהמשך לחשיפת פספורטניוז שרשות התחרות עדיין לא אישרה את הקמת המיזם החדש EL AL TRAVEL, אל על מדווחת לבורסה: ״החברה תבחן את עיתוי המשך פעולותיה לכניסה לתחום התיירות, בין היתר כתלות בהימשכות המלחמה והשלכותיה, זאת במסגרת התכנית האסטרטגית שלה"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

לאחר שרשות התחרות לא אישרה עד כה את הקמת החברה התיירותית החדשה של אל על-איסתא, חברת התעופה הודיעה הבוקר (רביעי) לבורסה כי החברות מקפיאות את הכוונה להקים חברה חדשה שתעסוק בתחרום התיירות.

כזכור, בתחילת השבוע חשפנו בפספורטניוז על העיכוב באישור של הרשות למיזם החדש והערכות כי היא לא תמהר לאשר את ההסכם.

אל על מציינת כי בשל: "אי התקיימות התנאי המתלה לכניסתו לתוקף, וכן על רקע הימשכות מלחמת "חרבות ברזל" (וחוסר הוודאות הבטחוני והכלכלי השורר במדינה ובפרט בענף התיירות). החברה תבחן את עיתוי המשך פעולותיה לכניסה לתחום התיירות, בין היתר כתלות בהימשכות המלחמה והשלכותיה, זאת במסגרת התכנית האסטרטגית שלה".

כזכור, רשות ההגבלים העסקיים כבר עורכת את הבדיקה שלה כמעט כחצי שנה מאז שתי החברות חתמו על ההסכם ביניהן.

הרשות האריכה בזמנו את האופציה שיש לה לגבי הבדיקה ודרשה מהחברות להגיש לה מסמכים נוספים.

הערכה היא כי העובדה שהרשות עורכת במקביל בדיקה על מחירי כרטיסי הטיסה של אל על בזמן המלחמה לאור הטענות שהופנו כלפיה שהיא מנצלת את המצב בהיותה חברה בודדה ביעדים מסוימים מקשה על נתינת האישור המיוחל.

כזכור, באל על הגיבו בזמנו ואמרו לגבי בדיקת הרשות כי החברה מנהלת מדיניות מחירים מוקפדת ומותאמת למצב ובחברה בטוחים כי היא תצא בסדר מבחינת הבדיקה.

כזכור, בשבוע האחרון חשפנו בפספורטניוז כי: "הערכה היא כי הרשות לא תמהר כעת לתת את האישור מחשש כי הדבר עוד יותר יגביר את השליטה של אל על בשוק בזמן שחברות תעופה רבות לא ממהרות לחזור לטוס מישראל ואליה בגלל המלחמה".

נזכיר כי החברות חתמו על ההסכם הסופי בסוף חודש נובמבר החולף וכפי שפרסמנו לראשונה בפספורטניוז, התנגדות הוגשה לרשות התחרות למיזם התיירות המשותף לשתי החברות.

שתי החברות חתמו על הסכם להקמת חברת התיירות החדשה, אל על TRAVEL.

לפי מתווה ההסכם, איסתא היתה אמורה להחזיק בחברה החדשה 40% ואל על 60%. לבעל השליטה באל על קני רוזנברג תהיה אופציה להחזיק ב-20% ממניות החברה החדשה.

על פי ההסכם איסתא במקביל תרכוש כ-4.9% ממניות אל על תמורת כ-39 מיליון שקל בהקצאה פרטית. התוכנית להקמת חברת תיירות מופיעה בתוכנית האסטרטגית של חברת אל על שמופיעה בדוח הכספי של 2022.

"החברה שואפת להקים מיזם משותף של חברת תיירות בשיתוף חברה מובילה בתחום התיירות, שתעניק ללקוחות אל על חווית לקוח כוללת. החברה תמכור את כל מוצרי ושירותי התיירות, בהשקה הדרגתית מחבילות חופשה, חבילות דינמיות ובתי מלון, דרך שירותי קרקע נוספים ועד לחבילות מורכבות ושירותי תיירות פנים".

החברה החדשה אמורה הייתה להתחיל במכירת כלל שירותי התיירות, כאשר בהמשך היא תמכור גם קרוזים. מטרת החברה הייתה למכור את מוצרי התיירות באמצעות הדיגיטל להתחרות באתרי האון ליין מחו"ל, בוקינג, אקספדיה, ולהציב להם תחרות וגם להציב תחרות לחברות הלואו קוסט שלוקחות נתח מהשוק הישראלי והציבור הישראלי מפרנס אותן.

מועדון הנוסע המתמיד של אל על גם אמור היה להיות קשור למיזם החדש, כאשר מצד אחד מי שיזמין את החבילות יזוכה בנקודות במועדון, כאשר מנגד גם יהיה אפשר לממש נקודות של המועדון בהזמנת החבילות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלאיסתא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: