אא

מתקרבת למטרה: KLM מתכננת טיסה ראשונה עם מימן נוזלי ב-2026

KLM וחברת-ZeroAvia מסבירות כי הן בדרך הבטוחה לאימוץ טיסה נקייה יותר ברשת הקווים של חברת התעופה ההולנדית. פרויקט ההדגמה יאיץ את הפיתוח של תפיסות תפעול עבור מטוסי מימן ברחבי האיחוד האירופי

ZeroAvia KLM beeld. צילום: KLM ZeroAvia KLM beeld. צילום: KLM

ZeroAvia ו-KLM Royal Dutch Airlines הודיעו כי הן בדרך לקראת טיסת הדגמה באמצעות מנועי מימן-אלקטרי ZA2000 עם אפס פליטה כבר ב-2026.

מנועי מימן-חשמליים משתמשים במימן בתאי דלק לייצור חשמל, המשמש לאחר מכן להנעת מנועים חשמליים כדי לסובב את המדחפים של המטוס. הפליטה היחידה היא אדי מים בטמפרטורה נמוכה, ולכן מחקרים מעריכים הפחתה של עד 90% בהשפעת האקלים בהשוואה לטיסות טיפוסיות בדלק נפט.

כנקודת ציון מרכזית ראשונה, החברות מציינות כי הן צפויות לערוך הדגמה ראשונית של טיסות A-to-B - בין שני אתרי נמלי תעופה בשנת 2026.

בנוסף לזהות של צמד שדות התעופה האופטימליים, החברות יכבר פועלות לקראת היתרי טיסה רגולטוריים והבטחת אספקה של דלק מימן נוזלי והצבת תשתית תומכת לתדלוק מטוסים.

עם שיתוף הפעולה הזה, KLM ו-ZeroAvia מסבירות כי הן מספקות את הבסיס לאימוץ טיסה נקייה יותר ברשת הקווים של KLM. יתר על כן, פרויקט ההדגמה יאיץ את הפיתוח של תפיסות תפעול עבור מטוסי מימן ברחבי האיחוד האירופי.

KLM שואפת בשנים האחרונות להיות חברת תעופה בת קיימא יותר. תמיכה בטכנולוגיות מתקדמות כגון מימן ותעופה חשמלית היא אחד משלושת עמודי התווך המסייעים למגזר התעופה לשחרר פחמן וחטיבות התחזוקה של KLM ואייר פראנס (Air France) כבר עבדו עם ZeroAvia כדי לבנות את בסיס הידע לפעולות יעילות עבור מטוסי תאי דלק מימן.

רוצים לדעת עוד על דלק בר קיימא SAF? הקליקו כאן

Sergey Kiselev, מנהל עסקים ראשי, ZeroAvia: ״חברות התעופה הגדולות בעולם צוללות פנימה כדי לחקור מימן-חשמלי כפתרון פוטנציאלי ברצינות גוברת. אנחנו לא יכולים לחכות לעבוד עם KLM, בהיותה חברת תעופה עם היסטוריה עשירה כל כך, כשאנחנו מסתכלים לעבר עתיד נקי עבור התעשייה.״

Maarten Koopmans, מנכ״ל KLM City hopes: "חברת KLM שואפת להיות מובילה במסע לעבר עתיד בר-קיימא יותר ב תעופה. זו הסיבה שאנו תומכים באופן פעיל ומעודדים חדשנות כדי להניע את השינוי בתעשייה. בכל הנוגע לעתיד של טיסות אפס פליטות, KLM תומכת בטכנולוגיות וחידושים שונים בו זמנית. יחד עם שותפינו במגזר, אנו עורכים מחקר על טיסות חשמליות, מימן והיברידיות ובוחנים דרכים לזרז את ההתקדמות הללו."

KLM Cityhopper כבר בדקה בהרחבה אב טיפוס של מנוע ה-ZA600 הראשון שלה על בבסיסה בבריטניה. החברה ביצעה בדיקות קרקע מתקדמות בארה"ב ובבריטניה עבור טכנולוגיות אבני הבניין העיקריות למערכת ZA2000, לרבות מיכלים קריוגניים או LH2 ומערכות הנעה חשמליות של תאי דלק PEM בטמפרטורה גבוהה.

ZA2000 יתמוך בעד מטוסי טורבו-פרופ אזוריים עם 80 מושבים כגון ATR72 או Dash 8 400.

נזכיר כי מי שכבר ביצעה בהצלחת טיסת ההדגמה שכזו במטוס ה- A380 היא חברת Emirates Airlines שציינה לאחר מכן כי ״הטיסה הדגישה את האמינות והביצועים של SAF ואת התרומה למאגר ההולך וגדל של מחקרים בתעשייה, המעריכים את ההשפעה של 100% SAF על תפעול המטוסים.״ נכון לעכשיו, מגבלת התערובת של SAF במנועים של מטוסים מסחריים מוגבלת ל-50%.

ענף התעופה הוא המקור השני בגודלו בפליטת גזי החממה, והשאיפה של האיחוד האירופי היא לצמצם ב-55% לפחות עד 2030 את פליטות הגזים המזהמים ולהגיע לצמצום של 90% עד 2050.

במטרה לסייע בהפחתת פליטת הפחמן של מגזר התעופה, נציגי מדינות האיחוד האירופי והפרלמנט של האיחוד האירופי סיכמו כללים חדשים המחייבים את חברות תעופה האירופיות להגביר את השימוש בדלק בר קיימא SAF.

עוד נזכיר, כי יאט״א - ארגון התעופה הבינלאומי אשר שם מטרה לכל עולם התעופה להגיע ל-0% פליטת פחמן עד שנת 2050, הודיע בכנס ה-AGM האחרון שנערך בדובאי, ​​כי יקים מערך רישום ייחודי של SAF (דלק בר קיימא) כדי להאיץ את קליטת הדלקים לתעופה בת קיימא על ידי ניהול חשבונות ודיווח רציף על הפחתת פליטות הפחמן. 17 חברות תעופה כבר הצטרפו למיזם החדש.

רוצים לדעת עוד על דלק בר קיימא SAF? הקליקו כאן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קלמKLM

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: