אא

היפוך מגמה בנתב״ג? עם חזרת לופטהנזה לישראל - עוד חברות תעופה זרות עשויות לחזור לארץ

קבוצת התעופה הגדולה באירופה שהודיעה על החזרת הקווים לת״א היא בדרך כלל סמן ימני חשוב לחברות תעופה זרות אחרות שעוקבות אחרי ההחלטות של ענקית התעופה. כעת נותר להמתין לראות מי מהחברות ילכו בעקבותיה והאם ספטמבר יהיה חודש של היפוך המגמה בתעופה בישראל?

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

מותר להיות קצת אופטימיים.

קבוצת התעופה הגדולה באירופה, לופטהנזה, הודיעה אתמול (2.9) על חזרת פעילות כלל חברות התעופה של הקבוצה בקווים לישראל. מדובר בצעד משמעותי ביותר שיחזיר את הצבע לחיים של נתב"ג החל מיום חמישי הקרוב, אז נשוב ונראה (אם לא יקרה שום דבר דרמטי עד אז) על המסלולים את זנבות מטוסי לופטהנזה, SWISS, בריסל איירליינס, אוסטריאן איירליינס ו-Eurowings.

לחזרתה של קבוצת לופטהנזה לטוס לישראל (כולל מטוס רחב גוף בשירות SWISS בעל מחלקת עסקים עם מושבים הנשכבים למיטה), משמעות אדירה עבור פעילות התעופה הזרה בקווים לישראל וממנה וגם עבור הנוסע הישראלי.

צילום: LUFTHANSAצילום: LUFTHANSA

ראשית, יש לזכור כי קבוצת חברות התעופה היתה הגדולה והמשמעותית הראשונה שהודיעה בתחילת המלחמה כי היא חוזרת לטוס לישראל. זה קרה בחודש ינואר, אחרי שכזכור מ-7 באוקטובר החברות הזרות עצרו בזו אחר זו את הטיסות לישראל.

בסוף דצמבר הודיעה החברה על חזרתה לפעילות בישראל ב-8 בינואר, מה שנתן סוג של רשת ביטחון לחברות הזרות האחרות שאפשרי ובטוח לטוס לנתב"ג וממנו - ואכן לאחר חזרת הקבוצה לארץ, החלו בזו אחר זו לחזור החברות האחרות - עד שעצרו פעם נוספת את הטיסות בשל מתקפת הכטב"מים האיראנית באפריל ופעם נוספת בשל המתיחות הביטחונית בסוף יולי-תחילת אוגוסט.

שנית, בפעילותה כקבוצה המפעילה חמש חברות תעופה שטסות לשישה יעדים מישראל, ישנה כאמור משמעות גם עבור הנוסע הישראלי. בהיעדר רבים מהקווים של הקבוצה (פרנקפורט וציריך לדוגמה) ממפת התעופה הישראלית, אל על הפכה למונופול בעל כורחה מה שעד היום קורה בקווים לארצות הברית, ועל המשמעות הכספיות של קו תעופה אליו פועלת חברה אחת בלבד כבר שמעתם לא מעט בחודשים האחרונים כמובן.

אמריקה, שומעת?

ואם הזכרנו את ארצות הברית ואת המונופול של אל על, העיניים ללא ספק נשואות כעת לניו יורק, כאשר יונייטד, שהיתה הראשונה מהאמריקאיות לחזור לישראל ודלתא עדיין לא חוזרות, שלא לדבר על אמריקן שלא מתכננת להראות את פניה בישראל עד הרבעון השני של 2025.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

האם חזרת לופטהנזה נראית מעבר לאוקיינוס ועשויה להביא להיפוך מגמה? בהחלט כן.

החברות האמריקאיות כבר הוכיחו בעבר שתאריכי החזרה גמישים, ואם ירגישו בטוח (ואולי יחזרו לעצור באירופה בדרך להחלפת צוותים, גם את זה נקבל במצבנו) - הכל אפשרי.

אור בקצה מסלול ההמראה

ובחזרה לאירופה. סנוניות ראשונות של חברות תעופה נוספות החוזרות לישראל מתחילות לצוץ בנוסף לקבוצת לופטהנזה. LOT הפולנית חוזרת כבר היום, ITA עשויה לחזור בהמשך השבוע ובהמשך גם אייר בלטיק וחברות נוספות, שבהחלט יש סיבה יותר מבעבר להיות אופטימיים באשר לחזרתן.

השבוע אגב, היה אמור להיות תאריך החזרה המקורי של וירג'ין אטלנטיק לישראל. החברה שהפעילה עד תחילת המלחמה טיסות בקו לונדון-תל אביב, האריכה את עצירת הטיסות עד 26 בספטמבר. האם כעת נראה את פרק הזמן הזה מתקצר ואת וירג'ין בנתב"ג מוקדם יותר?

בשורה התחתונה, ממש לא נתפלא אם בעקבות חזרתה של הקבוצה הגדולה באירופה, שהיתה ומוכיחה כי היא עדיין הסמן הימני בכל הקשור לחזרת חברות תעופה לישראל בזמן המלחמה, נראה עוד חברות הולכות בעקבותיה ומחדשות את פעילות הקווים לנתב"ג.

Virgin Atlantic. צילום: ShutterstockVirgin Atlantic. צילום: Shutterstock

ולמרות האופטימיות והאור שבקצה מסלול ההמראה, צריך לומר גם את זה. מניסיון השנה האחרונה, כל שינוי במצב הביטחוני בישראל, ולו הקטן ביותר, משפיע על החלטות חברות התעופה הזרות, ואין באמת אפשרות לבוא אליהן בטענות.

אי אפשר לשפוט את הצוותים הזרים שלא מוכנים ללון בישראל במצב מלחמה ואת הטייסים שסירבו לטוס לישראל. אבל כן מותר לנו היום להיות קצת אופטימיים ולנסות לראות ימים אחרים וטובים יותר בנתב"ג.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזהקבוצת לופטהנזהחברות תעופהמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: