אא

למרות המצב: אל על לא תטוס במהלך ראש השנה

החברה המקפידה לא לטוס בשבתות ובחגים לא תבצע טיסות חילוץ או תגבור במהלך החג, זאת למרות ביטולי הטיסות הרבים של חברות התעופה הזרות והודעת הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה

מטוס אל על ליד האנגר אל על (צילום: סיון פרג') מטוס אל על ליד האנגר אל על (צילום: סיון פרג')

חברת הדגל של ישראל, אל על, לא צפויה לטוס במהלך ראש השנה. כידוע, החברה לא טסה בשבתות ובחגים ובשל כך זוכה לנאמנות רבה מצד הקהל החרדי.

ביומיים האחרונים החברה מתגברת את הטיסות, בעיקר למוקדי ההגעה לישראל, אותם "האבים" בלרנקה ובאתונה - אך המטוסים מלאים עד אפס מקום.

אבל עם זאת, לפספורטניוז נודע כי החברה לא תפעיל, נכון לכתיבת שורות אלה, טיסות תגבור במהלך החג או בכלל להפעיל טיסות, למרות מצב החירום והודעת הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה, לפיה הומלץ "לא לטוס בשמי ישראל עד 31.10" - הודעה שעד עתה הביאה את חברת התעופה האיטלקית להודיע כי לא תשוב לפעול בישראל עד סוף אוקטובר וצפויה אף להשפיע על החלטות חברות אחרות שעדיין מבצעות את טיסותיהן לישראל.

יצוין כי גם חברות אחרות כמו אייר פראנס, אייר אירופה, סייפרוס איירווייז וחברות רבות אחרות מעדכנות מדי יום ביומו את מועד החזרה לישראל וגם היום אין אופק ברור לחזרה מסודרת של החברות, בשל הימשכות המתיחות הביטחונית ובייחוד לאחר חיסול נסראללה.

למרות הקירבה לקהל החרדי והרצון לשמר את הקהל הנאמן הזה לחברת התעופה, גורמים בתעשיית התעופה מסבירים כי החלטת אל על לא לטוס בחג נובעת גם ממספר שיקולים נוספים כדוגמת מצבת כוח אדם של הטייסים, המשמשים גם כטייסי קרב פעילים במילואים ושעות פעילותם מוגבלות. כמו כן, הרצון לנצל את תקופת החגים בה החברה לא פועלת לתחזוקה של המטוסים.

אל עלאל על

בעיה של מי?

גורמים אחרים המוערים בפרטים ובהחלטות אומרים לפספורטניוז: "מי שבחר לטוס עם וויז אייר ורכש כנראה כרטיס בזמן המלחמה, אין לו מה לצפות שאל על תחזיר אותו אם הוא נתקע באירופה. הקהל הישראלי יודע את המצב וזו איננה חברה לאומית".

בתוך כך, עד כניסת החג אל על, כמו גם חברות התעופה הישראליות האחרות מתגברות את הטיסות כאמור לאתונה וללרנקה.

במקביל חברת TUS הקפריסאית תוציא הערב טיסה מיוחדת מלרנקה לוינה על מנת לקרב את הישראלים אל הנקודות מהן הסיכוי לחזור לארץ גבוה יותר. עם זאת, כפי שפרסמנו בפספורטניוז, כ-15 אלף ישראלים עדיין צפויים להיות "תקועים" מדי יום במהלך החג הקרוב בחו"ל בשל טיסות שבוטלו והעדר האפשרות לחזור לישראל.

ובאשר לאל על, יש לציין כי במצבי חירום בעבר החברה כן טסה במהלך השבת, כמו למשל בתחילת המלחמה כאשר הביאה בעיקר לוחמים מחו"ל בטיסות מיוחדות לישראל, וכן בתקופת הקורונה אז שימשה החברה בעיקר להטסת מטענים.

ולמרות שאל על לא צפויה לבצע טיסות במהלך החג, יש עדיין אפשרות אחרת – שלא מומשה. כמו שהבטחת משרד התחבורה להטסת ישראלים תקועים במטוסי הרקולס צבאים לא מומשה, כמו שהבטחת משרד התחבורה ל"שאטלים ימיים" מקפריסין לא מומשה, משרד התחבורה והעומדת בראשו יכולים לפנות לאל על ולדרוש מהחברה לטוס בשבת. ככל הידוע לנו - הדבר לא נעשה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלמלחמהמשרד התחבורהטיסות חילוץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: