מאפס ל-753 אלף רכבים: ענקית הרכב חוגגת 30 שנה בישראל
מאז 1994 נמכרו בישראל מעל 753,000 רכבי יונדאי, בשעה שהמותג שובר שיאים עם שורת הישגים עולמיים. השנה יגיעו לארץ דגמים חדשים, כולל סטאריה ההיברידית והאלנטרה N

יונדאי מציינת 30 שנה לפעילותה בישראל, מאז תחילת השיווק הרשמי בשנת 1994.
עם יותר מ-753,000 רכבים שנמסרו לאורך השנים, יונדאי הפכה לשחקנית מרכזית בשוק הרכב המקומי - כשהיא כובשת שוב ושוב את ראש טבלת המסירות.
הצמיחה של המותג הייתה הדרגתית אך עקבית: מהשקה של כ-5,800 רכבים בלבד בשנה הראשונה, דרך קפיצה ל-10,000 רכבים בשנה עד 2003, ועד ליותר מ־43,000 רכבים שנמסרו בשנת שיא ב-2021 - שיא שטרם נשבר.

בין הדגמים הבולטים נמנים האקסנט (120,000 מסירות), הטוסון (88,000), האלנטרה (86,000), ה-i10 (עם 74,500 מכירות), ה-i20 (עם 74,250 רכבים) וה-i30 (עם 59,000 מסירות).
יונדאי טוסון, שהושק ב-2006, נחשב לפריצת דרך בשוק הקרוסאוברים המקומי ומאז הפך לאחד הדגמים המזוהים ביותר עם יונדאי בישראל.
ב-2018 הציגה יונדאי את האיוניק ההיברידית, שפתחה את העידן החשמלי של המותג בישראל, והפכה לרכב הנמכר ביותר באותה שנה. ב-2021 שברה האיוניק שיא נוסף עם כ-12,000 מסירות - נתון ששם אותה בראש הדגמים ההיברידיים של החברה.

הכניסה לעולם החשמל המשיכה עם האיוניק 5 והאיוניק 6 - שני דגמים שזכו בפרסי רכב השנה בעולם. בשנת 2024, הושקה גרסת הביצועים של האיוניק 5 - איוניק 5N, שזכה בפרסים כמו "רכב הביצועים של השנה" ו-"EV Hot Hatch" של TopGear.
יונדאי, כיום בין שלושת יצרני הרכב הגדולים בעולם, נהנית מהצלחה גם באירופה, כאשר דגם הטוסון צפוי לעבור השנה את רף עשרת מיליון המכירות ברחבי העולם - הישג ראשון מסוגו לקטגוריית הקרוסאוברים של המותג. בחודש שעבר היצרנית אף קטפה 12 פרסי מצוינות בבטיחות.

גם בשנת 2025, יונדאי ממשיכה במלוא המרץ עם השקות חדשות: סטאריה ההיברידית (שהגיעה בסוף 2024), יונדאי סנטה פה החדשה ובהמשך גם גרסת ה-N של האלנטרה. ברבעון הראשון של השנה, הקונה ההיברידית הייתה הדגם הנמכר ביותר של יונדאי בישראל עם כ-4,700 מסירות.
למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז
