אא

חשיפה: צוותי טיסה חשופים לקרינה פי 2-4 מהמותר

מינהל הבטיחות והבריאת התעסוקתית במשרד הכלכלה מפרסם השבוע הנחיות ונהלים חדשים בנוגע לחשיפת צוותי האוויר המצויים בין שמים וארץ למעלה מ-1000 שעות בשנה לקרינה קוסמית במהלך טיסות. המשמעות: חברות התעופה הישראליות יעמדו תחת זכוכית מגדלת ויאלצו לדווח באופן שוטף על רמות הקרינה בטיסותיהן

| |

האם ריבוי טיסות עלול לחשוף לקרינה מוגברת? שורת נהלים והתנהגויות אותם מפרסם השבוע מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה לחברות התעופה הישראליות עלול להדיר שינה מעיניכם. הפרסום מתייחס לרמות החשיפה המותרות לקרינה עבור טייסים, צוותי אוויר, דיילים, נוסעים וכל מי שמבלה במשך השנה שעות ארוכות בין שמים וארץ, כאשר לפי הרשמים נדמה כי מדובר בסכנה לא פחותה וכזו אליה צוותי הטיסה חשופים במיוחד.

מקור הסוגיה נעוץ בקרינה קוסמית הנחשבת לקרינת רקע טבעית. מדובר למעשה בקרינה אליה נחשפים, בין השאר, צוותי האוויר (טייסים, בלדרים אוויריים, דיילים וכו') במהלך עבודתם. אלו, נחשפים לקרינה בשיעור גדול יותר מאשר שיעורה בקרינת הרקע הטבעי שעל פני כדור-הארץ.

היקף החשיפה השנתית של אדם בישראל לקרינה קוסמית עומדת על 1 מיליסיוורט, בעוד עובד קרינה מוגדר כמי שעלול להיחשף ליותר מ -5 מיליסיוורט. מנת קרינה ל- 1000 שעות טיסה של איש צוות האוויר ישראלי, הטס ליעדים אופייניים של חברת התעופה ישראלית, היא בין 2 ל 4 מיליסיוורט. כלומר, פחות מהמנה הגבולית. לכן לא ניתן להגדיר את צוותי אוויר כעובדי קרינה אמנם, אך יחד עם זאת על מנת צוותי אוויר, הוכן לאחרונה נוהל מיוחד על ידי אנשי משרד הכלכלה, לפיו מומלץ לתכנן מסלולי טיסה ושעות טיסה שלהם על מנת להגביל את חשיפתם לקרינה קוסמית ובמטרה למנוע פגיעה בעובדים החשופים למנות קרינה שבטווח הארוך עלולים לפגוע בהם.

בין המלצות הועדה שהוגשו ואומצו במלואן בנושא נקבע כי תצומצם החשיפה של צוותי האוויר לקרינה הקוסמית תוך התחשבות בבריאותם בעת קביעת המסלולים, שעות הטיסה ותכנון תוכנית העבודה, יידוע העובדים בדבר הסיכונים הבריאותיים הכרוכים בעבודתם, תיעוד מנות הקרינה של עובדי צוות האוויר, אכיפת יישום ההמלצות על ידי חברות התעופה הישראליות ועוד.

"פרסום הנוהל מהווה נדבך נוסף בשורת פעילויות שמוביל משרד הכלכלה בסוגיית הבטחת בריאותם של העובדים בקרינה מייננת", התייחסה ורדה אדוארדס, ראש מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה שציינה בנוסף. "מעבר לכך יזמנו מהלך של הכשרת למעלה מ-20 אנשי מקצוע בתחום על מנת שישמשו מומחים מוסמכים לקרינה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: