אא

"נותנים פתרונות ללקוחות שמעדיפים לטוס במחיר נכון וזול"

כך אמר לפספורטניוז מיקי שטרסבורגר, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים בחברת אל על המשיקה היום (ב') מודל טיסות חדש לאירופה. המודל מתבסס על 3 סוגי כרטיסים: lite, classic, flex. שטרסבורגר: "אל על לא יושבת בחיבוק ידיים. כל הזמן בעשייה לאור התחרות הגוברת".

מיקי שטרסבורגר מיקי שטרסבורגר
כ-4 חודשים אחרי שהודיעה על ביטול מותג up, אל על מכריזה היום (ב') על מודל טיסות חדש לאירופה. מודל לואו קוסט שהוא למעשה הכלאה בין אל על ומותג הלואו קוסט up, המאפשר ללקוחות החברה גמישות גדולה יותר בכל המחלקות. המודל החדש, שתקף הן לטיסות יוצאות והן לטיסות נכנסות, מתבסס על 3 סוגי כרטיסי טיסה: lite, classic, flex המאפשרים לנוסע לבחור את הדרך שבה ירצה לטוס במחלקת תיירים לאירופה. כלומר, לבחור את חבילת הטיסה המתאימה לצרכיו ולשלם עליה בהתאם. ומה זה בדיוק כרטיס lite, classic, flex? כרטיס lite – מוצר חדש לחלוטין באל על. מדובר בכרטיס הבסיסי ביותר ככולל כבודת יד אישית, תיק יד, ארוחה קלה ושתייה וצבירת נקודות במועדון הנוסע המתמיד. כל מרכיב מעבר לאלה המפורטים כאן, כרוכה בתוספת תשלום. כך למשל, רוכשי הכרטיס יוכלו לשלם בנפרד בגין שליחת מזוודה של עד 23 ק"ג לבטן המטוס תמורת 35 דולר בהזמנה מראש ועד 70 דולר בשדה. כרטיס classic – כרטיס טיסה הכולל כבודת יד אישית, תיק יד, ארוחה קלה ושתייה, צבירת נקודות במועדון הנוסע המתמיד, אפשרות להושבה מראש (לא כולל מושבים קדמיים, תיירים פלוס ומועדפים) ושליחת מזוודה לבטן המטוס. בנוסף, אפשרות לשינוי וביטול בתוספת תשלום. גם בכרטיס הזה כמו ב-lite, כל תוספת מעבר למה שהכרטיס מציע, כרוכה בתשלום נוסף. כרטיס flex – כרטיס טיסה היקר יותר מבין שלושת סוגי הכרטיסים במודל החדש. כרטיס בעל גמישות ומגוון רחב של שירותים: כבודת יד אישית, 2 תיקי יד, ארוחה קלה ושתייה, אפשרות מורחבת להושבה (למשל תיירים במושב מועדף או בתיירים פלוס), שליחת מזוודה לבטן המטוס ושירותים נוספים כמו דלפקי צ'ק אין ייעודיים בטיסות היוצאות מתל אביב, עדיפות בצ'ק אין וקדימות בעלייה למטוס. "מודל הפעילות החדש מאפשר לבחור בשקיפות מלאה את חבילת הטיסה המתאימה. לדוגמה, משפחה של ארבע נפשות יכולה לרכוש שני כרטיסי LITE לילדים עם תוספת הושבה ושני כרטיסי CLASSIC להורים וכך יוכלו לחסוך כ-140 דולר", מוסיף שטרסבורגר. ומה באשר לתעריפים? לדברי שטרסבורגר, אל על קבעה פער של 80 דולר בין כרטיס לייט לכרטיס קלאסיק. "אנחנו מוזילים מחירים וזאת מהפכה. מהיום אפשר לקנות כרטיסים בזול יותר". הנה מספר דוגמאות מחירים לכמה יעדים באירופה במסגרת המודל החדש של אל על:
יעד LITE כיוון אחד, ליציאות מת"א (החל מ-) LITE הלוך ושוב (החל מ-) CLASSIC הלוך ושוב (החל מ-) FLEX (החל מ-)
לרנקה $49 $99 $179 $279
אתונה $49 $119 $199 $299
בודפשט $89 $169 $249
ברלין $89 $189 $269 $369
ורשה $119 $209 $289
מילאנו $129 $209 $289
רומא $149 $249 $329
אמסטרדם $209 $289 $369 $469
ברצלונה $199 $289 $369 $469
פריז $229 $349 $429 $529
לונדון (לוטון) $229 $389 $469 $569
לונדון (היתרו) $269 $479 $557 $657
*כל המחירים בטבלה הם החל מהיום ליציאות החל מה-15.10 (המחירים זמינים ברכישה מוקדמת של 45 יום לפני היציאה)
מיקי שטרסבורגר, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, אמר בשיחה עם פספורטניוז: "אל על לא יושבת בחיבוק ידיים. כל הזמן בעשייה לאור התחרות הגוברת". עוד לדבריו, מודל הפעילות החדש מאפשר ללקוחות אל על לבחור בשקיפות מלאה את חבילת הטיסה המתאימה ביותר עבורם, תוך אפשרויות שילוב בין הכרטיסים השונים. לדוגמה, משפחה של 4 נפשות יכולה לרכוש שני כרטיסי lite לילדים עם תוספת הושבה ושני כרטיסי classic להורים וכך יוכלו ליהנות מחסכון של כ-140 דולר בתכנון החופשה המשפחתית לעומת עד כה. לצד זאת לקוחותינו העסקיים ייהנו מנוחות וגמישות בכרטיס הטיסה, שעות המותאמות לפעילות העסקית ומחלקת עסקים ביעדי אירופה". אגב, לדרך החדשה של אל על מתלווים חידושים נוספים כמו למשל חידוש הקבינה בצי מטוסי ה-737-800 של החברה (יש כאלה 15 פעילים) וכן הכנסת שירות wifi בתשלום

"מותג up לא נכשל"

לדברי שטרסבורגר, המהלך האמור לא נולד עקב כישלון של המותג up. "נתקלתי בפרשנות שאמרה ש up נכשל. אני רוצה להעמיד דברים על דיוקם. המודל החדש הוא בעצם פיתוח של המודל של אפ. הדילמה שלנו באל על הייתה האם לוקחים את מודל המכירה של אפ ומרחיבים אותו על כלל הרשת האירופאית או שלא? מה שקרה בחודשים האחרונים בחברה היא התובנה שצריך לשלב בין שני עולמות התוכן יחדיו. כלומר, את כל מה שיש ברשת נתיבים שלנו ולשמר את מה שכבר טוב ולהכניס מחלקות עסקים לאפ. אז כל מה שנשאר מהסיפור זה הברנד. והשאלה היא האם מכניסים את מחלקת העסקים של אל על לאפ או שמבטלים את אפ? היינו צריכים לבחור באיזו מטרייה לעשות את הפעילות. בחרנו להמשיך ולרכוב על אל על. אפ ימשיך לטוס עד ה-14 באוקטובר והחל מה-15 באוקטובר מטוסי המותג אפ יצבעו תחת המותג אל על בהדרגה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: