פלדשו: "חברות תעופה צריכות לפתח מודל שיתאים להן"
זו אחת הדרכים שלדעת מנהל רת"א, יואל פלדשו, יסייעו לחברות התעופה הישראליות לשרוד בעולם המשתנה. "דברים רצים בקצב מטורף. העולם משתנה וזה האתגר הקשה ביותר עבור חברות התעופה"
יואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית. צילום: יח"צ
האתגרים הניצבים בפני חברות התעופה הישראליות בשנים לבוא, הם אחד הנושאים החמים הנידונים היום (ד') בוועידת ישראל לתעופה, המתקיימת בהיכל התרבות באיירפורט סיטי. והדבר בא לידי ביטוי גם בדברים שנשא בפני באי הוועידה יואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א). "חברות התעופה הישראליות צריכות לפתח את המודל שיתאים להן. הדברים רצים בקצב מטורף. העולם משתנה וזה האתגר הקשה ביותר עבור חברות התעופה". פלדשו מעריך כי בעתיד "יהיו לנו חברות תעופה ולא צריך להיבהל. ככל שהן יתאימו עצמן למציאות הן יהיו פה. לא ברור לי מה יהיה הגודל שלהן אבל אם יהיו נחושות לתמרן ולעשות את ההתאמה, אין ספק שנוכל לעשות את זה". בדברים שנשא בפני באי הוועידה סקר פלדשו את התפתחות התעופה האזרחית בעשורים שמאז קום המדינה. "ב-1948 היו 40 אלף נוסעים בשנה. מספר נוסעים בינוני היום בנתב"ג". בסוף שנות ה-50, כך לדבריו, מספרם זינק ל-120 אלף בשנה. בשנות ה-60 החלה היציאה מימי הצנע ואל על קלטה את מטוסי הסילון הראשונים שלה. בשנות ה-70 אל על מתחילה להיות יעד לפיגועי טרור דוגמת חטיפת מטוס 707 לאלג'יר. "שנות ה-70 היו שנים קשות עם 22 פעולות טרור נגד התעופה הישראלית. במקביל, ארקיע מתחילה לפתח טיסות בינלאומיות". עוד סקר, "שנות ה-80 הן שנות הפריחה. מהפכת טיסות השכר, התנאים הכלכליים משתפרים ויש יותר נוסעים. בשנות ה-90, מלחמת המפרץ. חברות זרות מפסיקות לטוס ואל על וארקיע היחידות שפועלות". זאת ועוד לדבריו באייטיז, "ישראייר נכנסת לשוק התעופה הבינלאומי". ואילו שנות האלפיים, לדברי פלדשו, מאופיינות בגלובליזציה, ליברליזציה ורגולציה. "ענף התעופה מרכזי בתרומתו לכלכלה".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}