IATA: ב-2020 צפויים לטוס בעולם 4.72 מיליארד נוסעים
איגוד הבינלאומי לתובלה אווירית צופה כי ב-2020 יגדל שיעור הנוסעים ב-4%, ביחס ל-4.54 מיליארד אשר צפויים לטוס במהלך 2019. הרווח הנקי שירשמו חברות התעופה בשנה הבאה יגיע ל-29.3 מיליארד דולרים
צילום: 123rf
IATA, האיגוד הבינלאומי לתובלה אווירית צופה שמספר הטסים בשנת 2020 צפוי להגיע ל-4.72 מיליארד ומדובר בעלייה של ארבעה אחוזים לעומת מספרם ב-2019 שיגיע ל-4.54 מיליארד נוסעים. האיגוד צופה גם שענף התעופה העולמי יניב רווח נקי של 29.3 מיליארד דולר בשנת 2020. מדובר בשיפור לעומת רווח נקי של 25.9 מיליארד דולר שצפוי בשנת 2019. הרווח הנקי הממוצע לנוסע יהיה 6.20 דולרים לעומת רווח נקי של 5.70 דולרים שירשם בשנת 2019. נתון מעניין המופיע בדוח מגלה שעלות ממוצעת של טיסה הלוך ושוב (לפני היטלים ומסים) לנוסע בשנת 2020 צפויה להיות 293 דולר ומדובר במחיר שנמוך ב-64% לרמת המחיר שהיתה ב-1998 (המחיר מביא בחשבון את האינפלציה). סך ההכנסות של חברות התעופה ב-2019 יהיו 838 מיליארד ובשנה הבאה הן צפויות להגיע ל-872 מיליארד דולר, גידול של 4%. ההוצאות התפעוליות בענף צפויות לטפס ב-2020 ב-3.5% ל-823 מיליארד דולר לעומת 796 מיליארד דולר ב-2019. התחזית לקראת השנה הבאה שפרסם איגוד התעופה הבינלאומי צופה שהתשואה על ההון המושקע צפויה להיות 6% וזהו שיפור זעיר לנתוני 2019 שבה שרשמה תשואה של 5.7% על ההון המושקע. התחזית ביחס להטסת מטענים לשנת 2020 היא של שינוי מגמה לאחר שלוש שנים. חברות התעופה צפויות להטיס 62.4 מיליון טונות משא שיהוו גידול של שני אחוזים לעומת 61.2 מיליון טונות שנישאו באוויר בשנת 2019, נתונים עדכניים מלמדים שהחולשה הכלכלית העולמית בשנת 2019 משפיעה גם על ענף התעופה. מספר הנוסעים ירד ובמקביל התשואות שהם הניבו ירדו ב-3%, הנתונים הללו נמוכים בהשוואה לתחזית שפורסמה לפני 6 חודשים. גם הוצאות התפעול לא עלו בהתאם לתחזית שפורסמה בחודש יוני השנה והן הגיעו לשיעור של 3.8% לעומת צפי לעליה של 7.4%. הגורם העיקרי לעליה המתונה היו מחירי הדלק הנמוכים, אם כי לא היה בכך כדי לקזז את הירידה בהכנסות. הדוח של IATA צופה שחברות התעופה באפריקה, במזרח התיכון ובאמריקה הלטינית צפויות להפסיד כסף בשנת 2019. הבשורה לחברות התעופה באמריקה הלטינית היא שהן יחזרו להרוויח בשנת 2020 עם התחזקות הכלכלות האזוריות. באשר לחברות התעופה בצפון אמריקה, הללו ממשיכות להוביל בביצועים פיננסיים. רווחיהן היוו כ-65% מכלל רווחי חברות התעופה בשנת 2019... "השאלה הגדולה לשנת 2020 היא לאיזה כיוון היא תתפתח, במיוחד כאשר, כצפוי, מטוסי ה-737-MAX המקורקעים יחזרו לשירות", אמר אלכסנדר דה ג'וניאק, מנכ"ל IATA.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}