תפנית: ביהמ"ש ביטל את רכישת חברת התעופה "ניקי" ע"י קבוצת IAG
עפ"י הסכם שנחתם ב-31 בדצמבר, הנהלת אייר ברלין, החליטה למכור את חברת הבת NIKI לקבוצת התעופה IAG, אך בית המשפט ביטל כעת את ההסכם וקבע שהחברה תעבור לבעלותו של ניקי לאודה, נהג המרוצים מייסד החברה
המכרז למכירת חברת התעופה האוסטרית, ניקי (NIKI), שפשטה את הרגל בעקבות חברת האם, אייר ברלין (Air Berlin), אמור היה להיסגר סופית בסוף 2017, אחרי שהאיחוד האירופי דחה את הצעת הרכישה של לופטהנזה. שני מתמודדים נאבקו על 'ניקי': קבוצת IAG, חברת האם של בריטיש איירווייס ואיבריה, וחברת Laudamotion של ניקי לאודה, נהג הפורמולה 1 האגדי, מייסד 'ניקי', שמכר אותה לאייר ברלין וכעת מבקש לרכוש אותה חזרה. ואכן ב-31 בדצמבר נחתם בגרמניה הסכם בין ההנהלה המיוחדת של החברה פושטת הרגל לבין הנהלת IAG לרכישת 'ניקי' תמורת 20 מיליון אירו והתחייבות להשקעה עתידית, ו-IAG אף הודיעה כי 'ניקי' תהפוך לחברת בת של וואלינג (Vueling), חברת הלואו-קוסט של הקבוצה, תעסיק את מרבית עובדי 'ניקי' ותגביר משמעותית את פעילות קבוצת התעופה באוסטריה, גרמניה ושווייץ. ניקי לאודה. צילום: Karwai Tang ניקי לאודה ערער על ההסכם, ובית המשפט באוסטריה פסק, שאין לו תוקף, כיוון שכל ההליך אמור להתבצע באוסטריה ולא בגרמניה, וההנהלה המשותפת, הגרמנית והאוסטרית, של 'ניקי' גיבשה הסכם חדש למכירת החברה לניקי לאודה. בעקבות התפנית, הנהלת IAG פרסמה הודעה בסגנון דיפלומטי: "מצטערים שניקי לא תוכל להתפתח ולצמוח כחלק מקבוצת תעופה". ניקי לאודה, שחברת התעופה שנוסדה על ידו בשנת 2003 חוזרת לידיו, אמר ש'ניקי' תשתלב בחברת Laudamotion שלו ותציע טיסות נופש מאוסטריה לטורקיה, יוון וספרד.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}