אביגל שורק, מנכ"ל אל על: "נמשיך בבדיקת נאותות לגבי ארקיע ואז נקבל החלטה"
מנכ"ל אל על לאחר פרסום הדוחות הכספיים: "אנחנו בשיחות על כניסה לברית תעופה". על הרחבת רשת הנתיבים: "בהחלט בוחנים הפעלת טיסות כמו יוהנסבורג - ת"א - ניו יורק." על טיסות של חברות אחרות מעל ערב הסעודית: "אנחנו אוהבים תחרות הוגנת. אנחנו פועלים בנושא"
אביגל שורק, מנכ"ל אל על. צילום: תמר מצפי
לאחר פרסום הדוחות הכספיים המציגים הפסד של 413 מיליון דולר לשנת 2021, בהנהלת אל על מביעים אופטימיות רבה באשר לעתיד החברה. מנכ"ל החברה, אביגל שורק סיפר היום בשיחה עם התקשורת כי: "כאשר אנחנו משתמשים במעריכי הבוקינג, בשמונה השבועות מאז התחלנו את 2022 רואים צבר הזמנות של 12 מיליון דולר לשבוע, כאשר את השבוע שעבר סיימנו עם הזמנות של 64 מיליון דולר לשבוע. הרצון והכמיהה לשוב לטוס פועל במלוא עוצמתו. רמת הבוקינג בחודש פברואר זהה לשנת 2019 טרום המשבר. הייתה לאל על משקולת שהסרנו אותה". מנכ"ל אל על ציין: "עם התבהרות השמיים והתגברות הביקושים, כעת אנחנו צריכים לפעול, איך לוקחים את המותג שנקרא אל על וממנפים אותו, כאשר אנחנו מסתכלים על שיפור מוצר, שרשרת הערך. גם ע"י בריתות עם חברות תעופה אמריקאיות כדי להרחיב את מועדון המתמיד לעוד חברות, ולהרחיב את שעות פעילות לכל השבוע דרך בריתות, פלח שוק שלא קיבל פוקוס נכון, להרחיב את האזורים שאנחנו טסים אליהם". בהקשר לכניסה לאחת מבריתות התעופה אומר שורק כי: "אנחנו בשיחות להיכנס לברית תעופה, עובדים על זה, יש היענות טובה, זה עדיין לא הגיע לבשלות". עוד הוסיף שורק כי: "אנחנו במהלך של מיתוג מחדש שנשיק בקרוב, שיפור הערך לנוסע המתמיד, אל על זה מותג על שצריכים ללמוד איך להרחיב אותו". לגבי העובדה שעדיין החברות המתחרות עם אל על טסות מעל ערב הסעודית ליעדים שונים שמקצרים את הדרך לעומת אל על אמר שורק: "אל על אוהבת תחרות הוגנת. זה גורם לנו להיות יותר טובים, אנחנו לא אוהבים תחרות לא הוגנת. אנחנו פועלים בנושא וכל המוסיף גורע". לגבי הרחבת רשת הנתיבים של החברה לעוד יעדים אמר שורק: "אנחנו בהחלט בוחנים הרחבה של הפעלת רשת הנתיבים כמו טיסה מיוהנסבורג - ת"א - קנדי. זו התחלה של ניצנים, כמו שכעת הפעלנו טיסה מקייב לנתב"ג-לרנקה. רוצים להתפתח בכך". לגבי המו"מ עם ארקיע על מיזוג, אמר המנכ"ל שורק: "הרציונל שעומד מאחורי זה לאפשר לאל על להיכנס לתחום התיירות. מאמינים בארקיע שפיתחו זאת שנים רבות. אל על רצתה הרבה זמן זרוע לואו קוסט. אנחנו בבדיקת נאותות לאחר חתימה על מזכר הבנות לא מחייב. נמשיך בבדיקת נאותות ואז נקבל החלטה". לגבי הכנסת שותף או גיוס הון ע"י מועדון הנוסע המתמיד, אמר סמנכ"ל הכספים, יצחק אליאב: "בוחנים כל האפשרויות. להכניס שותף אסטרטגי, יש יתרונות להון וחוב, ואולי לשלב עם שותף אסטרטגי". לגבי גיוס הון דרך שיעבוד הסלוטים אמר אליאב: "כלי מתוחכם וטוב. עומדים על המשמר שתהיה עתודה תזרימית, אמצעי גיוס נוספים שיאפשרו גמישות. זה כלי טוב שיכול לעזור לנו בהמשך לסגור פערי תזרים מזומנים". לגבי הערת אזהרת עסק חי בדוחות החברה, אמר סמנכ"ל הכספים כי: "אנחנו עדיין רוצים לראות שלא יהיה גל נוסף של אומיקרון שיכול להכניס אותנו לסחרור, ואז שוב נצטרך להיכנס לסיפור של גיוס תזרים מזומנים. אם השמיים ימשיכו להתבהר, נעמוד ביעדים וגיוס דרך המועדון, נוכל להערכתי להסיר את אזהרת עסק חי בהקדם".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}