תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

אוסישקין לפספורטניוז: המטרה לנצח בתחרות, להגיע להבנות עם הסוכנים

אחרי פרסום המאזן השנתי, מנכ"ל אל על בראיון אופטימי ל'פספורטניוז', מדבר על המו"מ מול סוכני הנסיעות, על ההפסד הכספי, התכניות, האגרות בנתב"ג, התחרות, והאבטחה: "יש לנו תכנית מעניינת וחדשנית בכל תחומי העשייה, לכן האופטימיות"

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על. צילום: סיון פרג' גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על. צילום: סיון פרג'
  חברת אל על סיימה את שנת 2018 עם הפסד של כ-52 מיליון דולר, וסיימה שנה לא טובה מבחינתה, זאת לעומת רווח של 5.6 מיליון דולר ב-2017. למרות התוצאות הכספיות, מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין דווקא מביע אופטימיות וביטחון רב בחברה. בראיון מיוחד ל'פספורטניוז' אמר אוסישקין: "בוודאי שאני אופטימי באשר לעתיד, כאשר הדלק עולה בעוד כ-100 מיליון דולר בסוף עושים התאמה, יש לנו תכנית מעניינת וחדשנית בכל תחומי העשייה, לכן האופטימיות. יש לנו מטוסים הכי מדהימים, מוצר הכי מדהים, אנחנו עוברים תהליכי התייעלות. בשנה הקרובה נוציא את מטוסי, 747-400 , נהנה מכמה מקורות התייעלות, מבחינת תצרוכת הדלק, אחזקת המטוסים. תהליך המעבר, הכשרות והדרכות צוותי המטוסים עולה כסף. ב-2019 יש לנו כוונה לטוס ליותר שווקים, לנצח בתחרות. אנחנו עוברים התייעלות גם מבחינת המטוסים, משנים את מבנה התמריץ לסוכנים ועוד התאמות נוספות בכלל שעושים בחברה. כל השינויים שבצענו במועדון הנוסע המתמיד , כאשר חלק מצעדי ההתייעלות מדווחים ואמורים להבשיל בשנה- שנתיים הקרובות, כאשר לצד זה אנחנו ממשיכים להשתפר מבחינת הדיוק המבצעי ומתכוונים להמשיך לעלות בפרמטר זה". "יש לנו מטוסים הכי מדהימים, מוצר הכי מדהים" צילום: עידו וכטל   אל על צפויה להפסיק לשלם את עמלת הבסיס לסוכני הנסיעות בגובה של כ-5% החל מחודש יוני הקרוב וכפי שדווח בפספורטניוז, נמצאת במו"מ מול הסוכנים, כדי להגיע למתווה הבנות על מנת לא להגיע לעימות משפטי בבית המשפט. על כך אומר מנכ"ל אל על: "אני אופטימי שנדע להתקדם בערוץ ההדברות בלי להגיע לתביעות. יש אינטרס לכולם ובוודאי גם לאל על להיות הוגנים ולשמר את הערוץ. אנחנו בעד שקיפות והדברות, לא במהלך חד צדדי". חלק השוק של אל על ירד בשנת 2018 בנתב"ג לסך של 25.6% לעומת סך של 28.5%, ב-2017 ,ירידה של 10.2%, ואם גם בשנה הקרובה הירידה הזו תמשך, אל על תצרך לשלם הרבה כסף על ירידה של מתחת ל-25% בנתח השוק, זה בשל הסכם ישן שיש לחברה, שלא מתאים לכל השינויים עם מהפכת השמים הפתוחים. על כך אומר אוסישקין: "אמרנו כבר בעבר לכל מי שקשור לאגרות ולרגולציה כי ההסכם הקיים לא מתאים, וזה לא צריך להיות נתח שוק אלא כמות. אנחנו מבקשים כמו כל לקוח לקבל שירות ראוי. אנחנו נמשיך לדבר ולדרוש את המגיע לנו". בחודשים האחרונים כל מערך האבטחה בחו"ל של חברות התעופה הישראליות שמופעל ע"י אל על נפגע בשל עיצומי עובדי משרד החוץ שכל פעם דורשים דרישות ולוקחים את התעופה כבני ערובה. לשאלה האם כל מערך האבטחה לא צריך להיות מופרט, עונה אוסישקין: "להפרטה אין קשר למה שקרה. גם אם תהיה הפרטה העובדים בחו"ל יצטרכו להיות מועסקים עי משרד החוץ, לא משנה איזה גוף יעסיק אותם. אני קצת מצר על שמשתמשים בתעשייה הישראלית ככלי מיקוח במאבקים כאלה שלא קשורים. אנחנו לא מאשימים גוף כזה או אחר, אבל לא יכול להיות שכל פעם נסבול ממה שקורה. אגף הביטחון באל על וכלל חברות התעופה הישראליות הן בצד של מקבל השירות הנפגע. מצפה שלאחר הבחירות יפתרו את הדברים ויהיה שקט לתעופה הישראלית ". חברת אייר אינדיה ממשיכה ליהנות מהטיסה מעל שמי ערב הסעודית שמקצרת את נתיב הטיסה בין נתב"ג לדלהי וגם חוסכת הוצאות לא מעטות . לשאלה האם אין חשש באל על שעוד חברות תעופה זרות ייהנו מהנתיב הקצר, עונה המנכ"ל אוסישקין כי: "אני מקווה שבעתיד יתאפשר גם לחברת אל על לטוס מעל סעודיה, הנתיבים האלה לטובת הצרכן. אני בטוח שראש הממשלה פועל בצורה כזו שלא יהיו עוד חברות שיטוסו בצורה כזו עד שגם החברות הישראליות תוכלנה, ואני בטוח שהממשלה לא תאפשר לעוד חברות לטוס בצורה כזו כמו אייר אינדיה עד שלא יאפשרו גם לחברות הישראליות". "בטוח שהממשלה לא תאפשר לעוד חברות לטוס כמו אייר אינדיה עד שלא יאפשרו גם לחברות הישראליות". צילום: פספורטניוז בשנה האחרונה חברת ארקיע החלה לטוס לתאילנד וראינו שחברת אל על הורידה את המחירים בקו בתגובה. ארקיע עתידה בשנה הקרובה להתחיל לטוס להודו ובין תוכניות החברה להתחיל בשלב מאוחר יותר גם לטוס לארה"ב. אוסישקין שולח לארקיע מסר ברור: "תחרות קוראת כיום בענף התעופה יום יום. אנחנו מברכים על תחרות, היא הופכת אותנו לטובים יותר, אני לא מתרגש מתחרות על נתיב כזה או אחר. אל על תדע להתחרות ולנצח במקומות כאלה כמו בכל תחום. אל על חברה מיומנת ומנוסה במקרים של כניסה של חברןת תעופה. ראינו כבר בעבר חברות שניסו להתחרות על הקו לארה"ב, כאשר חלקם הפסיקו, כי זה לא פשוט להפעיל קו לארה"ב", סיכם אוסישקין.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםאל עלאחד על אחדגונן אוסישקין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: