"אייר סיישל: אחרי שבחנו את הסיכויים והסיכונים בחרנו לטוס לישראל"
כך אמר לפספורטניוז בראיון ראשון בישראל, רמקו אלטיוס מנכ"ל חברת אייר סיישל שתחל בחודש נובמבר הקרוב את טיסותיה בין ת"א לסיישל. אלטיוס: "התחלנו במגעים עם חברת אל על כדי ליצור אפשרות לטסים מאירופה לישראל להמשיך לסיישל... האטרקציה בקו אינה רק לאיי סיישל עצמם אלא גם כנקודת מעבר"
אייר סיישל. צילום: shutterstock
חברת התעופה אייר סיישל תשיק קו טיסות מישראל לאיי סיישל החל מחודש נובמבר. מדובר בטיסה שבועית במטוס איירבוס neo320. לכבוד ההכרזה על פתיחת הקו הגיע מנכ"ל החברה, רמקו אלטיוס, לישראל בלוויית המנהלת המסחרית, כריסטין אוזוף. השניים הם אורחיה של חברת "טל תעופה" הנציגה של אייר סיישל בישראל, לקראת אירוע הצגה של הקו החדש אל היעד אשר נחשב בעיני רבים כגן עדן אמיתי. אלטיוס בן ה-50 היא יליד הולנד והחל לעבוד בחברה בינואר 2018. הוא צבר ניסיון בתחנותיו הקודמות בעולם התעופה. הראשונה בהן היתה במחלקת הכבודה של KLM לפני כ-26 שנים בימיו כסטודנט. לאחר סיום לימודיו עבר למחלקת המסחר הדיגיטלי שעסקה בפיתוח של עמדות כירטוס עצמי בחברה. בהמשך הקריירה שלו במוביל הלאומי ההולנדי נשלח אלטיוס לשנחאי שבסין, תחילה במחלקת המכירות של KLM בשנגחאי ואחר כך כמנהל האזור המזרחי של סין. בתפקידו האחרון שימש אלטיוס כסגן מנהל המכירות של "איתיחאד" באירופה. "עבודה בענף התעופה היא תמיד מאתגרת ואין בה יום דל, השילוב בין כלי טיס רבים ומאמצים של הרבה מאוד אנשים המתפקדים בשוליים צרים מאוד, מטרתם להביא את הלקוחות ליעדם בבטחה ובזמן. כל אלה נותנים לי הרבה סיפוק בעבודה", אומר אלטיוס בראיון לפספורטניוז. כמה נוסעים טסים עם אייר סיישל בכל שנה? "כחצי מיליון נוסעים בשנה טסים עם אייר סיישל. אחרי כניסתי לתפקיד נאלצנו לבטל מספר טיסות ארוכות טווח של החברה שהיה בהן סיכון כלכלי גבוה. עתה החברה מפעילה 50% מטיסותיה בתחומי המדינה ו-50% הן טיסות בינלאומיות בנתיבים אזוריים, למדגסקר, לטנזניה, ליוהנסבורג המרוחקת 5 שעות טיסה, למומבאי שבמרחק 4 שעות ולמאוריציוס אליה נמשכת הטיסה שעתיים. לחברה 7 מטוסים ו-2 מהם הם מטוסי איירבוס 320. החדיש שבהם מדגם NEO, שיטוס לישראל, מאפשר לחברה לטוס ליעדים רחוקים יותר. כגון תל אביב. בגלל יעילות צריכת הדלק של המטוס והחיסכון בכסף מאפשר להאריך את היעדים ולהגיע לתל אביב. בנוסף יש לחברה גם 2 מטוסי מדחף אשר טסים בטיסות הפנים שלנו בין האיים המרכזיים". לפני כ-20 טסה החברה לישראל. מדוע הפסקת את הטיסות? "היה ברשותנו מטוס בואינג 767 רחב גוף עם 240 מושבים שביזבז הרבה מאוד דלק ועלות שעת טיסה שלו הגיעה ל-10,000 דולר. בעונה הבוערת המטוס הכניס כסף אבל בין העונות שיש להן ביקוש המטוס הפסיד כסף. הסיכון במטוס קטן אשר עלויות הטיסה שלו זולות בהרבה מוריד את הסיכון הכלכלי גם בעיקר שכמות המושבים מצומצמת יותר. כעת יש לנו כלי טיס אשר מאפשר את פתיחת הקו לישראל ולשווקים נוספים. לאחר שבחנו את הסיכויים והסיכונים בחרנו בישראל כאחד היעדים האלו". איך אתה רואה את הצלחת הקו לאיים? "כבר היום מגיע לאיי סיישל קהל ישראלי בטיסות מגוונות. בנוסף, יעדי ההמשך מסיישל אטרקטיביים בפני עצמם כגון האי מאוריציוס, המאלדיבים, מומבאי, מדגסקר, יוהנסבורג, סרי לנקה וגם איי קומורו. אז האטרקציה בקו אינה רק לאיי סיישל עצמם אלא גם כנקודת מעבר לאותם יעדים. במקביל, התחלנו במגעים עם חברת אל על כדי ליצור אפשרות לטסים מאירופה לישראל להמשיך לסיישל". מה הם אתרי המשיכה לקהל הישראלי באיי סיישל? "איי סיישל הם גן עדן ירוק אמיתי. מדובר ב-115 איים שלדעתי הם החופים היפים בעולם. הטמפרטוריה באיי סיישל נוחה כל השנה, 24-30 מעלות בממוצע, מה שמאפשר לנפוש בחופים גם בתקופה החורף בישראל. בסיישל יש אזורי צלילה רבים מאוד עם שלל של דגים ייחודים, שוניות וצבי ים. תושבי האי מסייעים בתהליך בקיעת הצבים וליציאתם מקני ההטלה שבחול, וכך גם אורחי המלונות. "באיים השונים יש מגוון של נופים. האיים המרכזים עשויים גרניט ויש שם רכס הרים ירוק בגובה של 1000 מטרים. לצידם יש איי שוניות אשר מעניקים חוויה שונה של חופים ונופים. יש בסיישל איים אחדים המציעים אתר נופש בודד, המעניק חופשה יוקרתית ופרטית. מן הצד האחר יש באיי המרכזי חוף ושמו "בו ואלון" עם רצועת חוף וטיילת ארוכה עם מגוון בתי מלון ומסעדות. התרבות המקומית גם היא מהווה אטרקציה בפני עצמה והביקור בשווקים המקומיים וטעימה מהמטעמים המקומיים היא חובה לכל נופש באיים. "שמורת הטבע ואלה דה מה היא פארק טרופי. שם מצויים האגוז הקוקוס הגדול בעולם (קוקו דה מר) וגם שפע של סוגי ציפורים שונים אשר קיימות רק בשמורת הטבע הזו. רוב הנופשים נוטים לבלות את החופשה על מספר איים שונים על גבי מעבורת או בטיסת פנים בין האיים המרכזיים, טיסה הנמשכת כ-12 דקות בלבד". הקו בין ישראל לסיישל יפעל אחת לשבוע בימי רביעי – המראה מנתב"ג ב-23:55 ונחיתה בסיישל ב-08:25. הטיסה חזור תמריא ב-17:30 ותנחת בישראל ב-21:50, כ-6 שעות וחצי של טיסה. החברה פותחת את הקו עם מחירי הרצה של כ-700 דולר (לאחר ההרצה המחיר לא יעבור את רף ה-1,000 דולר). טיסת הלוך ושוב הכוללת מזוודה עד 30 ק"ג (40 ק"ג במחלקת עסקים), בחירת מושבים ואוכל בטיסה. מטוס האיירבוס 320neo יטוס בתצורה של 156 מושבים במחלקת תיירים ועוד 12 מושבים במחלקת עסקים. בנוסף החברה תפעיל טיסה נוספת במהלך חופשת הפסח לטובת הקהל הישראלי. מנכ"ל אייר סיישל, רמקו אלטיוס. צילום: פספורטניוז
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}