אל על במו"מ למכירת חלק ממועדון הנוסע המתמיד לבנק הפועלים
מדובר במכירה של 20%-40% ממועדון הנוסע המתמיד של אל על לפי שווי של כ-250 מיליון דולר. בנק פועלים מעוניין להשתמש במועדון, בו חברים כ-2.4 מיליון איש, לצורכי אפליקציית ביט שהוא מפעיל
אל על. צילום: shutterstock
חברת אל על במו"מ עם בנק הפועלים למכירת כ-20%-40% ממועדון הנוסע המתמיד שלה לפי שווי של כ-250 מיליון דולר, זאת לאחר שמשרד האוצר דרש ממנה למכור חלק מהמועדון. בנק הפועלים מעוניין להשתמש במועדון לצורך אפליקציית ביט שמפעיל הבנק לטובת לקוחותיו. מועדון הנוסע המתמיד של אל על הוא למעשה העסק הרווחי שלה. הבוננזה והנכס המרכזי ולא בכדי, אחד התנאים שהציב באחרונה משרד האוצר לקבלת סיוע מהמדינה - הלוואה של כ-50 מיליון דולר, הוא מכירת חלק ממועדון הנוסע המתמיד. למועדון הנוסע המתמיד יש הסכמים ארוכי טווח עם חברות האשראי. במועדון כ-2.4 מיליון חברים, כ-45% מהם תושבי חוץ שאינם מתגוררים בישראל. בסך הכול יש כ-1.3 מיליון לקוחות וכ-1.1 מיליון נוספים הם ילדים. לחלק מהלקוחות מחזיקים יותר מכרטיס אשראי אחד. בכרטיס האשראי עצמו, פליי קארד, מחזיקים כ-330 אלף איש. בזמנו, אל על קיבלה כ-232 מיליון שקל מענק חתימה על הכרטיס. החברה שתתה מיד את הכסף ושום סכום לא הושקע בחזרה במועדון. כשקרן מחו"ל ביקשה בעבר לרכוש את המועדון היא נקבה במחיר של כ-300 מיליון דולר זאת למרות שהשווי שניתן בזמנו למועדון היה נמוך יותר - כ-200 מיליון דולר. מועדון הנוסע המתמיד מרוויח בשנה כ-20-25 מיליון דולר ועם מכפיל 12 זה נותן לו את השווי של 250-300 מיליון דולר. המועדון עצמו מרוויח מעמלות מחזור על הכרטיס, אשראי צרכני שמוענק ללקוחות, עמלות מט"ח וכיו"ב. בזמן הקורונה, אל על פיתחה אתר סחר לטובת מחזיקי המועדון שיוכלו לרכוש מכשירי חשמל, גאדג'טים, מלונות, מסעדות באמצעות שימוש גם בנקודות, זאת כדי לתת עניין בשימוש במועדון בזמן שהקורונה השביתה הכול. מהלך פסיכולוגי זה גלגל כ-10 מיליון שקל בחודש.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}