אל על תיאלץ לפטר עוד כ-400 עובדים קבועים
במסגרת ההסכם לקבלת ההלוואה הממשלתית, החברה תצטרך להציג צעדי התייעלות נוספים, כולל גם קיצוץ נוסף של 400 משרות של עובדים לא קבועים
צילום: Shutterstock
אנשי משרד האוצר, אל על ובנק דיסקונט אמורים לקיים היום (שישי) דיון נוסף בנושא ההלוואה הכספית שהחברה מבקשת. לצורך השלמת התהליך לקבלת ההלוואה, אל על צריכה להציג צעדי התייעלות נוספים. אי לכך, החברה צפויה, מעבר ל-600 העובדים הקבועים, שכבר פיטרה, לפטר עוד כ-400 עובדים קבועים. כמו כן החברה תצטרך לפטר עוד כ-400 עובדים לא קבועים בנוסף ל-400 שכבר פוטרו. יש לציין כי ועד העובדים של החברה לא מוכן לקבל את התוכנית לפיטורי העובדים. במסגרת הדיון בוועדת הכספים של הכנסת, שעסק במצב התעופה בישראל נוכח משבר הקורונה, אמר, בין השאר, שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר: "אנחנו צריכים ודאות שהחברות לא יקרסו, לכן זה מצריך מהן התייעלות מאוד משמעותית". יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר, הזהיר: "כל יום שעובר מקרב את הקריסה. יש סברה שהאוצר מוביל למצב הזה כדי להביא את החברות לקריסה, ולנהל אותן. אם זו המדיניות, ראוי שיגידו אותה". יעקב גנות, מנכ"ל רשת שדות התעופה, הזהיר בדיון: "אנחנו במצב שעוד 3-4 חודשים גם עובדים שמוכרחים להיות פה, בחצאי משרות, לא נוכל להמשיך להחזיק אותם וגם לא להחזיק את השדה. בשדות התעופה בכל הארץ אין הכנסות. התמיכה של נתב"ג באותם שדות היא כ-400 מיליון שקל".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}