סוף לייצור מטוס הענק הדו-קומתי: אמירייטס קיבלה את האיירבוס A380 האחרון
חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, בעלת הברית של איירבוס במיזם הסופר-ג'מבו, ציינה את קבלת האיירבוס A380 ה-123 שלה, מתוך 254 מטוסי הדגם שיוצרו בסך הכול, ובכך הגיע ייצור המטוס הענק לסוף הדרך
A380 של אמירייטס. צילום: shutterstock
כפי שכבר צפינו בסוף 2014, תוכנית ייצור ה-A380, מטוס הענק הדו-קומתי של איירבוס, הגיעה לסוף הדרך הבלתי נמנעת, מגמה שהתבררה כסופית ומוחלטת בעקבות מגפת הקורונה, שהשביתה והוציאה משירות את מטוסי הענק. ואכן אתמול הגיע הסוף. אמירייטס קיבלה את הזמנת האיירבוס A380 ה-123 שלה, שוהביאה לסיום את כל תוכנית המטוסים הדו-קומתיים. טקסי מסירת מטוסים חדשים הם בדרך כלל סיבה לחגיגה, אך סופה של תוכנית האיירבוס A380, מטוס אהוב על נוסעים, אבל לא כל כך על חברות תעופה, היה קודר למדי. חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות הייתה הראשונה שהגישה הזמנה ל-A380, עוד בתערוכת פארנבורו בשנת 2000, ומאז הפכה להיות בעלת הברית של איירבוס במיזם והלקוחה הגדולה ביותר של ה-A380. ה- A380הצטרף לראשונה לצי אמירייטס ב-2008, ובשנים שחלפו מאז, שימש ליותר מ-380,000 טיסות. 2 ממטוסי A380 של חברת התעופה כבר יצאו משירות ולאמירייטס יש כעת צי של 121 מטוסי A380. המטוס שנמסר לאמירייטס הוא מטוס ה-A380 ה-254 בלבד שייצרה יצרנית המטוסים האירופית, שכמעט מחציתם משרתים את החברה האמירתית. בעוד חברות תעופה רבות התנערו מה-A380 בשיאה של מגפת הקורונה, אמירייטס הייתה להוטה להחזיר את המטוס בהקדם האפשרי, וכעת היא טסה ללונדון 7 פעמים ביום במטוס הענק. עד סוף השנה אמירייטס תציין סך כולל של יותר מ-386,000 טיסות של A380, השוות לתכולה של 188.3 מיליון מושבים. בהתייחסו לציון הדרך, מנכ"ל איירבוס, גיום פורי, אמר: "ה-A380 נגע בחייהם של כל כך הרבה נוסעים על ידי הצבת סטנדרטים חדשים במונחים של טיסה וחווית נסיעה. אני בטוח שהיא תמשיך לעשות זאת בעשרות השנים הבאות עם אמירייטס, שהציגה ללא הרף שירותים ומוצרים חדשים המאפשרים לנוסעים ברחבי העולם לחוות את התכונות הייחודיות של מטוסי ה-A380".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}