בואינג ואיירבוס לא יספקו מטוסים או חלפים לרוסיה
יותר משני שליש מהמטוסים הרוסיים הם תוצרת בואינג ואיירבוס והחרם של ענקיות הייצור עלול לפגוע משמעותית בחברות התעופה הרוסיות. מהחרם על התעופה הרוסית עלולות להיפגע חברות הליסינג, שלא יקבלו תשלום ומטוסיהן אף עלולים להיות מולאמים ע"י הרוסים
נמל שרמטייבו מוסקבה. צילום: shutterstock
הסנקציות בראשות ארה"ב והאיחוד האירופי נגד רוסיה על הפלישה לאוקראינה גלשו גם לעולם הנסיעות, כאשר אוניות קרוזים רבות החליטו שהן לא יגיעו לנמלים ברוסיה וכמעט 40 מדינות אסרו על מטוסים רוסיים לטוס מעל המרחב האווירי שלהן. ולא רק זאת. שתי יצרניות המטוסים הגדולות בעולם, בואינג ואיירבוס, הפסיקו לספק חלפים למטוסים רוסיים, מה שהותיר את חברת התעופה הלאומית של המדינה, איירופלוט, וחברות תעופה אחרות ללא הציוד החיוני הדרוש לביצוע תיקונים והחלפת רכיבים כדי לשמור על כושר הטיסה של מטוסיהן. עפ"י Business Insider, יותר משני שליש מהמטוסים הרוסיים הם תוצרת בואינג ואיירבוס, והחרם של ענקיות הייצור עלול לפגוע משמעותית בחברות התעופה הרוסיות. "הפסקנו פעולות גדולות במוסקבה וסגרנו זמנית את משרדנו בקייב", אמרה בואינג בהצהרה ל-CNN. "אנחנו גם משעים שירותי חלפים, תחזוקה ותמיכה טכנית עבור חברות תעופה רוסיות". איירבוס אמרה שגם היא תפסיק לשלוח אספקה לרוסיה. אפקט הדומינו עלול להיות הרסני לתעשיית התעופה ברוסיה. לא רק שהיצרנים לא ישלחו להם את האספקה הדרושה, אלא הם גם יתקשו להטיס מטוסים הזקוקים לתיקון לבת ברית - כמו סין, צפון קוריאה או איראן - שיעזרו להם לתת שירות, כי רוסיה לא יכולה לטוס מעל המרחב האווירי של מדינות רבות. לרוסיה יש גם יותר מ-50 מטוסים בהזמנה מבואינג ואיירבוס, שכעת לא יסופקו עקב הסנקציות. אפקט החרם של המערב עלול אפילו לזלוג לחברות הליסינג, שהחכירו את מטוסיהן לרוסיה ולהסתכן בכך שלא יקבלו תשלום מחברות התעופה הרוסיות. יתר על כן, הרוסים גם מאיימים, כי בעקבות החרם הם עשויים להלאים את כל המטוסים המוחכרים הפועלים בשירות חברות התעופה הרוסיות.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}