גוברת ההתעניינות ברכישת חברת ישראייר
בעקבות הגדלת ההלוואה שהאוצר אישר לחברת ישראייר - מ-93 מיליון שקל ל-140 מיליון שקל בערבות מדינה של 75% - גוברת עוד יותר התעניינותם של גורמים עסקיים ברכישת ישראייר
ישראיר. צילום: ספיר פרץ זילברמן
אחרי שמשרד האוצר הגדיל באחרונה את ההלוואה לחברת התעופה ישראייר מ-93 מיליון שקל ל-140 מיליון שקל בערבות מדינה של 75%, גוברת עוד יותר התעניינותם של גורמים עסקיים ברכישת החברה המוצעת למכירה זמן מה. ההלוואה תוחזר במשך 7 שנים, כאשר בשנה הראשונה החברה מחויבת לתשלום ריבית בלבד. כזכור , לקראת מכירת ישראייר, בעלת השליטה בחברה, אי.די.בי תיירות, בחנה את שוויה של ישראייר ליום 31.3.2020 באמצעות מעריך שווי חיצוני בלתי תלוי, שהעריך אותה בכ-31 עד 59 מיליון דולר כולל חוב בסך של 5 מיליון דולר שאי.די.בי פיתוח צריכה להשיב לישראייר. לפי הדו"ח הכספי של אי.די.בי פיתוח לרבעון הראשון של 2020, השווי נטו של נכסי אי.די.בי תיירות נמוך בכ-21% מאמצע טווח הערכת השווי וגבוה בכ-9% מהטווח התחתון שלה ומשקף את הערכת ההנהלה לסכום אותו תוכל החברה לקבל ממכירת ישראייר בתקופה מאתגרת זו. בהתאם להנחות שהובאו בהערכת השווי, ישראייר תמשיך לפעול במתכונת הנוכחית בה היא מחזיקה מטוסים בבעלות עד וסמוך למועד בו תידרש ישראייר להשקיע בצי המטוסים הקיים סכומי השקעות מהותיים, מועד המוערך בשנת 2024. במועד זה תעבור ישראייר למודל חכירה מלא של צי מטוסים מדגם אחיד. עוד הונח כי לאור משבר הקורונה יושפעו תוצאות ישראייר בטווח הזמן הקצר והבינוני וכי רק בשנת 2025 תחזורנה ההכנסות לרמתן בשנת 2109. מעריכי השווי מוסיפים, כי הנחת עבודה זו הינה שמרנית ביחס להערכות הנהלת ישראייר. אך כעת, לאור הפעולות שישראייר ביצעה, בימים האחרונים גורמים בשוק ההון הביעו כאמור עניין מחודש בחברה, כמו כן, אנשי עסקים שהחלו לבדוק היתכנות לרכישת חברת התעופה. בד בבד, גורמים בשוק ההון, מציינים ומשבחים את מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, על כך שהודיע על הגבלת שכרו החודשי ל-10,000 שקל בלבד עד סוף 2020. "סירקיס הבטיח את זה ומקיים. הרבה מנהלים במשק יכולים ללמוד מסרקיס איך להוביל חברה בשעת משבר ואיך לשמש דוגמא אישית לכולם", אמרו הגורמים.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}