הודו נפתחת מחדש לטיסות בינלאומיות סדירות עם תחילת לוח טיסות הקיץ
לאחר יותר משנתיים של הגבלות, הפסקה של לוח הטיסות הסדירות ומערך מצומצם של הסכמי "בועות אוויר", שוק התעופה של הודו ייפתח שוב לכל התעבורה האווירית הבינלאומית
שדה התעופה בדלהי. צילום: 123rf
טיסות סדירות בינלאומיות חוזרות רשמית להודו. החל מה-27 במרץ, הודו תסיים את הסכמי "בועת האוויר" שלה עם כמה מדינות נבחרות ותעבור לזכויות טיסה דו-צדדיות סטנדרטיות ותפתח את המדינה לכל החברות הזרות. עד חידוש הטיסות הבינלאומיות הסדירות בשעה 00:00 ב-27 במרץ עברו קצת יותר משנתיים מאז תוקף האיסור. חברות תעופה, שנעדרו עקב הגבלות ולא הגיעו להודו, כעת יוכלו לחזור לשוק. חברות תעופה גם יוכלו להגדיל את הקיבולת לרמות של טרום מגפת הקורונה ללא התערבות ממשלתית. המשמעות היא שניתן לצפות להרבה יותר המראות משדות תעופה עמוסים, כמו דלהי ומומביי, של חברות כמו לופטהנזה, בריטיש איירווייס, אמירייטס ועוד. עבור הנוסעים הפתיחה המחודשת של טיסות בינלאומיות מועילה מאוד. מעתה נוסעים יהיו חופשיים לקחת טיסות המשך עם כל חברת תעופה דרך כל מדינה לבחירתם. זה יעזור, למשל, להפחית את המחירים האסטרונומיים של 5,000 דולר לכיוון אחד בקו DEL-JFK, שנראו בתקופות שיא, למחירים הרבה יותר נוחים. יתרה מכך, עם כניסות של חברות חדשות וחברות קיימות שיוסיפו קיבולת, התעריפים יוזלו עוד יותר. עיתוי הפתיחה המחודשת עולה בקנה אחד עם תחילת עונת הקיץ, ומאפשר לחברות התעופה מעט זמן לתכנן את לוחות הזמנים שלהן בשבועות הקרובים. עם ההודים שעומדים לצאת לחו"ל בהמוניהם הקיץ בפעם הראשונה מאז 2019, צפוי לראות חברות תעופה עושות הכל כדי למשוך נוסעים. גם בקרב חברות התעופה ההודיות צפויים שינויים משמעותיים. האור הירוק לחידוש הטיסות הבינלאומיות יגרום לכך שחברות ענק זולות, כמו IndiGo, תוכלנה לחזור ליעדיהן הבינלאומיים ולהוסיף יעדים חדשים ברחבי העולם. אייר אינדיה, בבעלות הפרטית החדשה של קבוצת טאטא, תצטרך להתארגן בהתאם, ואילו Vistara תוכל להגביר את פעילותה, אך תהיה מוגבלת עקב מחסור במטוסי 787 חדשים.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}